Pages

Tuesday, January 29, 2013

Hukuman dari Allah






“Orang yang meninggalkan solat lebih besar dosanya dibanding dengan orang yang membakar 70 buah Al-Quran.
Membunuh 70 nabi dan bersetubuh dengan ibunya di
dalam Ka’bah.
Dalam hadis yang lain disebutkan bahawa orang yang meninggalkan solat
sehingga terlewat waktu,kemudian ia mengqadanya,
maka ia akan diseksa dalam neraka selama satu huqub.Satu huqub adalah lapan puluh
tahun. Satu tahun terdiri dari 360 hari, sedangkan satu hari di akhirat perbandingannya
adalah seribu tahun di dunia.”

18 comments:

  1. takut sangat...bila tengok hukuman dan dosa meninggalkan solat nie...minta di jauhkan dari menjadi orang yang lalai dari solat....

    ReplyDelete
  2. kena buat selalu dan cuba sengaja nak tinggal solat wajib ! peringatan yg bagus.

    ReplyDelete
  3. peringatan yg bagus kak.. terima kasih.. masih ada masa utk kita perbaiki amalan kita sblm terlambat..

    ReplyDelete
  4. Sgt menakutkan. Mekasih atas peringatan kak.

    ReplyDelete
  5. Sayangnya masih ada yg tak takut lagi...

    ReplyDelete
  6. tq share , ingatan untuk diri sendiri juga

    ReplyDelete
  7. Nauzubillah dari hukuman2 tuh..tq kak atas peringatan nie..

    ReplyDelete
  8. manusia ni memang selalu kena bagi peringatan..... biar sentiasa sedar hehe...

    ReplyDelete
  9. Moga Allah mengampuni dosa2 kita dan merahmati kita semuanya..insha Allah..

    ReplyDelete
  10. sebuah peringatan yang sangat bagus, semoga kita tak kan pernah meninggalkan sembahyang,....

    ReplyDelete
  11. peringatan yg bagus kak... tp mmg azam tahun baru saya supaya saya x tinggal solat.. zero, not solat...

    ReplyDelete
  12. 80 x 360 x 1000 = . . . .

    tak terkira asanya kak hukuman. -_-

    ReplyDelete
  13. menakutkan kak..kalo ada yg tak insaf lagi tak tahu lah..

    ReplyDelete

Terima kasih banyak-banyak kesudian anda datang ke sini,saya amat menghargainya.

Labels

rezeki (8) sakit (5) hadiah (4) solat (4) ilmu (3) kek (3) muhasabah (3) segmen.. (3) .... (2) Malaikat (2) Neraka (2) aktiviti (2) hati.. (2) lelaki (2) makan (2) sumber dr buku 150 wasiat Rasulullah utk wanita (2) sumber.. (2) ............ (1) AKU... (1) Adab... (1) Alien (1) Azab (1) Azan (1) Begini (1) Celaru........ (1) Iblis . (1) Jangan-jangan (1) Kerana Allah. (1) MAMA (1) PROTON PREVE (1) SEGMEN (1) Speech (1) Tasbih.. (1) Yang terpuji.. (1) ajal (1) al-Quran (1) al-kisah (1) amal (1) anak (1) anakku (1) animation (1) approval.. (1) asal (1) aurat.. (1) bau (1) berkumpul dua thn sekali (1) berniaga. (1) berniaga.. (1) bila malam (1) binatang.. (1) bumi (1) bunga. (1) busuk.. (1) cahaya malam.. (1) cake (1) culture shock.. (1) cup cake (1) dakwah.. (1) dish (1) do (1) doktor (1) dosa (1) dr buku..-- (1) dunia sementara.. (1) dunia yg fana.. (1) exam..anak-anak. (1) familyku (1) fitnah dunia (1) gua (1) hasil.. (1) hati (1) hati... (1) hidup.. (1) human (1) ilmu. (1) indahnya (1) indahnya kampung (1) insaf (1) insaf. (1) islam (1) jangan jadi kelab rakan syaitan (1) jangan main2 ye.. (1) jawab soalan (1) jemari.. (1) juadah (1) kari murunggai (1) kenduri kampung (1) kerenah anak-anak (1) lagi2 sakit..nak buat macam mana..dah tu...? (1) lukisan suami (1) manusia.. (1) masa (1) masak utk mereka yg sakit (1) mata (1) matang.. (1) matematik (1) mati. (1) maut (1) mempelam (1) menangis takut kpd Allah SWT. (1) menu sIhat..?? (1) merepek (1) mertua (1) miskin (1) muhammad (1) mumia (1) nasi beriani (1) neraka. (1) nikmat..pada buah (1) non.muslim (1) pasti.. (1) pcl n family.. (1) penyakit hati.. (1) penyakit... (1) pergi tak kembali.. (1) perihal anakku (1) perjalanan kamu wahai anak2 masih jauh (1) perumpamaan (1) pilih lauk mentah (1) polka... (1) positif (1) resepi keli (1) resepi koci labu (1) resepi tako (1) resepi tiramisu azhan.. (1) rezeki.. (1) riya (1) roh.. (1) sabar ye... (1) saja-saja (1) saja-saja. (1) santai sabtu...ahad.. (1) sedekah (1) sedikit angin (1) sehat. (1) sejarah bola sepak (1) selalu minta pada Allah dpt khusuk dlm shalat.. (1) semua kerana Allah (1) senaman. (1) solat jumaat. (1) sumber dr buku.. (1) sunny (1) syurga. (1) tegas (1) tempahan.teman. (1) tetamu/abang (1) tidur siang hari (1) timbangan (1) tip (1) tiru.. (1) ulama (1) untung nasib.. (1) yang terpuji (1)