Pages

Monday, December 5, 2016

PAPARAZZI


Hari ni knor pergi pasar cari lauk sbb stok dapur dah habis..dlm beli2 tu terperasaanlah seorang pak cik tua bertongkat jln sgtlah lmbatnya macam ada gout jer..
Knor dgrlah pakcik tu minta kepala ikan tapi nak harga rm5..tak nak lebih2 nak 5 hengget jer..tya itu,tya ini tetap harga dia lebih 5 hengget sambil tokeh cina tu geleng kepala,kebetulan knor kenal kak indon yg kerja dgn tokeh tu... pak cik tu nak kepala ikan,tapi nak harga 5 hengget,lps tu katanya akak bgi kepala ikan semalam,dia tak nak plk.."aduhh pening".. knor hangguk sambil perati jer pak cik tu..dah mcm spy plk hhaah.
Lepas tu pak cik tu pergi kedai sebelah plk..soalan yg sama..nak kepala ikan harga 5 hengget juga..lepas tu dia berlalu pergi,sambil tokeh cina tu membebel..fahamlah kan kat sini..😐.
 Knor ikut jer belakang pak cik tu..tak de niat nak ikut pun,kebetulan knor pun nak cari barang..jadi dgn tak sengajanya jadi paparazzilahh 😂.lepas tu pak cik tu singgah lagi kat tmpat jual ikan yg lain pula..belum sampai pak cik tu,si penjual ikan terus ckp kat pak cik tu.."5 ringgit pak cik sepinggan ikan sardin"lps tu pak cik tu kata "rm4.50 boleh?? Entah lps tu apa jadi,tapi telinga masih dgr..permintaan pak cik tu..nak tergelak pun ada,dlm hati la.bila pusing belakang si penjual tu tgh siang ikan sardin yg pak cik tu beli..,kat tgn pak cik tu pegang sehelai daun sup dgn sebiji cili merah..aduh mcm2 kepala ni pikir..nak bagi duit tiba2 kat pak cik,apa plk katanya..kang tak psl2 kena marah.."apa hal plk kau nak bagi aku duit ni." Terus tak jadi nak bagi..serammm weiihhy...
Dlm duk ikut pak cik tu knor nampak ktbtangan pak cik tu duit ada note 5 ringgit dn seringgit..maknanya pak cik tu cuba berusaha utk dptkn harga yg murah..

Knor teruskn dgn soping knor ni..bila jln sikit terserempak lagi dgn pak cik tu..dia singgah kat kedai ikan yg mula2 tadi,dgr telinga ni pak cik tu kata ,"potong 4 ye"..maknanya dia beli jugalah kepala ikan tu..entahlah kepala ikan yg mana,yg hari ni ke atau yg semalam punya..dlm kpla knor pak cik tu mesti teringin sgt nak makan sup kepala ikan. .atau utk isteri yg sakit,atau utk anak yg sakit atau cucu diakah yg sakit..haiii pergi pasar tapi jenuh kepala memikir psl org..dlm kereta cerita lak dgn suami..
Susahnyalah haiii ..kita susah ada lagi org yg susah..

Lama tak muncul tup2 cerita psl pak cik ni..knor ada,berlegar2 jer...cumanya malulah..maklum.
 Tq tau sudi lagi dtg blog knor ni..ada juga yg knor tak dpt nak jejak..nak drop komen semua tu,kak nor bkn tak sudi,takleh nak buka n komen..knor dpt baca jer..sorry ye muah..muah semua.


Knor pun bajet gak....beli karot sebiji..😁

Labels

rezeki (8) sakit (5) hadiah (4) solat (4) ilmu (3) kek (3) muhasabah (3) segmen.. (3) .... (2) Malaikat (2) Neraka (2) aktiviti (2) hati.. (2) lelaki (2) makan (2) sumber dr buku 150 wasiat Rasulullah utk wanita (2) sumber.. (2) ............ (1) AKU... (1) Adab... (1) Alien (1) Azab (1) Azan (1) Begini (1) Celaru........ (1) Iblis . (1) Jangan-jangan (1) Kerana Allah. (1) MAMA (1) PROTON PREVE (1) SEGMEN (1) Speech (1) Tasbih.. (1) Yang terpuji.. (1) ajal (1) al-Quran (1) al-kisah (1) amal (1) anak (1) anakku (1) animation (1) approval.. (1) asal (1) aurat.. (1) bau (1) berkumpul dua thn sekali (1) berniaga. (1) berniaga.. (1) bila malam (1) binatang.. (1) bumi (1) bunga. (1) busuk.. (1) cahaya malam.. (1) cake (1) culture shock.. (1) cup cake (1) dakwah.. (1) dish (1) do (1) doktor (1) dosa (1) dr buku..-- (1) dunia sementara.. (1) dunia yg fana.. (1) exam..anak-anak. (1) familyku (1) fitnah dunia (1) gua (1) hasil.. (1) hati (1) hati... (1) hidup.. (1) human (1) ilmu. (1) indahnya (1) indahnya kampung (1) insaf (1) insaf. (1) islam (1) jangan jadi kelab rakan syaitan (1) jangan main2 ye.. (1) jawab soalan (1) jemari.. (1) juadah (1) kari murunggai (1) kenduri kampung (1) kerenah anak-anak (1) lagi2 sakit..nak buat macam mana..dah tu...? (1) lukisan suami (1) manusia.. (1) masa (1) masak utk mereka yg sakit (1) mata (1) matang.. (1) matematik (1) mati. (1) maut (1) mempelam (1) menangis takut kpd Allah SWT. (1) menu sIhat..?? (1) merepek (1) mertua (1) miskin (1) muhammad (1) mumia (1) nasi beriani (1) neraka. (1) nikmat..pada buah (1) non.muslim (1) pasti.. (1) pcl n family.. (1) penyakit hati.. (1) penyakit... (1) pergi tak kembali.. (1) perihal anakku (1) perjalanan kamu wahai anak2 masih jauh (1) perumpamaan (1) pilih lauk mentah (1) polka... (1) positif (1) resepi keli (1) resepi koci labu (1) resepi tako (1) resepi tiramisu azhan.. (1) rezeki.. (1) riya (1) roh.. (1) sabar ye... (1) saja-saja (1) saja-saja. (1) santai sabtu...ahad.. (1) sedekah (1) sedikit angin (1) sehat. (1) sejarah bola sepak (1) selalu minta pada Allah dpt khusuk dlm shalat.. (1) semua kerana Allah (1) senaman. (1) solat jumaat. (1) sumber dr buku.. (1) sunny (1) syurga. (1) tegas (1) tempahan.teman. (1) tetamu/abang (1) tidur siang hari (1) timbangan (1) tip (1) tiru.. (1) ulama (1) untung nasib.. (1) yang terpuji (1)