Pages

Monday, October 6, 2014

Beraya dengan rasa syukur...

Bismillah


تَقَبَّلَ اللهُ مِنَّا وَمِنْكُمْ


Beraya dengan rasa syukur...

Balik solat sunat raya,kami singgah kedai mamak,pekena teh tarik dulu..memasing perut kosongkan sebelum tu..
lepas makan pakat sendawa semuanya...selamatlah mama tak yah buat teh tarik..


bila anak-anak balik rumah,bertimbunlah baju nak kena basuh..cuaca pulak redup,faham-faham ajelah.pagi hingga tengahari mendobi ajelah kerjanya...sampailah kak ipar watsapp bila nak datang rumah,sudahnya lepas zohor kami beraya...
lepas solat asar berjemaah di rumah kak ipar,kami balik,aku bersilat di dapur untuk masak makan malam,sekali meraikan harijadi azhan ...
ramailah tetamu belah suami yang datang..meriah jadinya...rumah yang sempit jadi bertambah sempit...




menu makan malam:
nasi briani
ayam massala
sambal petai ikan bilis
kari kepala ikan
salad timun
kek coklat


tetamu ramai segan nak ambil gambar....ditambah dengan tuan rumah yang buzy dan jerit pekik anak anak buah....lama tak dengar baby menangis,riuh rendah jadinya....
apa pun bahagia dan lauk pauk serta nasi habis licin..alhamdulillah.

10 comments:

  1. alhamdulillah raya yg meriah & penuh keberkatan..

    ReplyDelete
  2. Memang tak rugi berkunjung rumah Nor. Kakak tang kek tu yg tak menahan tengok Nor. Adik tu sengih-sengih puas makan kek dan masakan ibulah ye... untung kan dik ibu expert masak:)

    ReplyDelete
  3. MERIAHNYA KAK NOR.... SERONOK BERKUMPUL AHLI KELUARGA NI... SAYA BALIK KEDAH.. MMG HAVOC...

    ReplyDelete
  4. Selamat Hari Raya Korban Kak Nor..All the best

    ReplyDelete
  5. Tauke kek ni.. kalau birthday dia sendiri dan azhan sambut sama2, tengokla keknya ya.. menarik sungguh.tak dapat beli kat luar kek macam ni..

    Alhamdulillah ya.. cara masing2 tapi semuanya gembira meriakan.. moga tahun depan sempat beraya lagi macam ni kan.

    ReplyDelete
  6. Alhamdulillah, raya haji pun disambut meriah yea

    ReplyDelete
  7. Heoy Bezday Azhan!
    Knor cantiknya kek tu...penuh anggur atas tu .....mengghairahkan sungguh hehe....Hehe biasalah Knor kalau anak anak balik, mereka mmh suka betul bawak baju kotor sudahnya ampai penuh....lagi sadis kalau hari redup....kain tak garing! Tak best betul!

    ReplyDelete

Terima kasih banyak-banyak kesudian anda datang ke sini,saya amat menghargainya.

Labels

rezeki (8) sakit (5) hadiah (4) solat (4) ilmu (3) kek (3) muhasabah (3) segmen.. (3) .... (2) Malaikat (2) Neraka (2) aktiviti (2) hati.. (2) lelaki (2) makan (2) sumber dr buku 150 wasiat Rasulullah utk wanita (2) sumber.. (2) ............ (1) AKU... (1) Adab... (1) Alien (1) Azab (1) Azan (1) Begini (1) Celaru........ (1) Iblis . (1) Jangan-jangan (1) Kerana Allah. (1) MAMA (1) PROTON PREVE (1) SEGMEN (1) Speech (1) Tasbih.. (1) Yang terpuji.. (1) ajal (1) al-Quran (1) al-kisah (1) amal (1) anak (1) anakku (1) animation (1) approval.. (1) asal (1) aurat.. (1) bau (1) berkumpul dua thn sekali (1) berniaga. (1) berniaga.. (1) bila malam (1) binatang.. (1) bumi (1) bunga. (1) busuk.. (1) cahaya malam.. (1) cake (1) culture shock.. (1) cup cake (1) dakwah.. (1) dish (1) do (1) doktor (1) dosa (1) dr buku..-- (1) dunia sementara.. (1) dunia yg fana.. (1) exam..anak-anak. (1) familyku (1) fitnah dunia (1) gua (1) hasil.. (1) hati (1) hati... (1) hidup.. (1) human (1) ilmu. (1) indahnya (1) indahnya kampung (1) insaf (1) insaf. (1) islam (1) jangan jadi kelab rakan syaitan (1) jangan main2 ye.. (1) jawab soalan (1) jemari.. (1) juadah (1) kari murunggai (1) kenduri kampung (1) kerenah anak-anak (1) lagi2 sakit..nak buat macam mana..dah tu...? (1) lukisan suami (1) manusia.. (1) masa (1) masak utk mereka yg sakit (1) mata (1) matang.. (1) matematik (1) mati. (1) maut (1) mempelam (1) menangis takut kpd Allah SWT. (1) menu sIhat..?? (1) merepek (1) mertua (1) miskin (1) muhammad (1) mumia (1) nasi beriani (1) neraka. (1) nikmat..pada buah (1) non.muslim (1) pasti.. (1) pcl n family.. (1) penyakit hati.. (1) penyakit... (1) pergi tak kembali.. (1) perihal anakku (1) perjalanan kamu wahai anak2 masih jauh (1) perumpamaan (1) pilih lauk mentah (1) polka... (1) positif (1) resepi keli (1) resepi koci labu (1) resepi tako (1) resepi tiramisu azhan.. (1) rezeki.. (1) riya (1) roh.. (1) sabar ye... (1) saja-saja (1) saja-saja. (1) santai sabtu...ahad.. (1) sedekah (1) sedikit angin (1) sehat. (1) sejarah bola sepak (1) selalu minta pada Allah dpt khusuk dlm shalat.. (1) semua kerana Allah (1) senaman. (1) solat jumaat. (1) sumber dr buku.. (1) sunny (1) syurga. (1) tegas (1) tempahan.teman. (1) tetamu/abang (1) tidur siang hari (1) timbangan (1) tip (1) tiru.. (1) ulama (1) untung nasib.. (1) yang terpuji (1)