Pages

Monday, January 5, 2015

"Inna Lillahi wa inna ilaihi raji'un..."

Bismillah

"Inna Lillahi wa inna ilaihi raji'un..."

Biasalah dimana pun akan ada kemalangan tak kira kat mana rumah atau luar rumah,kalau nak jadi maka jadilah..aku memang kerap alami kemalangan..contohnya asal lepas asah pisau jer mesti luka sampai naik troma nak pegang pisau dah,lagi satu bila nak buka segala macam tin,contohnya tin susu..
tu sebabnya anak-anak kat rumah memang tak pandai pun nak potong itu dan nak potong ini sebab aku larang diorang suka-suka hati pegang pisau atau pegang gunting...nak pegang, depan aku..
dan aku paling pantang kalau anak-anak letak barang bahaya ni merata-rata..contohnya jarum..aku jumpa jer bukan tempat sepatutnya siaplah korang....

sakit sungguh, tak kala aku tengah memotong timun inilah hasilnya..terus wassap suami..kelam kelibut dibuatnya..hihi..nak perhatian jer sebenarnya..tunjuk kat azhan dengan muhammad terus pening...tengok darah pun sampai loya...
kat sini nampak semua orang sayang mama..memasing nak tolong ambil itu ambil ini...

biar aku jer yang luka asal bukan anak-anak tapi kalau nak jadi nak kata apakan...bila tak biasa sakit sikit mulalah semuanya nak mengada-ngada...tang sini aku sedikit keras "luka sikit pun nak mengadu,tengok mama ni luka sana luka sini kena minyak panas lagi rilek je,ada mama mengadu sakit..sebutlah "Inna Lillahi wa inna ilaihi raji'un..."


ok nak sambung masak....

23 comments:

  1. Biasalah tu kak. Saya pon baru kena hiris jari ni masa potong buah. Pedih tu.

    ReplyDelete
  2. luka di tgn nampak berdarah, luka di hati Allah je yg tahu, kekadang makan hati juga dgn anak2 sendiri, hu hu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. itulah azimah...luka kt dalam ni zikirlah ubatnya...
      anak2 tu amanah kita marah tetap marah..bohonglah klu tak marahkan...
      klu yg jenis melawan tu..tak boleh salahkan diorg juga.mungkin silap kita juga...walhu'lm

      Delete
  3. nampak macam banyak je darah kak

    ReplyDelete
    Replies
    1. banyk juga darah keluar..lap byk kali ttp kluar juga..nyilu sgt..

      Delete
  4. Kakak ni yg tak rajin ke dapur pun selalu juga kena pisau, minyak panas dsb. Apa lagi macam Nor yg selalu di dapur. Tapi kakak tengok darah tu seriau jugalah Nor:)

    ReplyDelete
  5. Kalau x nmpk drah..x kisah.
    Tgok darah, rasa pedih

    ReplyDelete
  6. kadang-kadang kite pon terleka sampai terluka jari bila potong2 ni. huhuuu

    ReplyDelete
  7. Kakak jenis macam ayah saya, ayah saya kalau bertukang ke...alihkan pasu ke...buat kerja berat sikit, mesti ada luka jari....:)

    ReplyDelete
  8. Baik2 Kak Nor...
    Jgn jd mcm Raja Bersiung..
    Kekeke... Just Kidding.

    ReplyDelete
  9. lama tak merasa luka kena pisau...hihi sebab x main dgn pisau.

    p/s ; angah tukar nama Kayu Manis pn x perasan sebab lama x singgah sini. sorry.

    ReplyDelete
  10. baru2 ni pun noe kena juga...terus tuang minyak gamat...tak lama tu terus cantum balik kulit tu...berkesa sungguh minyak gamat tu...biasanya kak nor letak apa tuk luka tu?

    ReplyDelete
    Replies
    1. samalh minyk gamat juga..
      klu lukalh
      klu minyak pns, suami belikn krim alovera

      Delete
  11. camner ler kena tu kak..ni mesti berangan masa potong timun..hehehe..ati2 kak..

    ReplyDelete
  12. perkara biase buat surirumah mcm kite ni kn angah yan.. dh lali dh ... pape pn hati2 ye angah bila didapur tu...

    ReplyDelete

Terima kasih banyak-banyak kesudian anda datang ke sini,saya amat menghargainya.

Labels

rezeki (8) sakit (5) hadiah (4) solat (4) ilmu (3) kek (3) muhasabah (3) segmen.. (3) .... (2) Malaikat (2) Neraka (2) aktiviti (2) hati.. (2) lelaki (2) makan (2) sumber dr buku 150 wasiat Rasulullah utk wanita (2) sumber.. (2) ............ (1) AKU... (1) Adab... (1) Alien (1) Azab (1) Azan (1) Begini (1) Celaru........ (1) Iblis . (1) Jangan-jangan (1) Kerana Allah. (1) MAMA (1) PROTON PREVE (1) SEGMEN (1) Speech (1) Tasbih.. (1) Yang terpuji.. (1) ajal (1) al-Quran (1) al-kisah (1) amal (1) anak (1) anakku (1) animation (1) approval.. (1) asal (1) aurat.. (1) bau (1) berkumpul dua thn sekali (1) berniaga. (1) berniaga.. (1) bila malam (1) binatang.. (1) bumi (1) bunga. (1) busuk.. (1) cahaya malam.. (1) cake (1) culture shock.. (1) cup cake (1) dakwah.. (1) dish (1) do (1) doktor (1) dosa (1) dr buku..-- (1) dunia sementara.. (1) dunia yg fana.. (1) exam..anak-anak. (1) familyku (1) fitnah dunia (1) gua (1) hasil.. (1) hati (1) hati... (1) hidup.. (1) human (1) ilmu. (1) indahnya (1) indahnya kampung (1) insaf (1) insaf. (1) islam (1) jangan jadi kelab rakan syaitan (1) jangan main2 ye.. (1) jawab soalan (1) jemari.. (1) juadah (1) kari murunggai (1) kenduri kampung (1) kerenah anak-anak (1) lagi2 sakit..nak buat macam mana..dah tu...? (1) lukisan suami (1) manusia.. (1) masa (1) masak utk mereka yg sakit (1) mata (1) matang.. (1) matematik (1) mati. (1) maut (1) mempelam (1) menangis takut kpd Allah SWT. (1) menu sIhat..?? (1) merepek (1) mertua (1) miskin (1) muhammad (1) mumia (1) nasi beriani (1) neraka. (1) nikmat..pada buah (1) non.muslim (1) pasti.. (1) pcl n family.. (1) penyakit hati.. (1) penyakit... (1) pergi tak kembali.. (1) perihal anakku (1) perjalanan kamu wahai anak2 masih jauh (1) perumpamaan (1) pilih lauk mentah (1) polka... (1) positif (1) resepi keli (1) resepi koci labu (1) resepi tako (1) resepi tiramisu azhan.. (1) rezeki.. (1) riya (1) roh.. (1) sabar ye... (1) saja-saja (1) saja-saja. (1) santai sabtu...ahad.. (1) sedekah (1) sedikit angin (1) sehat. (1) sejarah bola sepak (1) selalu minta pada Allah dpt khusuk dlm shalat.. (1) semua kerana Allah (1) senaman. (1) solat jumaat. (1) sumber dr buku.. (1) sunny (1) syurga. (1) tegas (1) tempahan.teman. (1) tetamu/abang (1) tidur siang hari (1) timbangan (1) tip (1) tiru.. (1) ulama (1) untung nasib.. (1) yang terpuji (1)