Pages

Monday, October 12, 2015

"NAH HATIMU SUDAHKU CUCI BERSIH"


Mengecilkan hati orang adalah berdosa! Berkecil hati juga adalah berdosa! Tapi lebih besar dosanyanya jika kita berkecil hati?

Adakah ungkapan rungutan tanda kita tak bahagia..

Kalaulah hati tu boleh di cuci akan aku tolong cuci dgn sabun yang paling mahal , aku akan rendam dgn klorok dulu...selepas tu akan aku kembalikan.."nah hatimu sudah ku cuci bersih"..

Akan aku beri pesanan....

"Ingatlah Allah dan letakkan Allah terpaling atas kerana di situlah bermula segala kebaikkan tercipta.."


Gambar tiada kena mengena  dgn cerita di atas...jalan-jalan kaki dgn ayah......cari makan....

7 comments:

  1. Senang KM kalau hati boleh dicuci dengan sabun atau kelorok..
    Ni susah nak cuci hati yg berkerak dengan keladak..
    Hanya zikirullah yg boleh membersihkan hati..

    ReplyDelete
  2. Jgn kata org punya hati Nor.
    Kalau boleh kakak pun nak cuci hati kakak ni bagi bersih-bersih lepas tu masukkan balik

    Tetiba teringat kisah rasullullah di'operation'.

    Salam ma'al hijrah dari kakak buat Nor dan keluarga semua. Salam pada Muhammad dan Iman jgn lupa - auntie selalu ingat kamu berdua tau..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ye kak salam maal hijrah kembali kak...
      Cuci2 hati dgn zikrullah

      Delete
  3. Entry ni saya baca dan fahami dengan apa yang berlaku pada saya semalam.. sampai ke sekarang terasa serba tak kena.. kes hatilah juga ni.. moga Allah memahami dan tunjukkan jalan yang terbaik buat masalah ni..

    ReplyDelete
  4. Takutnya .......
    Memang susah nak jaga hati orang, sakit hati diri sendiri tak mengapa, kita sendiri yang tanggung.
    Kita boleh cuci sendiri ......hati orang? Banyak kerja tuuuu....nak tangkap dia lagi, nak belah, nak cari klorok, nak jemur .....hihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Btullah tu....hati sndiri jga sndirilah...

      Delete

Terima kasih banyak-banyak kesudian anda datang ke sini,saya amat menghargainya.

Labels

rezeki (8) sakit (5) hadiah (4) solat (4) ilmu (3) kek (3) muhasabah (3) segmen.. (3) .... (2) Malaikat (2) Neraka (2) aktiviti (2) hati.. (2) lelaki (2) makan (2) sumber dr buku 150 wasiat Rasulullah utk wanita (2) sumber.. (2) ............ (1) AKU... (1) Adab... (1) Alien (1) Azab (1) Azan (1) Begini (1) Celaru........ (1) Iblis . (1) Jangan-jangan (1) Kerana Allah. (1) MAMA (1) PROTON PREVE (1) SEGMEN (1) Speech (1) Tasbih.. (1) Yang terpuji.. (1) ajal (1) al-Quran (1) al-kisah (1) amal (1) anak (1) anakku (1) animation (1) approval.. (1) asal (1) aurat.. (1) bau (1) berkumpul dua thn sekali (1) berniaga. (1) berniaga.. (1) bila malam (1) binatang.. (1) bumi (1) bunga. (1) busuk.. (1) cahaya malam.. (1) cake (1) culture shock.. (1) cup cake (1) dakwah.. (1) dish (1) do (1) doktor (1) dosa (1) dr buku..-- (1) dunia sementara.. (1) dunia yg fana.. (1) exam..anak-anak. (1) familyku (1) fitnah dunia (1) gua (1) hasil.. (1) hati (1) hati... (1) hidup.. (1) human (1) ilmu. (1) indahnya (1) indahnya kampung (1) insaf (1) insaf. (1) islam (1) jangan jadi kelab rakan syaitan (1) jangan main2 ye.. (1) jawab soalan (1) jemari.. (1) juadah (1) kari murunggai (1) kenduri kampung (1) kerenah anak-anak (1) lagi2 sakit..nak buat macam mana..dah tu...? (1) lukisan suami (1) manusia.. (1) masa (1) masak utk mereka yg sakit (1) mata (1) matang.. (1) matematik (1) mati. (1) maut (1) mempelam (1) menangis takut kpd Allah SWT. (1) menu sIhat..?? (1) merepek (1) mertua (1) miskin (1) muhammad (1) mumia (1) nasi beriani (1) neraka. (1) nikmat..pada buah (1) non.muslim (1) pasti.. (1) pcl n family.. (1) penyakit hati.. (1) penyakit... (1) pergi tak kembali.. (1) perihal anakku (1) perjalanan kamu wahai anak2 masih jauh (1) perumpamaan (1) pilih lauk mentah (1) polka... (1) positif (1) resepi keli (1) resepi koci labu (1) resepi tako (1) resepi tiramisu azhan.. (1) rezeki.. (1) riya (1) roh.. (1) sabar ye... (1) saja-saja (1) saja-saja. (1) santai sabtu...ahad.. (1) sedekah (1) sedikit angin (1) sehat. (1) sejarah bola sepak (1) selalu minta pada Allah dpt khusuk dlm shalat.. (1) semua kerana Allah (1) senaman. (1) solat jumaat. (1) sumber dr buku.. (1) sunny (1) syurga. (1) tegas (1) tempahan.teman. (1) tetamu/abang (1) tidur siang hari (1) timbangan (1) tip (1) tiru.. (1) ulama (1) untung nasib.. (1) yang terpuji (1)