Pages

Monday, January 28, 2013

Bila sakit

Badan panas,kepala pening,selera makan juga tak ada bila makan aje muntah..
bila azhan demam semua aktiviti dia terhenti..jarang sekali dia sakit tapi kalau selsema boleh kata setiap pagi pantang sejuk dan berhabuk.

 mc hari ni...
dia hanya buat solat duduk katanya kepala berpusing-pusing macam piring terbang.kebiasaan setiap hari dia akan buat solat sunat sebelum dan selepas.sunat dhuha juga dia tak larat nak buat..saya kata tak apa,dah sakit sunat-sunat tak payahlah buat. menghafaz al-Quran juga berhenti seketika..
yang penting sekali rumah sunyi dari sepakkan bola...kejar mengejar..


Doa untuk orang sakit:

"Tidak mengapa, semoga penyakit ini membersihkan dosamu, insya Allah.

'Aku memohon kepada Allah Yang Maha Agung, Tuhan Arasy yang agung, supaya menyembuhkan engkau".

"Tiada seorang muslim yang menziarahi orang sakit yang belum sampai ajalnya, kemudian membaca doa ini tujuh kali nescaya disembuhkan penyakitnya itu." At-Tarmizi & Abu Daud.


16 comments:

  1. Kesiannya sampai berbalut kepala lagi tuh..smoga cepat sembuh yer azhan

    ReplyDelete
  2. Sama macam anak bungsu kakak pun demam hari ini tak sekolah tapi dia tak muntah..

    Moga anak-anak kita cepat sembuh ye Nor.

    ReplyDelete
  3. kesiannya sampai camtu sekali dah jadinya.azhan mintak dimanjakan tu kak. semoga cepat sembuh..

    ReplyDelete
  4. Saya juga baru lepas sembuh. Demam+ selesma+tonsil infection+batuk.. masa tu sedih sgt nak solat tapi btul2 x larat. Pengaruh ubat tu buat tidur dan ketika demam kepala berputar2. Alhamduilillah nikmatnya lepas sihat.

    ReplyDelete
  5. sekali sekala sakit teruk cmtu, tak pi hospital ke angah, kesian azhan tu...

    ReplyDelete
  6. sakit itu penghapus dosa. saya pon jarang sakit tapi kalau skali sakit memang parah. hmmm

    ReplyDelete
  7. semoga azhan cepat sembuh. jgn lupa mkn ubat

    ReplyDelete
  8. jangan lupa makan ubat...
    banyakkan minum air masak..
    ada gaya doktor x?
    hehehehehe

    ReplyDelete
  9. Adie Achim-ALHAMDULILLAH DAH SEHAT YE..:)

    ReplyDelete
  10. [PCL]-dah bawa ke klinik..alhamdulillah

    ReplyDelete
  11. kain balut kepala tu buat sendiri ke Nor? sebab tak pernah nampak macam tu... praktikal tu ..boleh sejukan kepala yg panas!

    ReplyDelete
  12. alahai kesian moga dah sembuh dah..

    ReplyDelete

Terima kasih banyak-banyak kesudian anda datang ke sini,saya amat menghargainya.

Labels

rezeki (8) sakit (5) hadiah (4) solat (4) ilmu (3) kek (3) muhasabah (3) segmen.. (3) .... (2) Malaikat (2) Neraka (2) aktiviti (2) hati.. (2) lelaki (2) makan (2) sumber dr buku 150 wasiat Rasulullah utk wanita (2) sumber.. (2) ............ (1) AKU... (1) Adab... (1) Alien (1) Azab (1) Azan (1) Begini (1) Celaru........ (1) Iblis . (1) Jangan-jangan (1) Kerana Allah. (1) MAMA (1) PROTON PREVE (1) SEGMEN (1) Speech (1) Tasbih.. (1) Yang terpuji.. (1) ajal (1) al-Quran (1) al-kisah (1) amal (1) anak (1) anakku (1) animation (1) approval.. (1) asal (1) aurat.. (1) bau (1) berkumpul dua thn sekali (1) berniaga. (1) berniaga.. (1) bila malam (1) binatang.. (1) bumi (1) bunga. (1) busuk.. (1) cahaya malam.. (1) cake (1) culture shock.. (1) cup cake (1) dakwah.. (1) dish (1) do (1) doktor (1) dosa (1) dr buku..-- (1) dunia sementara.. (1) dunia yg fana.. (1) exam..anak-anak. (1) familyku (1) fitnah dunia (1) gua (1) hasil.. (1) hati (1) hati... (1) hidup.. (1) human (1) ilmu. (1) indahnya (1) indahnya kampung (1) insaf (1) insaf. (1) islam (1) jangan jadi kelab rakan syaitan (1) jangan main2 ye.. (1) jawab soalan (1) jemari.. (1) juadah (1) kari murunggai (1) kenduri kampung (1) kerenah anak-anak (1) lagi2 sakit..nak buat macam mana..dah tu...? (1) lukisan suami (1) manusia.. (1) masa (1) masak utk mereka yg sakit (1) mata (1) matang.. (1) matematik (1) mati. (1) maut (1) mempelam (1) menangis takut kpd Allah SWT. (1) menu sIhat..?? (1) merepek (1) mertua (1) miskin (1) muhammad (1) mumia (1) nasi beriani (1) neraka. (1) nikmat..pada buah (1) non.muslim (1) pasti.. (1) pcl n family.. (1) penyakit hati.. (1) penyakit... (1) pergi tak kembali.. (1) perihal anakku (1) perjalanan kamu wahai anak2 masih jauh (1) perumpamaan (1) pilih lauk mentah (1) polka... (1) positif (1) resepi keli (1) resepi koci labu (1) resepi tako (1) resepi tiramisu azhan.. (1) rezeki.. (1) riya (1) roh.. (1) sabar ye... (1) saja-saja (1) saja-saja. (1) santai sabtu...ahad.. (1) sedekah (1) sedikit angin (1) sehat. (1) sejarah bola sepak (1) selalu minta pada Allah dpt khusuk dlm shalat.. (1) semua kerana Allah (1) senaman. (1) solat jumaat. (1) sumber dr buku.. (1) sunny (1) syurga. (1) tegas (1) tempahan.teman. (1) tetamu/abang (1) tidur siang hari (1) timbangan (1) tip (1) tiru.. (1) ulama (1) untung nasib.. (1) yang terpuji (1)