Pages

Wednesday, February 10, 2016

PELARIS


Assalamualaikum
Pagi khamis yg barakah
Baru balik dari pasar n menyinggah kedai mamak pevret..pekena teh tarik ikutkan nak puasa tapi iman tak kuat...hailah hai....

Pernah adik tanya kau pakai pelaris ke??(gurauan) rempeyek kau laku jer....nauzubillah min zalik..


"Aku tak pakai pelaris,tapi aku in shaa Allah solat di awal waktu,In shaa Allah tak tinggalkan solat sunat dhuha"

Ya ALLAH bukalah bagi kami pintu-pintu rezeki, pintu-pintu rahmat, pintu-pintu keselamatan, pintu-pintu ‘afiat, pintu-pintu kesejahteraan ya Karim dengan rahmat Engkau Ya ALLAH wahai yang paling mengasihani daripada segala yang mengasihani”,  ayat sebegini juga telah cukup dijadikan sebagai ‘tangkal’ atau ‘azimat’ yang lengkap.

“Kita minta terus daripada ALLAH SWT. Menggunakan doa sahaja telah cukup tanpa perlu bergantung kepada perkara-perkara yang salah dan menjurus kepada perbuatan syirik,” kata ulama.


Pernah tak korang dapat rasa ada pelaris kat sebuah restoran tu...!!
Aku dah suami biasanya dapat rasa..n tak mau masuk dah lepas tu...Alhamdulillah tempat yg kami selalu singgah ni tak ada pelaris..In shaa Allah.
Pernah tak korang beli nasi lemak sampai rumah jer basi...aku pernah alami,mulanya tak perasan tapi setiap kali beli sampai rumah jer basi pada hal masa beli tu nasi lemaknya berasap2 lagi..cukup n faham lepas tu tak beli2 lagi dah hati macam menolak2 jer ..

N pernah tak korang perasan kat kaunter bayar kadang ada benda pelik yg diorg letak contoh dedaun, loceng,gelang ,cincin batu besar, tangkal,azimat atau gantung ayat2 tertentu...
..bila kita bayar jer tangan dia macam goyang2 bising n nampak rancak jer ..seolah2 macam memangil2 sesuatu...dan aku n suami pernah rasa n sedar ada pelaris kat situ...so cukup sekali n tak masuk dah.., sumpah tak masuk dah..

Kata ustaz:

Kebanyakan yang memakai pelaris dengan gantungan ayat seribu dinar dan berbagai ayat ayat lagi, jika tidak mengambil pelajaran darinya, hanyalah di kuasai syaitan dari bangsa jin, sila rujuk az zukhruf ayat 36/38

jika tanpa ilmu memang suka gantung khat dan sebaginya tanpa sedar di situ bergayut syaitan...
Senang cerita fahamilah ilmu itu....

Labels

rezeki (8) hadiah (4) sakit (4) solat (4) ilmu (3) muhasabah (3) segmen.. (3) .... (2) Malaikat (2) Neraka (2) aktiviti (2) hati.. (2) kek (2) lelaki (2) makan (2) sumber dr buku 150 wasiat Rasulullah utk wanita (2) sumber.. (2) ............ (1) AKU... (1) Adab... (1) Alien (1) Azab (1) Azan (1) Begini (1) Celaru........ (1) Iblis . (1) Jangan-jangan (1) Kerana Allah. (1) MAMA (1) PROTON PREVE (1) SEGMEN (1) Speech (1) Tasbih.. (1) Yang terpuji.. (1) ajal (1) al-Quran (1) al-kisah (1) amal (1) anak (1) anakku (1) animation (1) approval.. (1) asal (1) aurat.. (1) bau (1) berkumpul dua thn sekali (1) berniaga. (1) berniaga.. (1) bila malam (1) binatang.. (1) bumi (1) bunga. (1) busuk.. (1) cahaya malam.. (1) cake (1) culture shock.. (1) cup cake (1) dakwah.. (1) dish (1) do (1) doktor (1) dosa (1) dr buku..-- (1) dunia sementara.. (1) dunia yg fana.. (1) exam..anak-anak. (1) familyku (1) fitnah dunia (1) gua (1) hasil.. (1) hati (1) hati... (1) hidup.. (1) human (1) ilmu. (1) indahnya (1) indahnya kampung (1) insaf (1) insaf. (1) islam (1) jangan jadi kelab rakan syaitan (1) jangan main2 ye.. (1) jawab soalan (1) jemari.. (1) juadah (1) kari murunggai (1) kenduri kampung (1) kerenah anak-anak (1) lagi2 sakit..nak buat macam mana..dah tu...? (1) lukisan suami (1) manusia.. (1) masa (1) masak utk mereka yg sakit (1) mata (1) matang.. (1) matematik (1) mati. (1) maut (1) mempelam (1) menangis takut kpd Allah SWT. (1) menu sIhat..?? (1) merepek (1) mertua (1) miskin (1) muhammad (1) mumia (1) nasi beriani (1) neraka. (1) nikmat..pada buah (1) non.muslim (1) pasti.. (1) pcl n family.. (1) penyakit hati.. (1) penyakit... (1) pergi tak kembali.. (1) perihal anakku (1) perjalanan kamu wahai anak2 masih jauh (1) perumpamaan (1) pilih lauk mentah (1) polka... (1) positif (1) resepi keli (1) resepi koci labu (1) resepi tako (1) resepi tiramisu azhan.. (1) rezeki.. (1) riya (1) roh.. (1) sabar ye... (1) saja-saja (1) saja-saja. (1) santai sabtu...ahad.. (1) sedekah (1) sedikit angin (1) sehat. (1) sejarah bola sepak (1) selalu minta pada Allah dpt khusuk dlm shalat.. (1) semua kerana Allah (1) senaman. (1) solat jumaat. (1) sumber dr buku.. (1) sunny (1) syurga. (1) tegas (1) tempahan.teman. (1) tetamu/abang (1) tidur siang hari (1) timbangan (1) tip (1) tiru.. (1) ulama (1) untung nasib.. (1) yang terpuji (1)