Pages

Thursday, January 22, 2015

MAIN MASAK-MASAK

Bismillah
Petang semalam main masak- masak dengan adibah dan iman soffea...khas untuk si comel muhammad tu...tengoklah apa kita sepah-sepahkan kat dapur..tungang langgang semuanya...adibah kerjanya potong-potong sambil kebas-kebaskan punggung ....maklum kerja duduk jer...iman pulak, situ kita buat kerja, situ dia nak buat kerja sekolah, sambil tangan curi-curi makan....

 Semua longgok atas meja.. sibuk juga menyiapkan juadah berbuka,nasi,lauk dan sayur kena ada juga..perut adibah pizza..pizza juga,nasi wajib..
tu teko untuk orang yang tak puasa,dah petang tak basuh-basuh lagi...

bahan-bahan:
nanas tin
cendawan
cili benggala merah/hijau
bawang
dada ayam di potong kecil dan di rebus sebentar
hot chicken cendawan di potong kecil
cheese ku guna Singles kraft
teruskan mencanai...oven tengah panas dah tu...
 Birthday boy tak menyempat,balik sekolah terus ngapppp..kat tangga lagi dah terbau pizza..
Sanah helwah Ya Muhammad ..

 Hantu pizza..
dapatlah lima keping pizza sebesar ini...

"Ya Allah, aku berlindung kepada-Mu daripada fitnah hidup dan mati, aku juga berlindung daripada seksa kubur mu."
“Ya Allah, cukupilah aku dengan rezeki-Mu yang halal supaya aku terhindar daripada yang haram, perkayakanlah aku dengan kurnia anugerah-Mu supaya aku tidak meminta kepada selain-Mu. Ya Rabb”.
Aamiin.....

15 comments:

  1. wahhh buat home made pizza. sedapnyaa :D

    ReplyDelete
  2. Oho... barulah auntie tahu - Sanah helwa ya Muhammad
    Moga di panjangkan umur dan jadi anak yg soleh
    Kalau auntie dekat agaknya mesti mama pass sekeping tu kat rumah auntie:)

    ReplyDelete
  3. selamat ulang tahun muhammad..semoga berjaya dunia akhirat..amin

    ReplyDelete
  4. laaaa ingatkan masak apa... pizza rupanya... hepi besday Muhammad....

    ReplyDelete
    Replies
    1. ha ha.. mmd nk mkn pizza en najib.. tq

      Delete
  5. Selamat hari lahir untuk muhammad...semoga menjadi anak yg soleh....
    sedapnya pizza tu knor..

    ReplyDelete
  6. Hepi besday muhammad. Moga sihat sll. Panjg umo. Berjaya dunia akhirat

    ReplyDelete
  7. selamat hari lahir muhammad . semoga menjadi anak sebagaimana yg diharapkan ibu dan bapa ... x dpt nak tgk gambarnya sbb quota dah out ...

    ReplyDelete

Terima kasih banyak-banyak kesudian anda datang ke sini,saya amat menghargainya.

Labels

rezeki (8) sakit (5) hadiah (4) solat (4) ilmu (3) kek (3) muhasabah (3) segmen.. (3) .... (2) Malaikat (2) Neraka (2) aktiviti (2) hati.. (2) lelaki (2) makan (2) sumber dr buku 150 wasiat Rasulullah utk wanita (2) sumber.. (2) ............ (1) AKU... (1) Adab... (1) Alien (1) Azab (1) Azan (1) Begini (1) Celaru........ (1) Iblis . (1) Jangan-jangan (1) Kerana Allah. (1) MAMA (1) PROTON PREVE (1) SEGMEN (1) Speech (1) Tasbih.. (1) Yang terpuji.. (1) ajal (1) al-Quran (1) al-kisah (1) amal (1) anak (1) anakku (1) animation (1) approval.. (1) asal (1) aurat.. (1) bau (1) berkumpul dua thn sekali (1) berniaga. (1) berniaga.. (1) bila malam (1) binatang.. (1) bumi (1) bunga. (1) busuk.. (1) cahaya malam.. (1) cake (1) culture shock.. (1) cup cake (1) dakwah.. (1) dish (1) do (1) doktor (1) dosa (1) dr buku..-- (1) dunia sementara.. (1) dunia yg fana.. (1) exam..anak-anak. (1) familyku (1) fitnah dunia (1) gua (1) hasil.. (1) hati (1) hati... (1) hidup.. (1) human (1) ilmu. (1) indahnya (1) indahnya kampung (1) insaf (1) insaf. (1) islam (1) jangan jadi kelab rakan syaitan (1) jangan main2 ye.. (1) jawab soalan (1) jemari.. (1) juadah (1) kari murunggai (1) kenduri kampung (1) kerenah anak-anak (1) lagi2 sakit..nak buat macam mana..dah tu...? (1) lukisan suami (1) manusia.. (1) masa (1) masak utk mereka yg sakit (1) mata (1) matang.. (1) matematik (1) mati. (1) maut (1) mempelam (1) menangis takut kpd Allah SWT. (1) menu sIhat..?? (1) merepek (1) mertua (1) miskin (1) muhammad (1) mumia (1) nasi beriani (1) neraka. (1) nikmat..pada buah (1) non.muslim (1) pasti.. (1) pcl n family.. (1) penyakit hati.. (1) penyakit... (1) pergi tak kembali.. (1) perihal anakku (1) perjalanan kamu wahai anak2 masih jauh (1) perumpamaan (1) pilih lauk mentah (1) polka... (1) positif (1) resepi keli (1) resepi koci labu (1) resepi tako (1) resepi tiramisu azhan.. (1) rezeki.. (1) riya (1) roh.. (1) sabar ye... (1) saja-saja (1) saja-saja. (1) santai sabtu...ahad.. (1) sedekah (1) sedikit angin (1) sehat. (1) sejarah bola sepak (1) selalu minta pada Allah dpt khusuk dlm shalat.. (1) semua kerana Allah (1) senaman. (1) solat jumaat. (1) sumber dr buku.. (1) sunny (1) syurga. (1) tegas (1) tempahan.teman. (1) tetamu/abang (1) tidur siang hari (1) timbangan (1) tip (1) tiru.. (1) ulama (1) untung nasib.. (1) yang terpuji (1)