Pages

Monday, September 1, 2014

MAHASISWI


Assalamualaikum.. selamat bekerja semula pada yang bercuti sakan 3 hari (it's me!!) ..
bercuti dari memasak...le.
semalam bermulalah episod baru buat adibah menjadi mahasiswi...gapailah cita-citamu ye nak..!
asyik berorentasi ajelah kerjanya...dua tawaran ke universiti diterima,pilih yang dekat-dekat dan bidang yang dia suka..syukur nikmat..



biar aku bercerita dari mula ye...untuk tidak membuang masa kami sampai lebih kurang jam 8 pagi..ramainya orang, tak terkiralah campur yang menghantar sekali..jam jiddan nak masuk ke univesiti tu..altternatifnya pihak universiti menyediakan banyak bas..memudahkan ibubapa berulang alik ke penginapan anak masing-masing..daftar juga sepantas kilat tak sampai lima minit...tak silap hampir empat kali naik bas mengelilingi kampus..seronoklah pada yang tak pernah naik bas terutamanya iman dan muhammad..ada jer barang yang tertinggal dalam kereta...tu yang ulang alik sampai empat kali..pada hal pusing-pusing dalam kampus..betapa besarnya kawasan universiti tu...


seminggu adibah menumpang bilik di sediakan sekarang,lepas tu dia akan kembali kepenginapan yang telah disedia ada..pindah randah le gamaknya..apa nak buat..semuanya berhimpun satu tempat..lepas tu akan dilepaskan ke fakulti masing-masing...
muka masa nak pergi hantar malas plus ...!!!plus..!!

kebaikan matrikulasi setahun belajar terus buat ijazah di universiti..tapi kena cekallah ..sebab setahun di matrik ibarat tiga tahun di universiti..semua kena cepat sepantas kilat,belajar dari pagi hingga petang..so anak-anak yang masuk matrik tu bertabahlah ye..memang kurang rehatnya..belajar bersungguh-sungguh supaya tak ditendang keluar..masa di matrik adibah sekali dua saja balik rumah ,tak sempat nak balik-balik bagai..lupalkanlah sementara nak berseronok ronok tu ye..gunakan peluang yang ada..kesian ibubapa...

ucapan selamat tinggal, dekat aje pun boleh balik setiap minggu..kan..kan
ramai sahabat lama satu universiti tapi bidang lain-lain..

Kalau anda Ada Sejuta Kawan itu tidak mencukupi tetapi kalau Anda ada satu musuh itu adalah terlalu banyak...fikir-fikirkan..

8 comments:

  1. tahniah yer adibah dah jadi mahasiswi sekrang..dekat jer tuh UITM..kalo rindu kek mak boleh balik ari nie jugak kang..hehehe

    ReplyDelete
  2. Iman dgn Muhammad sukalah dpt pusing-pusing naik bas. Bila lagi nak rasa naik bas:)

    Selamat menyambung pembelajaran adibah..

    ReplyDelete
  3. Alhamdulillah..dapat plak yang dekat yea, rezeki berkat doa mak ayah lah tu.

    ReplyDelete
  4. Selamat menjadi pelajar universiti adibah.. Belajar rajin-rajin yea.

    ReplyDelete
  5. selamat memulakan alam baru buat Adibah.. lega hati akak ya, mudah nak jumpa anak bila dekat ni.. moga dimudahkan segalanya nanti...

    ReplyDelete
  6. selamat belajar adibah
    buat yang terbaik

    ReplyDelete
  7. Adibag buat muka gitu pun comey Knor hehe

    Patutlah OKje jumparamai budak baru nak masuk kat Tronoh hari tu rupanya time time mendaftar sekarang ni yeh...
    Mesti power Adibah punya point yer Knor. Dapat course apa Knor?

    ReplyDelete

Terima kasih banyak-banyak kesudian anda datang ke sini,saya amat menghargainya.

Labels

rezeki (8) sakit (5) hadiah (4) solat (4) ilmu (3) kek (3) muhasabah (3) segmen.. (3) .... (2) Malaikat (2) Neraka (2) aktiviti (2) hati.. (2) lelaki (2) makan (2) sumber dr buku 150 wasiat Rasulullah utk wanita (2) sumber.. (2) ............ (1) AKU... (1) Adab... (1) Alien (1) Azab (1) Azan (1) Begini (1) Celaru........ (1) Iblis . (1) Jangan-jangan (1) Kerana Allah. (1) MAMA (1) PROTON PREVE (1) SEGMEN (1) Speech (1) Tasbih.. (1) Yang terpuji.. (1) ajal (1) al-Quran (1) al-kisah (1) amal (1) anak (1) anakku (1) animation (1) approval.. (1) asal (1) aurat.. (1) bau (1) berkumpul dua thn sekali (1) berniaga. (1) berniaga.. (1) bila malam (1) binatang.. (1) bumi (1) bunga. (1) busuk.. (1) cahaya malam.. (1) cake (1) culture shock.. (1) cup cake (1) dakwah.. (1) dish (1) do (1) doktor (1) dosa (1) dr buku..-- (1) dunia sementara.. (1) dunia yg fana.. (1) exam..anak-anak. (1) familyku (1) fitnah dunia (1) gua (1) hasil.. (1) hati (1) hati... (1) hidup.. (1) human (1) ilmu. (1) indahnya (1) indahnya kampung (1) insaf (1) insaf. (1) islam (1) jangan jadi kelab rakan syaitan (1) jangan main2 ye.. (1) jawab soalan (1) jemari.. (1) juadah (1) kari murunggai (1) kenduri kampung (1) kerenah anak-anak (1) lagi2 sakit..nak buat macam mana..dah tu...? (1) lukisan suami (1) manusia.. (1) masa (1) masak utk mereka yg sakit (1) mata (1) matang.. (1) matematik (1) mati. (1) maut (1) mempelam (1) menangis takut kpd Allah SWT. (1) menu sIhat..?? (1) merepek (1) mertua (1) miskin (1) muhammad (1) mumia (1) nasi beriani (1) neraka. (1) nikmat..pada buah (1) non.muslim (1) pasti.. (1) pcl n family.. (1) penyakit hati.. (1) penyakit... (1) pergi tak kembali.. (1) perihal anakku (1) perjalanan kamu wahai anak2 masih jauh (1) perumpamaan (1) pilih lauk mentah (1) polka... (1) positif (1) resepi keli (1) resepi koci labu (1) resepi tako (1) resepi tiramisu azhan.. (1) rezeki.. (1) riya (1) roh.. (1) sabar ye... (1) saja-saja (1) saja-saja. (1) santai sabtu...ahad.. (1) sedekah (1) sedikit angin (1) sehat. (1) sejarah bola sepak (1) selalu minta pada Allah dpt khusuk dlm shalat.. (1) semua kerana Allah (1) senaman. (1) solat jumaat. (1) sumber dr buku.. (1) sunny (1) syurga. (1) tegas (1) tempahan.teman. (1) tetamu/abang (1) tidur siang hari (1) timbangan (1) tip (1) tiru.. (1) ulama (1) untung nasib.. (1) yang terpuji (1)