Pages

Monday, September 30, 2013

Godek-godek


Dua tiga hari ni malas masak, malas buat apa-apa pun..oleh kerana perut kosong,godek-godek peti ais dapatlah dua biji kiwi dan sedikit yogurt...

susu cair
yogurt
gula
kiub ais
kisar
 begini le rupenya...
khasiat,sendiri googlelah ye..yang paling penting bakteria baik akan lawan dengan bakteria jahat...
lassi manggo,godek-godek peti ais juga..akhirnya dapat dua biji mempelam harum manis..yang sangat-sangat manis..sebelum ia membusuk..kan.

 boleh le di minum...


godek-godek peti ais dapat le dua biji jambu..apa lagi..nyum..nyum
ada sebiji berbaki,buat jus jambulah pulak..

sebiji jambu
gula
air
kiub ais
pisang ni beli untuk azhan..esok kan nak exam PMR..tak payah sarapan bagai..ambil sebiji pisang,madu,coklat minda dan kismis..cukuplah untuk dia bersarapan dengan  dimulakan dengan bismillah disudahi dengan alhamdulillah..di iringi doa...sapu sikit ubun-ubunnya disertai doa dan berselawat..

doakan ye rakan-rakan..

"Orang yang paling bahagia ialah orang yang suka melihat orang lain bahagia" - Profesor Dr. Muhaya

13 comments:

  1. Alhamdulillah bukan godek sebarang godek ni Nur. Godek penuh khasiat...

    Doa auntie juga buat Azhan moga dipermudahkan dlm exan tu ye sayang...

    ReplyDelete
  2. Peti ais dah jadi macam beg doraemon. :)

    ReplyDelete
  3. mcm2 resepi ade..good luck yer azhan

    ReplyDelete
  4. semoga Azhan berjaya dalam PMR nya...amin..

    ReplyDelete
  5. Semuanya sedap dan berkhasiat....
    Semoga Azhan berjaya dlm PMR..

    ReplyDelete
  6. berkhasiat tu Nor, sejuk tekak dapat lassi tu.

    Ummi pun doakan semoga Allah permudahkan Azhan untuk menjawab semua soalan dengan jawapan terbaik dan tepat, moga beroleh kejayaan jua.

    ReplyDelete
  7. godek godek godek..last last jadi macam-macam..MMM yummm

    ReplyDelete
  8. bila lapar dtg idea nak godek godek petiais. godek2 berkhasiat n sihat..

    ReplyDelete
  9. dlm keadaan terdesak dgn bhn yg x byk , maka tercipta lah resepi mudah ... klu malas , tidur jer ... heheheee ... semoga azhan dapat melalui pmr dgn mudah ... aaamin .

    ReplyDelete

Terima kasih banyak-banyak kesudian anda datang ke sini,saya amat menghargainya.

Labels

rezeki (8) sakit (5) hadiah (4) solat (4) ilmu (3) kek (3) muhasabah (3) segmen.. (3) .... (2) Malaikat (2) Neraka (2) aktiviti (2) hati.. (2) lelaki (2) makan (2) sumber dr buku 150 wasiat Rasulullah utk wanita (2) sumber.. (2) ............ (1) AKU... (1) Adab... (1) Alien (1) Azab (1) Azan (1) Begini (1) Celaru........ (1) Iblis . (1) Jangan-jangan (1) Kerana Allah. (1) MAMA (1) PROTON PREVE (1) SEGMEN (1) Speech (1) Tasbih.. (1) Yang terpuji.. (1) ajal (1) al-Quran (1) al-kisah (1) amal (1) anak (1) anakku (1) animation (1) approval.. (1) asal (1) aurat.. (1) bau (1) berkumpul dua thn sekali (1) berniaga. (1) berniaga.. (1) bila malam (1) binatang.. (1) bumi (1) bunga. (1) busuk.. (1) cahaya malam.. (1) cake (1) culture shock.. (1) cup cake (1) dakwah.. (1) dish (1) do (1) doktor (1) dosa (1) dr buku..-- (1) dunia sementara.. (1) dunia yg fana.. (1) exam..anak-anak. (1) familyku (1) fitnah dunia (1) gua (1) hasil.. (1) hati (1) hati... (1) hidup.. (1) human (1) ilmu. (1) indahnya (1) indahnya kampung (1) insaf (1) insaf. (1) islam (1) jangan jadi kelab rakan syaitan (1) jangan main2 ye.. (1) jawab soalan (1) jemari.. (1) juadah (1) kari murunggai (1) kenduri kampung (1) kerenah anak-anak (1) lagi2 sakit..nak buat macam mana..dah tu...? (1) lukisan suami (1) manusia.. (1) masa (1) masak utk mereka yg sakit (1) mata (1) matang.. (1) matematik (1) mati. (1) maut (1) mempelam (1) menangis takut kpd Allah SWT. (1) menu sIhat..?? (1) merepek (1) mertua (1) miskin (1) muhammad (1) mumia (1) nasi beriani (1) neraka. (1) nikmat..pada buah (1) non.muslim (1) pasti.. (1) pcl n family.. (1) penyakit hati.. (1) penyakit... (1) pergi tak kembali.. (1) perihal anakku (1) perjalanan kamu wahai anak2 masih jauh (1) perumpamaan (1) pilih lauk mentah (1) polka... (1) positif (1) resepi keli (1) resepi koci labu (1) resepi tako (1) resepi tiramisu azhan.. (1) rezeki.. (1) riya (1) roh.. (1) sabar ye... (1) saja-saja (1) saja-saja. (1) santai sabtu...ahad.. (1) sedekah (1) sedikit angin (1) sehat. (1) sejarah bola sepak (1) selalu minta pada Allah dpt khusuk dlm shalat.. (1) semua kerana Allah (1) senaman. (1) solat jumaat. (1) sumber dr buku.. (1) sunny (1) syurga. (1) tegas (1) tempahan.teman. (1) tetamu/abang (1) tidur siang hari (1) timbangan (1) tip (1) tiru.. (1) ulama (1) untung nasib.. (1) yang terpuji (1)