Pages

Thursday, September 19, 2013

Berniaga



Sejak dua menjak ni asyik tunjuk gambar makanan je..dah surirumah,selagi orang menempah kita buatlah...selagi tenaga masih ada..banyak juga orang menuntut ilmu dari saya..kita bagi je..siap buat demo depan mata lagi..

nak berniaga katanya, dah tak lalu nak makan gaji..seronok juga bila kita ni dijadikan contoh..bangga pun ada..'bangga terharu la'..siap menyanyi lagu aku kaya lagi..

tapi, nak berniaga kena ada minat,tekun dan rajin...rumah tangga jangan di abai,kepada Pencipta lagilah...sibuk atau penat macam mana pun kita kena dulukan Allah. barulah berkat.bangun seawal pagi di ikuti solat dhuha..in sha Allah rezeki tidak akan putus..selalu buat solat taubat..hari-hari kalau boleh...

tip kejayaan adalah mulut zip..kalau penat jangan sesekali membebel dengan family...rumah sentiasa bersih..dulukan solat..





Antara zikir yang bagus ialah "hasbiallahu laaa ilaa ha illa huwa 'alaihi tawakkaltu wa hu wa rabbul 'arsyil 'adzim" -"cukuplah Allah bagiku, tidak ada Tuhan selain Dia. Hanya kepadaNya aku bertawakkal, dan Dia adalah Tuhan yang memiliki arasy yang agung"
Dibaca 7 kali antara kelebihannya: Allah akan mencukupkan apa yang diinginkannya akan perkara dunia dan akhirat. Kita akan selalu merasa cukup dan tidak meminta-minta yang memudaratkan kesanggupan diri untuk mendapatkannya....


surirumah adalah pekerjaan yang setiap hari akan melakukan pelaburan. Pelaburan ini tidak terhad kepada pelaburan di dunia tetapi di akhirat juga.
inilah hasil muffin tempahan,sedap di dalam cantik di luar..begitu juga dengan perniagaan..hati kena bersih
selalu memberi jika tidak membeli...




masih banyak tempahan masih sempat berblog...."hobi"

18 comments:

  1. hmm bila la lynn boleh memanfaatkan resepi akak nie..hehehe..nyum nyum

    ReplyDelete
  2. Seorang isteri dan ibu teladan.
    Jadikan bisnes sebagai budaya kita.
    Semoga semuanya mendapat keberkatanNya

    ReplyDelete
  3. terima kasih kak for this entri.. moga akak terus berjaya dgn perniagaan akak ni yer

    ReplyDelete
  4. terima kasih atas tips
    moga knor sukses selalu
    nmpk sedap btol cupcake tu

    ReplyDelete
  5. ok angah, tips yg selalu ikut nih..selalu solat wajib disamping solat2 sunat taubat , duha dan hajat..tq.

    ReplyDelete
  6. betul tu Nor...sebagai suri rumah, rugi tak manafaatkan masa untuk solat sunat dhuha walaupun sibuk dengan urusan rumahtangga. Dekatkan diri dengan Allah, insyaAllah murah rezeki.

    ReplyDelete
  7. teringin nak rasa rempeyek knor. mesti sodap. agak2 kalau pos, dorg handle with care ke tak. huhu

    ReplyDelete
  8. kelebihan bekerja sendiri , hari ni jual , hari ni dpt duit . tak perlu tggu hujung bulan ...

    ReplyDelete
  9. insaf kak. saya ni dah lah tak berniaga makanan. pinggan banyak sikit pun dah malas nk basuh. insyaAllah kak. saya akan cuba berubah ke arah yang lebih baik...aminnn

    ReplyDelete
  10. bagusnya Knor...tak kedekut ilmu...tu yg tambah2 lagi rezeki Knor..terima kasih atas tips berguna tu..

    ReplyDelete
  11. Salam,
    Kak.. remperuek tu bleh buat penghantaran kat labuan?

    p.s: Teringin nak cuba

    ReplyDelete
  12. Fazleyatul Aini -kwn ada kerja di pejabat pos..diorg tak jaga pun..dia kata baik tok sah..mmg campak2 je..

