Pages

Thursday, October 16, 2014

IBU ITU MEMANG BIDADARI


Saat sedih pun dia tetap tersenyum.  
Saat anaknya marah kepadanya pun dia tetap mendoakan yang terbaik untuk anak-anaknya.
Saat lapar pun dia kata kenyang, asal anaknya kenyang dan tidur nyenyak.
Saat tidak ada duit anaknya minta pun dia tetap kata "nanti ibu kasikan duit"
Saat tidak ada apa-apa di dapur untuk dimasak, ia tetap akan berusaha untuk memasak. Dan ketika anaknya buka tudung saji, lauk-pauk tersedia.
Dan saat ia sakit, ia tetap mengatakan "Ibu sehat-sehat saja"


tambah lagi sahabat....

10 comments:

  1. Saat anak bertarung utk exam ibu jugalah yg sentiasa menadah tangan berdoa mohon segala kebaikan..

    Saat anak demam tengah malam ibu juga yg bersengkang mata menjaga dlm kebimbangan..

    Saat anak berjaya ibu lebih tersenyum sujud kesyukuran..

    Eh... kakak pulak nak berN3 :)

    ReplyDelete
  2. ha ah kak..mmg byk lagi..setuju kak..

    ReplyDelete
  3. ya allah kak terharunya saya...

    apa yg kak nor dan kak zakie tulis betul sangat2...sebaknya saya membaca.....moga anak2 kita menjadi anak yg solleh dan solleha...

    ReplyDelete
  4. kak... sebak sgt saya baca n3 ni, pendek but realy bermakna !

    ReplyDelete

  5. bila kita menjadi ibu , maka kita akan melakukan perkara yg sama pada anak2 kan ...

    ReplyDelete
  6. Saat anaknya berjaya, dialah orang pertama yg menitiskan air mata kegembiraan ....
    Pendik kata dia tidak pernah mahu melihat anaknya derita....
    Andai boleh ditukar, dialah orang pertama yang sanggup menjadi galang gamtinya...
    Besarnya pengorbanan seorang yang bernama ibu.....
    Kerana itulah syurga itu dibawah telapak kaki ibu....
    Ibu..... syurgalah tempatmu.....

    ReplyDelete
  7. Besar jasa para ibu yang bersemangat waja macam korang ni.. insyaAllah...moga semuanya diberkati selalu

    ReplyDelete

Terima kasih banyak-banyak kesudian anda datang ke sini,saya amat menghargainya.

Labels

rezeki (8) sakit (5) hadiah (4) solat (4) ilmu (3) kek (3) muhasabah (3) segmen.. (3) .... (2) Malaikat (2) Neraka (2) aktiviti (2) hati.. (2) lelaki (2) makan (2) sumber dr buku 150 wasiat Rasulullah utk wanita (2) sumber.. (2) ............ (1) AKU... (1) Adab... (1) Alien (1) Azab (1) Azan (1) Begini (1) Celaru........ (1) Iblis . (1) Jangan-jangan (1) Kerana Allah. (1) MAMA (1) PROTON PREVE (1) SEGMEN (1) Speech (1) Tasbih.. (1) Yang terpuji.. (1) ajal (1) al-Quran (1) al-kisah (1) amal (1) anak (1) anakku (1) animation (1) approval.. (1) asal (1) aurat.. (1) bau (1) berkumpul dua thn sekali (1) berniaga. (1) berniaga.. (1) bila malam (1) binatang.. (1) bumi (1) bunga. (1) busuk.. (1) cahaya malam.. (1) cake (1) culture shock.. (1) cup cake (1) dakwah.. (1) dish (1) do (1) doktor (1) dosa (1) dr buku..-- (1) dunia sementara.. (1) dunia yg fana.. (1) exam..anak-anak. (1) familyku (1) fitnah dunia (1) gua (1) hasil.. (1) hati (1) hati... (1) hidup.. (1) human (1) ilmu. (1) indahnya (1) indahnya kampung (1) insaf (1) insaf. (1) islam (1) jangan jadi kelab rakan syaitan (1) jangan main2 ye.. (1) jawab soalan (1) jemari.. (1) juadah (1) kari murunggai (1) kenduri kampung (1) kerenah anak-anak (1) lagi2 sakit..nak buat macam mana..dah tu...? (1) lukisan suami (1) manusia.. (1) masa (1) masak utk mereka yg sakit (1) mata (1) matang.. (1) matematik (1) mati. (1) maut (1) mempelam (1) menangis takut kpd Allah SWT. (1) menu sIhat..?? (1) merepek (1) mertua (1) miskin (1) muhammad (1) mumia (1) nasi beriani (1) neraka. (1) nikmat..pada buah (1) non.muslim (1) pasti.. (1) pcl n family.. (1) penyakit hati.. (1) penyakit... (1) pergi tak kembali.. (1) perihal anakku (1) perjalanan kamu wahai anak2 masih jauh (1) perumpamaan (1) pilih lauk mentah (1) polka... (1) positif (1) resepi keli (1) resepi koci labu (1) resepi tako (1) resepi tiramisu azhan.. (1) rezeki.. (1) riya (1) roh.. (1) sabar ye... (1) saja-saja (1) saja-saja. (1) santai sabtu...ahad.. (1) sedekah (1) sedikit angin (1) sehat. (1) sejarah bola sepak (1) selalu minta pada Allah dpt khusuk dlm shalat.. (1) semua kerana Allah (1) senaman. (1) solat jumaat. (1) sumber dr buku.. (1) sunny (1) syurga. (1) tegas (1) tempahan.teman. (1) tetamu/abang (1) tidur siang hari (1) timbangan (1) tip (1) tiru.. (1) ulama (1) untung nasib.. (1) yang terpuji (1)