Pages

Friday, October 2, 2015

BERBOLA AYAM BERKEJU


Assalamualaikum.
Selamat petang darling darling semua...ketinggalan ke apa ni?...petang-petang baru nak mengupdate...kita nak belanja resepi mudah...
feeling soo exited..meh kita nak tunjuk...tak sempat buat hari ni..esok pun boleh..hari minggu jangan malas-malas yokkk...

sebelum ini juga udah di kongsi resepinya..tapi yang mana belum tahu..ini resepinya...

dada ayam
daun bawang
lada hitam
kentang direbus
garam
gula
tepung jagung sedikit sahaja
semua ini campur n gaulkan sebati..ramas2 gitu...

Inti:keju
serbuk roti
telur

 abaikan jari-jari yang gemokk tu ye.....



simpan dalam peti ais esok boleh digoreng...enak seh...

selamat berhari minggu.....yang banyak ongkos tu ayuh ke restoran....lagi enak deh...

13 comments:

  1. Nak cakap dgn anakanda Iman dan Muhamamda ajelah...
    Mama kamu tu memang serba boleh - dah tak payah sibuk makan luarlah.
    Kalau auntie pandai macam mama memang anak-anak auntie tak makan luar punyalah:)

    ReplyDelete
  2. Bagus k.nor share resepi ni..
    Ayam tu boleh lah saya ganti dengan daging korban tu hari..
    Kita buat Berbola Daging Berkeju pulak ye K.Nor :)

    ReplyDelete
  3. Fuyoooo dasatnya bergedil abad ini....ada inti cheese. Tengok pun dah tau sedap Knor.....

    ReplyDelete
  4. Sedapnya Kak Nor..
    Tapi arini saya tgh mood malas.
    Next time nak cubalah.
    Tq for sharing.

    ReplyDelete
  5. Ini mesti melelehi kejunyer ni bila dah goreng nanti... maka meleleh jugaklah air lio yang melihatnyer ni nanti.. nyum nyum....

    ReplyDelete
  6. Mesti yan cuba resepi ni....tq kak :-))

    ReplyDelete
  7. Singgah malam...jenguk guru besau hihi...

    ReplyDelete
  8. Macam ni punya bebola, mmg berbaloi...dah tak pandang bebola jual kat kedai tu,.hihihih

    ReplyDelete
  9. Bertambah berbaloi bila kejunya banyak.. dapnye.. ;)

    ReplyDelete
  10. Wah..sedap sangat ni Knor.. saya tempah bebola frozen ni lain kali blh? Nati saya bg mesej bila nk ke sana ya..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Amboi berbola ayam nk order juga ker..hihi.nk kena buka pasaraya ni..gamaknya..

      Delete

Terima kasih banyak-banyak kesudian anda datang ke sini,saya amat menghargainya.

Labels

rezeki (8) sakit (5) hadiah (4) solat (4) ilmu (3) kek (3) muhasabah (3) segmen.. (3) .... (2) Malaikat (2) Neraka (2) aktiviti (2) hati.. (2) lelaki (2) makan (2) sumber dr buku 150 wasiat Rasulullah utk wanita (2) sumber.. (2) ............ (1) AKU... (1) Adab... (1) Alien (1) Azab (1) Azan (1) Begini (1) Celaru........ (1) Iblis . (1) Jangan-jangan (1) Kerana Allah. (1) MAMA (1) PROTON PREVE (1) SEGMEN (1) Speech (1) Tasbih.. (1) Yang terpuji.. (1) ajal (1) al-Quran (1) al-kisah (1) amal (1) anak (1) anakku (1) animation (1) approval.. (1) asal (1) aurat.. (1) bau (1) berkumpul dua thn sekali (1) berniaga. (1) berniaga.. (1) bila malam (1) binatang.. (1) bumi (1) bunga. (1) busuk.. (1) cahaya malam.. (1) cake (1) culture shock.. (1) cup cake (1) dakwah.. (1) dish (1) do (1) doktor (1) dosa (1) dr buku..-- (1) dunia sementara.. (1) dunia yg fana.. (1) exam..anak-anak. (1) familyku (1) fitnah dunia (1) gua (1) hasil.. (1) hati (1) hati... (1) hidup.. (1) human (1) ilmu. (1) indahnya (1) indahnya kampung (1) insaf (1) insaf. (1) islam (1) jangan jadi kelab rakan syaitan (1) jangan main2 ye.. (1) jawab soalan (1) jemari.. (1) juadah (1) kari murunggai (1) kenduri kampung (1) kerenah anak-anak (1) lagi2 sakit..nak buat macam mana..dah tu...? (1) lukisan suami (1) manusia.. (1) masa (1) masak utk mereka yg sakit (1) mata (1) matang.. (1) matematik (1) mati. (1) maut (1) mempelam (1) menangis takut kpd Allah SWT. (1) menu sIhat..?? (1) merepek (1) mertua (1) miskin (1) muhammad (1) mumia (1) nasi beriani (1) neraka. (1) nikmat..pada buah (1) non.muslim (1) pasti.. (1) pcl n family.. (1) penyakit hati.. (1) penyakit... (1) pergi tak kembali.. (1) perihal anakku (1) perjalanan kamu wahai anak2 masih jauh (1) perumpamaan (1) pilih lauk mentah (1) polka... (1) positif (1) resepi keli (1) resepi koci labu (1) resepi tako (1) resepi tiramisu azhan.. (1) rezeki.. (1) riya (1) roh.. (1) sabar ye... (1) saja-saja (1) saja-saja. (1) santai sabtu...ahad.. (1) sedekah (1) sedikit angin (1) sehat. (1) sejarah bola sepak (1) selalu minta pada Allah dpt khusuk dlm shalat.. (1) semua kerana Allah (1) senaman. (1) solat jumaat. (1) sumber dr buku.. (1) sunny (1) syurga. (1) tegas (1) tempahan.teman. (1) tetamu/abang (1) tidur siang hari (1) timbangan (1) tip (1) tiru.. (1) ulama (1) untung nasib.. (1) yang terpuji (1)