Thursday, December 18, 2014

Aku Pakai Tudung Labuh


Tiada istilah 'Aku pakai tudung labuh , aku dah jadi baik. Aku pakai purdah , aku dah jadi baik. Aku pakai kopiah , aku dah jadi baik. sesiapa pun boleh jadi baik malah lebih baik ... Allah bukan menilai dari pakaian tetapi dari amal dan takwa .. Tapi ingat , itulah sebaik-baik pakaian yang diredhai Allah SWT ..

Tapi imansoffea tak rela pun pakai tudung macam yang di atas,dia pakai pun atas arahan aku,nak bagi contoh..
dulu aku ke sawah guna kain batik lilit kat kepala sebiji macam yuna pakai ...macam nilah..ni macam punjab pun ada...alahai makin pelik pesyen tudung sekarang ni...

yang penting senyum imansoffea manis..
"Tabassumu fi akhika shadaqoh'
Senyum untuk saudaramu adalah sedekah