    ReplyDelete
  13. Adie Achim -tak kot..tapi peyek dah sampai sana..itu pun hancur..sedih..luar negara juga sudah masuk..baru2 ni..rasanya dia pegang kut..entah tak tya pun..ok ke tak ok..peyeknya

    ReplyDelete
  14. alhamdulillah...bertuah dpt isteri mcm akak kan.dlm kesibukkan sempat membantu mnambah pendapatan..keluarga pon tjg..moga trus murah rezeki akak sekeluarga...

    ReplyDelete

Terima kasih banyak-banyak kesudian anda datang ke sini,saya amat menghargainya.

Labels

rezeki (8) sakit (5) hadiah (4) solat (4) ilmu (3) kek (3) muhasabah (3) segmen.. (3) .... (2) Malaikat (2) Neraka (2) aktiviti (2) hati.. (2) lelaki (2) makan (2) sumber dr buku 150 wasiat Rasulullah utk wanita (2) sumber.. (2) ............ (1) AKU... (1) Adab... (1) Alien (1) Azab (1) Azan (1) Begini (1) Celaru........ (1) Iblis . (1) Jangan-jangan (1) Kerana Allah. (1) MAMA (1) PROTON PREVE (1) SEGMEN (1) Speech (1) Tasbih.. (1) Yang terpuji.. (1) ajal (1) al-Quran (1) al-kisah (1) amal (1) anak (1) anakku (1) animation (1) approval.. (1) asal (1) aurat.. (1) bau (1) berkumpul dua thn sekali (1) berniaga. (1) berniaga.. (1) bila malam (1) binatang.. (1) bumi (1) bunga. (1) busuk.. (1) cahaya malam.. (1) cake (1) culture shock.. (1) cup cake (1) dakwah.. (1) dish (1) do (1) doktor (1) dosa (1) dr buku..-- (1) dunia sementara.. (1) dunia yg fana.. (1) exam..anak-anak. (1) familyku (1) fitnah dunia (1) gua (1) hasil.. (1) hati (1) hati... (1) hidup.. (1) human (1) ilmu. (1) indahnya (1) indahnya kampung (1) insaf (1) insaf. (1) islam (1) jangan jadi kelab rakan syaitan (1) jangan main2 ye.. (1) jawab soalan (1) jemari.. (1) juadah (1) kari murunggai (1) kenduri kampung (1) kerenah anak-anak (1) lagi2 sakit..nak buat macam mana..dah tu...? (1) lukisan suami (1) manusia.. (1) masa (1) masak utk mereka yg sakit (1) mata (1) matang.. (1) matematik (1) mati. (1) maut (1) mempelam (1) menangis takut kpd Allah SWT. (1) menu sIhat..?? (1) merepek (1) mertua (1) miskin (1) muhammad (1) mumia (1) nasi beriani (1) neraka. (1) nikmat..pada buah (1) non.muslim (1) pasti.. (1) pcl n family.. (1) penyakit hati.. (1) penyakit... (1) pergi tak kembali.. (1) perihal anakku (1) perjalanan kamu wahai anak2 masih jauh (1) perumpamaan (1) pilih lauk mentah (1) polka... (1) positif (1) resepi keli (1) resepi koci labu (1) resepi tako (1) resepi tiramisu azhan.. (1) rezeki.. (1) riya (1) roh.. (1) sabar ye... (1) saja-saja (1) saja-saja. (1) santai sabtu...ahad.. (1) sedekah (1) sedikit angin (1) sehat. (1) sejarah bola sepak (1) selalu minta pada Allah dpt khusuk dlm shalat.. (1) semua kerana Allah (1) senaman. (1) solat jumaat. (1) sumber dr buku.. (1) sunny (1) syurga. (1) tegas (1) tempahan.teman. (1) tetamu/abang (1) tidur siang hari (1) timbangan (1) tip (1) tiru.. (1) ulama (1) untung nasib.. (1) yang terpuji (1)