Pages

Sunday, October 19, 2014

Mengatasi Ketakutan

Bismillah

Takut adalah wajar dan sangat manusiawi. Jika berada di tempat tinggi, wajar jika manusia merasa takut akan terjatuh. Jika memegang benda tajam, wajar jika seseorang takut akan terluka..

untuk buang rasa takut..meh ini caranya...anak-anak ku memang takut semua binatang..lalu aku paksa mereka..akhirnya berjaya kuda di tunggangi..."aku katakan pada Muhammad, "Rasulullah pun tunggang kuda sambil memanah."


Setakat ular Albino apalah sangat,rabun macam tuan blog juga....Iman dan Muhammad tak berjaya mengatasi ketakuatan walau dipujuk banyak kali..sentuh pun tak nak,inikan pegang...tak ada pula aku bagi gambaran tentang ular...kalau ada pun lagi menakutkan adalah...

13 comments:

  1. Alhamdulillah berjaya juga tunggang kuda yea. Tunggang kuda bagus akak. Semalam perasan ada program pegang anjing. Aduh tak tahu nak cakap apa. banyak lagi benda boleh dibuat. Orang kita macam-macam sekarang ni. Rasanya tak darurat tak perlu pegang. Ini suka rela pergi dan pegang. Tak tahulah. Walaupun ianya boleh di samak.

    Walahulam. Maaf terpanjang pula komen ni.

    ReplyDelete
  2. Wah.. aktivito yang menarik ni kak. Yang kuda ni saya pun teruja nk cuba tapi kalau pegang uuuu oh tidak rasanta masih tak dapat nak atasi perasaa geli dan takut dlm diri sendiri.. kalau bawa anak2 pasti diorang teruja sangat kan..

    ReplyDelete
  3. Heee.... Nor ini baguslah. Kakak diberi upah pun masih tak berani lagi Nor. Nampak tak iman yg tipis. Patut takut pada Allah aje kan, ini ular rabun yg Nor katakan itu pun kakak memang dekat pun takut inikan pulak nak pegang macam tu...

    ReplyDelete
  4. sy pun geng ngan muhammad & iman..kene semelih pun agaknya tak sanggup lagi..geli & takut..anyway syabas dorang berjaya menungangg kuda tuh..*-*

    ReplyDelete
  5. salams kak nor, seronoknya aktiviti menyayangi haiwan:) menunggang kuda paling best:)

    ReplyDelete
  6. Pokok Manggis Depan Rumah -kalau nak belajar bab sertu/samak just tanya je ustaz2.. Takyah peluk anjing pun. Dlm mazhab syafie kita tak patut peluk belai anjing melainkan dlm keadaan terpaksa saja sebab takut terkena najis.

    sedih,banyak lagi binatang lain boleh dibelai2..dah kenapa org islam ni...makin bebal ke..emosi sikit

    ReplyDelete
  7. tgk ular dekat2 x takut, tp geli kalo nak pegang...

    ReplyDelete
  8. Kalau saya... tak mungkin akan pegang ular tu Knor... heee x mo.

    ReplyDelete
  9. huwaaa saya tak rela pegang ular. takutttttt. memang tak berani la

    ReplyDelete
  10. mlm tu kak nor mimpi ular x? heheheheh

    ReplyDelete
  11. taklah anies..ular mimpi akak adalah..hihi

    ReplyDelete
  12. Wahhh Knor....beraninya....OKje upah kek pun belum tahu berani hihi....
    Seram weyh walaupun rabun...

    ReplyDelete

Terima kasih banyak-banyak kesudian anda datang ke sini,saya amat menghargainya.

Labels

rezeki (8) sakit (5) hadiah (4) solat (4) ilmu (3) kek (3) muhasabah (3) segmen.. (3) .... (2) Malaikat (2) Neraka (2) aktiviti (2) hati.. (2) lelaki (2) makan (2) sumber dr buku 150 wasiat Rasulullah utk wanita (2) sumber.. (2) ............ (1) AKU... (1) Adab... (1) Alien (1) Azab (1) Azan (1) Begini (1) Celaru........ (1) Iblis . (1) Jangan-jangan (1) Kerana Allah. (1) MAMA (1) PROTON PREVE (1) SEGMEN (1) Speech (1) Tasbih.. (1) Yang terpuji.. (1) ajal (1) al-Quran (1) al-kisah (1) amal (1) anak (1) anakku (1) animation (1) approval.. (1) asal (1) aurat.. (1) bau (1) berkumpul dua thn sekali (1) berniaga. (1) berniaga.. (1) bila malam (1) binatang.. (1) bumi (1) bunga. (1) busuk.. (1) cahaya malam.. (1) cake (1) culture shock.. (1) cup cake (1) dakwah.. (1) dish (1) do (1) doktor (1) dosa (1) dr buku..-- (1) dunia sementara.. (1) dunia yg fana.. (1) exam..anak-anak. (1) familyku (1) fitnah dunia (1) gua (1) hasil.. (1) hati (1) hati... (1) hidup.. (1) human (1) ilmu. (1) indahnya (1) indahnya kampung (1) insaf (1) insaf. (1) islam (1) jangan jadi kelab rakan syaitan (1) jangan main2 ye.. (1) jawab soalan (1) jemari.. (1) juadah (1) kari murunggai (1) kenduri kampung (1) kerenah anak-anak (1) lagi2 sakit..nak buat macam mana..dah tu...? (1) lukisan suami (1) manusia.. (1) masa (1) masak utk mereka yg sakit (1) mata (1) matang.. (1) matematik (1) mati. (1) maut (1) mempelam (1) menangis takut kpd Allah SWT. (1) menu sIhat..?? (1) merepek (1) mertua (1) miskin (1) muhammad (1) mumia (1) nasi beriani (1) neraka. (1) nikmat..pada buah (1) non.muslim (1) pasti.. (1) pcl n family.. (1) penyakit hati.. (1) penyakit... (1) pergi tak kembali.. (1) perihal anakku (1) perjalanan kamu wahai anak2 masih jauh (1) perumpamaan (1) pilih lauk mentah (1) polka... (1) positif (1) resepi keli (1) resepi koci labu (1) resepi tako (1) resepi tiramisu azhan.. (1) rezeki.. (1) riya (1) roh.. (1) sabar ye... (1) saja-saja (1) saja-saja. (1) santai sabtu...ahad.. (1) sedekah (1) sedikit angin (1) sehat. (1) sejarah bola sepak (1) selalu minta pada Allah dpt khusuk dlm shalat.. (1) semua kerana Allah (1) senaman. (1) solat jumaat. (1) sumber dr buku.. (1) sunny (1) syurga. (1) tegas (1) tempahan.teman. (1) tetamu/abang (1) tidur siang hari (1) timbangan (1) tip (1) tiru.. (1) ulama (1) untung nasib.. (1) yang terpuji (1)