Pages

Tuesday, October 6, 2015

FAHAM


Biar mulut setajam pisau bila berbicara,asal ada kejujuran dalam kata....daripada mulut semanis madu tapi ada bangkai disebaliknya....



"Assalamualaikum semua"....

Bersabarlah dalam melalui perkembangan diri anak-anak, dari dia tidak faham apa-apa kepada semakin faham kemudian perasan lebih faham lalu beralih kepada menyangka dia sahaja yang faham..faham dan kita langsung tidak faham...hiiiihii..comellah si cilik arab ni...asyik tanya jer...mau pening mama ni....

21 comments:

  1. Assalamualaikum K.Nor
    Maaf dah lama tak bertandang ke sini
    Kerana kesibukan masa atas urusan diri sndiri

    Alhamdulillah Muhammad semakin bijak dan cerdik..semoga menjadi salah seorang pembela agama nanti. In Sha Allah.

    ReplyDelete
  2. Assalamualaikum K.Nor
    Maaf dah lama tak bertandang ke sini
    Kerana kesibukan masa atas urusan diri sndiri

    Alhamdulillah Muhammad semakin bijak dan cerdik..semoga menjadi salah seorang pembela agama nanti. In Sha Allah.

    ReplyDelete
  3. Kita pun semakin memahami perangai mereka kan k.nor..
    Mendidik kita menjadi seorang yg sabar :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha...sabar.
      Pertyaan dia mcm org tua...

      Delete
  4. ... kerana sebenarnya memang ada yg Muhammad lebih faham dari mama itu yg buat mama pening. Apa lagi bila Muhammad dah makin bijak nak menguji mama habislah mama tepuk dahi haha.... syukur Allah kurniakan anak bijak kan Nor..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa itu baitulmal?
      Ic tu apa?
      Belum lgi dia tya bln bintang.., hri tu nor pg sek,cikgu dia ckp mmd suka bertya...itu dn ini..kwn dia mlu nk tya di suruhnya mmd tya...asyik2 muhammmd.., sabar jerlh cikgu...

      Delete
  5. Betul Knor.....mmg kena banyak sabar bila anak anak bertanya. Kekadang bila okje tgh marah, malas nak menjawabnya, diamkan jer hihi....

    Kekadang mak dia ni pun bersawan jugak hihi....
    Bakal Imam Muda si cilik arab tu....

    ReplyDelete
  6. Time anak2 tengah seronok, masa tu semua nak bercakap dalam satu masa.. baru nak dengar si Kakak cakap, dak Adik dah menyampuk, tu belum si kecik lagi.. huhuhu.. tapi itulah moment indah waktu dorang nak membesar ni kan.. ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu..kadang tak tau yg mna satu dgrr..
      Semua nk ckp serentak....pening.

      Delete
  7. Anak2 yang sedang membesar memang camtu lah.... banyak yang ingin mereka tahu dan banyak yang mereka ingin bertanya...

    IKadang tu merimaskan...tapi itulah proses kematangan mereka...

    ReplyDelete
  8. Hehehe..kdg kan xlarat nk jwb soalan anak2 yg bertubi2...ade je yg nk celoteh kan

    ReplyDelete
  9. manalah tahu suatu hari nanti.Muhammad mwnjadi seorang ulamak di malaysia..insyallah..amin

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aminnn
      Tq yan, doakn dlm setiap sujudmu ye...

      Delete
  10. dia tanya tu sbb otak dia sedang berkembang kak... kasi susu apa ni kak? ;-)

    ReplyDelete
  11. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete

Terima kasih banyak-banyak kesudian anda datang ke sini,saya amat menghargainya.

Labels

rezeki (8) sakit (5) hadiah (4) solat (4) ilmu (3) kek (3) muhasabah (3) segmen.. (3) .... (2) Malaikat (2) Neraka (2) aktiviti (2) hati.. (2) lelaki (2) makan (2) sumber dr buku 150 wasiat Rasulullah utk wanita (2) sumber.. (2) ............ (1) AKU... (1) Adab... (1) Alien (1) Azab (1) Azan (1) Begini (1) Celaru........ (1) Iblis . (1) Jangan-jangan (1) Kerana Allah. (1) MAMA (1) PROTON PREVE (1) SEGMEN (1) Speech (1) Tasbih.. (1) Yang terpuji.. (1) ajal (1) al-Quran (1) al-kisah (1) amal (1) anak (1) anakku (1) animation (1) approval.. (1) asal (1) aurat.. (1) bau (1) berkumpul dua thn sekali (1) berniaga. (1) berniaga.. (1) bila malam (1) binatang.. (1) bumi (1) bunga. (1) busuk.. (1) cahaya malam.. (1) cake (1) culture shock.. (1) cup cake (1) dakwah.. (1) dish (1) do (1) doktor (1) dosa (1) dr buku..-- (1) dunia sementara.. (1) dunia yg fana.. (1) exam..anak-anak. (1) familyku (1) fitnah dunia (1) gua (1) hasil.. (1) hati (1) hati... (1) hidup.. (1) human (1) ilmu. (1) indahnya (1) indahnya kampung (1) insaf (1) insaf. (1) islam (1) jangan jadi kelab rakan syaitan (1) jangan main2 ye.. (1) jawab soalan (1) jemari.. (1) juadah (1) kari murunggai (1) kenduri kampung (1) kerenah anak-anak (1) lagi2 sakit..nak buat macam mana..dah tu...? (1) lukisan suami (1) manusia.. (1) masa (1) masak utk mereka yg sakit (1) mata (1) matang.. (1) matematik (1) mati. (1) maut (1) mempelam (1) menangis takut kpd Allah SWT. (1) menu sIhat..?? (1) merepek (1) mertua (1) miskin (1) muhammad (1) mumia (1) nasi beriani (1) neraka. (1) nikmat..pada buah (1) non.muslim (1) pasti.. (1) pcl n family.. (1) penyakit hati.. (1) penyakit... (1) pergi tak kembali.. (1) perihal anakku (1) perjalanan kamu wahai anak2 masih jauh (1) perumpamaan (1) pilih lauk mentah (1) polka... (1) positif (1) resepi keli (1) resepi koci labu (1) resepi tako (1) resepi tiramisu azhan.. (1) rezeki.. (1) riya (1) roh.. (1) sabar ye... (1) saja-saja (1) saja-saja. (1) santai sabtu...ahad.. (1) sedekah (1) sedikit angin (1) sehat. (1) sejarah bola sepak (1) selalu minta pada Allah dpt khusuk dlm shalat.. (1) semua kerana Allah (1) senaman. (1) solat jumaat. (1) sumber dr buku.. (1) sunny (1) syurga. (1) tegas (1) tempahan.teman. (1) tetamu/abang (1) tidur siang hari (1) timbangan (1) tip (1) tiru.. (1) ulama (1) untung nasib.. (1) yang terpuji (1)