Pages

Tuesday, March 31, 2015

LIAT BANGUN PAGI


Macammana korang kejutkan anak dari tidur..?cara aku sembur dengan air,tak bangun juga alamat basah lencunlah tilam..ini yang aku buat setiap pagi...agak sukar bila kejutkan Iman soffea yang lain semua ok.. aku dah cuba cara Rasulullah tapi tak jalan juga...dari tarik-tarik ibu jari kaki terentap pula kaki..maklum angin tak sabar datang hihi...

cara renjis-renjis air juga termasuk dalam sunah Rasulullah sambil sebut namanya...


 inilah alat sembur air kat muka selain nak iron baju...


Cara Rasulullah membangunkan anak kesayangannya dari lena yang panjang.....

Yang bermaksud, Daripada Fatimah binti Muhammad saw r.a berkata: Rasulullah selalu datang menghampiriku pada waktu subuh sedang aku nyenyak tidur maka Baginda menggerakkan aku supaya bangun dengan lbu jari kakinya sambil Baginda bersabda: Wahai anakku Fatimah, hendaklah anakanda bangun segera lihat rezeki daripada Tuhan anakanda dan janganlah anakanda menjadi orang yang pemalas. Hendaklah anakanda mengetahui Tuhan telah menetap pemberian rezekiNya kepada seluruh umat manusia di antara terbit fajar sehingga terbit matahari

15 comments:

  1. asalamualaikum kak..selamat pagi...:-)) kalau yan kejut kan anak...bagi salam pastu panggil nama anak...kalau tak bangun juga...yan pi dapur masak nasi goreng bawa pi tempat tidur dia...bagi bau nasi goreng...huhuhu...gerenti bangun :-)) ..tu pun kalau ada nasi lebih lah..

    ReplyDelete
  2. kalu da sembur tp x bangun jg kak nor???

    ReplyDelete
  3. Kalau saya KM , bagi salam dan nama penuh .. Macam ni Assalamualaikumwarahmatullahiwabarakatuh Muhammad Nabil Syahmi.. Alhamdulillah bangun lah dia sambil tu goyang2 kan ibu jari kakinya..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wah bgusssnya...utk iman soffea kna renjis juga..tpi yg lain sekli pggil jer..

      Delete
  4. kaknoor pulak mesti tutup semua aircon buka lampu besar2 dan panggil nama, nak2 kalau dah lamabt sangat mmg kena jerit lah, tapi bila fikir mmg tak baik kan Nor hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ye btul psg lmpu biar silau mata haha

      Delete
  5. bebudak ni takde susah sangat bangun.. 2-3 kali panggil la jugak.. bapaknya yg susah.. hahaha

    ReplyDelete
  6. Jangan jirus pakai baldi ye Nor haha...
    Anak kakak sebab perempuan agaknya tak adalah liat.
    Panggil usap kepala biasanya bangunlah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau pakai baldi kak nor juga yg fening...hihi

      Delete
  7. Salam rindu knor...sihat? Minta maaf dh lama tak ziarah knor kt sini...harap masih ingat kat saya

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam windu juga...ingat, mau tk ingat...
      kut org sana nk pencen berblog kut..

      Delete

Terima kasih banyak-banyak kesudian anda datang ke sini,saya amat menghargainya.

Labels

rezeki (8) sakit (5) hadiah (4) solat (4) ilmu (3) kek (3) muhasabah (3) segmen.. (3) .... (2) Malaikat (2) Neraka (2) aktiviti (2) hati.. (2) lelaki (2) makan (2) sumber dr buku 150 wasiat Rasulullah utk wanita (2) sumber.. (2) ............ (1) AKU... (1) Adab... (1) Alien (1) Azab (1) Azan (1) Begini (1) Celaru........ (1) Iblis . (1) Jangan-jangan (1) Kerana Allah. (1) MAMA (1) PROTON PREVE (1) SEGMEN (1) Speech (1) Tasbih.. (1) Yang terpuji.. (1) ajal (1) al-Quran (1) al-kisah (1) amal (1) anak (1) anakku (1) animation (1) approval.. (1) asal (1) aurat.. (1) bau (1) berkumpul dua thn sekali (1) berniaga. (1) berniaga.. (1) bila malam (1) binatang.. (1) bumi (1) bunga. (1) busuk.. (1) cahaya malam.. (1) cake (1) culture shock.. (1) cup cake (1) dakwah.. (1) dish (1) do (1) doktor (1) dosa (1) dr buku..-- (1) dunia sementara.. (1) dunia yg fana.. (1) exam..anak-anak. (1) familyku (1) fitnah dunia (1) gua (1) hasil.. (1) hati (1) hati... (1) hidup.. (1) human (1) ilmu. (1) indahnya (1) indahnya kampung (1) insaf (1) insaf. (1) islam (1) jangan jadi kelab rakan syaitan (1) jangan main2 ye.. (1) jawab soalan (1) jemari.. (1) juadah (1) kari murunggai (1) kenduri kampung (1) kerenah anak-anak (1) lagi2 sakit..nak buat macam mana..dah tu...? (1) lukisan suami (1) manusia.. (1) masa (1) masak utk mereka yg sakit (1) mata (1) matang.. (1) matematik (1) mati. (1) maut (1) mempelam (1) menangis takut kpd Allah SWT. (1) menu sIhat..?? (1) merepek (1) mertua (1) miskin (1) muhammad (1) mumia (1) nasi beriani (1) neraka. (1) nikmat..pada buah (1) non.muslim (1) pasti.. (1) pcl n family.. (1) penyakit hati.. (1) penyakit... (1) pergi tak kembali.. (1) perihal anakku (1) perjalanan kamu wahai anak2 masih jauh (1) perumpamaan (1) pilih lauk mentah (1) polka... (1) positif (1) resepi keli (1) resepi koci labu (1) resepi tako (1) resepi tiramisu azhan.. (1) rezeki.. (1) riya (1) roh.. (1) sabar ye... (1) saja-saja (1) saja-saja. (1) santai sabtu...ahad.. (1) sedekah (1) sedikit angin (1) sehat. (1) sejarah bola sepak (1) selalu minta pada Allah dpt khusuk dlm shalat.. (1) semua kerana Allah (1) senaman. (1) solat jumaat. (1) sumber dr buku.. (1) sunny (1) syurga. (1) tegas (1) tempahan.teman. (1) tetamu/abang (1) tidur siang hari (1) timbangan (1) tip (1) tiru.. (1) ulama (1) untung nasib.. (1) yang terpuji (1)