Pages

Tuesday, September 9, 2014

RESEPI UNTUK ORANG-ORANG YANG DI SAYANGI


Bismillah

Jadikanlah dirimu sebagai yang paling terbaik untuk keluarga....

Bahan-bahannya:

250 g Daya usaha
100 g kesabaran
100 g keimanan
190 g keinsafan
150 g pengorbanan
150 g campuran akhlak mulia(boleh didapati dari didikan yang baik dan sempurna)
8 susu rasa tanggungjawab
200 g senyum secukup rasa

Cara-cara membuatnya
pukul semangat hingga menjadi kembang dan kental.masukkan usaha dan kesabaran,gaul hingga sebati.Masukkan keinsafan sedikit demi sedikit.biarkan adunan menjadi lembut.
setelah itu campurkan keimanan,rasa tanggungjawab dan campuran akhlak mulia .ia perlulah dibungkus dengan kertas ingin tahu dan ingin mencuba.masukkan adunan tersebut kedalam mangkuk bertimbang rasa dan tolak ansur.hiaslah dengan senyuman menawan kemudian bakar dengan tenaga yang ada.
Semoga hari ini lebih baik dari semalam in sha Allah.aminn

p/s untuk mendapatkan kek yang cantik dan elok,jauhilah ia dari airmata putus asa walaupun setitik.oleh kerana kek kejayaan ini sangat sukar untuk di buat,syabas kepada sesiapa jua yang berjaya melaksanakan dengan baik

11 comments:

  1. ... ha barulah sempurna kek kehidupan dan kenyang di dunia dan akhirat.

    ReplyDelete
  2. ingt td knor nak bgi reipi kek baru td.. haha.. cepat2 kita klik.

    ReplyDelete
  3. Resepi kehidupan....bnyk rencahnya kan...:)

    ReplyDelete
  4. Insya Allah..saya akan amalkan resepi ni..:)

    ReplyDelete
  5. Salam,

    Baik kalau dapat amalkan resepi kek kejayaan ni. Nampak mudah tapi sukar sebenarnya.

    ReplyDelete
  6. Patutlah cantik jer naiknya kek Knor ni secukup rasa bahan dan sukatannya..
    Suka tengok anak beranak tuan blog maneh maneh ni..... banyak muka cik hubby yer Knor....

    ReplyDelete
  7. hainom OKje_ ha ah ikut ayahnya.anak ayah semuanya..

    ReplyDelete
  8. resepinya mudah kan, tapi nak buat kek kebahggiaan tu bagi menjadi cantik, perlu sabar, cuba lagi dan lagi, dan lagi, tanpa putus asa, kalau kek biasa tak jadi still boleh makan...

    ReplyDelete
  9. Kehidupan yang sempurna dipenuhi dengan orang-orang yang disayangi dan menyayangi

    ReplyDelete

Terima kasih banyak-banyak kesudian anda datang ke sini,saya amat menghargainya.

Labels

rezeki (8) sakit (5) hadiah (4) solat (4) ilmu (3) kek (3) muhasabah (3) segmen.. (3) .... (2) Malaikat (2) Neraka (2) aktiviti (2) hati.. (2) lelaki (2) makan (2) sumber dr buku 150 wasiat Rasulullah utk wanita (2) sumber.. (2) ............ (1) AKU... (1) Adab... (1) Alien (1) Azab (1) Azan (1) Begini (1) Celaru........ (1) Iblis . (1) Jangan-jangan (1) Kerana Allah. (1) MAMA (1) PROTON PREVE (1) SEGMEN (1) Speech (1) Tasbih.. (1) Yang terpuji.. (1) ajal (1) al-Quran (1) al-kisah (1) amal (1) anak (1) anakku (1) animation (1) approval.. (1) asal (1) aurat.. (1) bau (1) berkumpul dua thn sekali (1) berniaga. (1) berniaga.. (1) bila malam (1) binatang.. (1) bumi (1) bunga. (1) busuk.. (1) cahaya malam.. (1) cake (1) culture shock.. (1) cup cake (1) dakwah.. (1) dish (1) do (1) doktor (1) dosa (1) dr buku..-- (1) dunia sementara.. (1) dunia yg fana.. (1) exam..anak-anak. (1) familyku (1) fitnah dunia (1) gua (1) hasil.. (1) hati (1) hati... (1) hidup.. (1) human (1) ilmu. (1) indahnya (1) indahnya kampung (1) insaf (1) insaf. (1) islam (1) jangan jadi kelab rakan syaitan (1) jangan main2 ye.. (1) jawab soalan (1) jemari.. (1) juadah (1) kari murunggai (1) kenduri kampung (1) kerenah anak-anak (1) lagi2 sakit..nak buat macam mana..dah tu...? (1) lukisan suami (1) manusia.. (1) masa (1) masak utk mereka yg sakit (1) mata (1) matang.. (1) matematik (1) mati. (1) maut (1) mempelam (1) menangis takut kpd Allah SWT. (1) menu sIhat..?? (1) merepek (1) mertua (1) miskin (1) muhammad (1) mumia (1) nasi beriani (1) neraka. (1) nikmat..pada buah (1) non.muslim (1) pasti.. (1) pcl n family.. (1) penyakit hati.. (1) penyakit... (1) pergi tak kembali.. (1) perihal anakku (1) perjalanan kamu wahai anak2 masih jauh (1) perumpamaan (1) pilih lauk mentah (1) polka... (1) positif (1) resepi keli (1) resepi koci labu (1) resepi tako (1) resepi tiramisu azhan.. (1) rezeki.. (1) riya (1) roh.. (1) sabar ye... (1) saja-saja (1) saja-saja. (1) santai sabtu...ahad.. (1) sedekah (1) sedikit angin (1) sehat. (1) sejarah bola sepak (1) selalu minta pada Allah dpt khusuk dlm shalat.. (1) semua kerana Allah (1) senaman. (1) solat jumaat. (1) sumber dr buku.. (1) sunny (1) syurga. (1) tegas (1) tempahan.teman. (1) tetamu/abang (1) tidur siang hari (1) timbangan (1) tip (1) tiru.. (1) ulama (1) untung nasib.. (1) yang terpuji (1)