Pages

Monday, June 16, 2014

RESEPI CHAR KUEYTEOW ALA..ALA..


Assalamualaikum sahabat soleh dan solehah..

Asyik-asyik resepi..kau tak ada kerja ke nor...?semua orang pun tau masak benda nilah!..takpe..takpe..yang penting resepi char kueyteow ala aku..

ini aje yang sempat di masak,berhenti sekejap,hantar muhammad pergi sekolah,jemput iman dari sekolah,solat zohor...bersambung buat tempahan...petang-petang aku bertandang ye..




mulakan dengan misinya ye...

Bahan-bahan

50 gm kuey teow basah ( produk muslim 100%)
3 sdb sos tiram

2 sudu besar cili kisar
4 biji bawang putih dipotong kasar
5 biji cili padi
1 telor
2 – 3 ekor udang sederhana besar
50 sen Taugeh
Kucai dipotong 1 inci panjang
Garam (jika perlu)
1 sdk gula
Minyak masak

Langkah-langkah :
Panaskan kuali bersama minyak masak, tumis bawang putih, sos tiram dan cili kisar. Kacau sehingga sebati. ..masukkan udang..
Goreng di atas api besar. Masukkan kucai dan kuey teow basah, pecahkan telur dan kacau sehingga bergentel.
Masukkan taugeh,cili padi, Kacau seketika dan siap untuk dihidang. Semua proses mengambil masa selama 2 – 3 minit.
hidang,terus nggapp..di mulai dengan bismillah di sudahi dengan alhmdulillah.

14 comments:

  1. Kegemaran si hero akak ni knor... hari-hari makan pun tak muak katanya :)

    ReplyDelete
  2. wah bleh cuba nih... sejak habis berpantang kalau boleh semua bende nak di cuba... hehehe

    ReplyDelete
  3. amboi sedapnya knor! fav anak2 akak juga

    ReplyDelete
  4. ayah saya ada beli 2 botol sos masak char kuey tiow tu. sampai sekarang tak guna2 lagi hihi

    ReplyDelete
  5. Buat macam ini senang kan Nor dah tak payah fikir masak lauk-pauk lain lagi dah...

    ReplyDelete
  6. bestnya kalau pandai masak macam knor. saya suka makan char kuey teow. tapi masak tak pandai.

    ReplyDelete
  7. bagi je resepi Knor...sbb noe pun x pernah buat char keau teaw ni...boleh cuba resepi knor ni...

    ReplyDelete
  8. Kalaulah Knor berjiran ngan saya.. mesti dpt saya merasa siang tadi.
    Tq Knor atas resepi. Nampak sedap la.

    ReplyDelete
  9. Wah sedapnya. Nak kena cuba juga ini kakak.

    ReplyDelete
  10. Assalamualaikum. Jemput singgah di blog http://www.kedaivitamin2u.blogspot.com. Di sini ada info supplemen keluaran Shaklee

    ReplyDelete
  11. Nmpk sedap. LM
    X reti buat. Mesti terkering. Hehehe

    ReplyDelete
  12. Mcm kat kedai dah tu.....CKT ni kalau makan lambat tak bestkan Knor kembang nanti...

    ReplyDelete

Terima kasih banyak-banyak kesudian anda datang ke sini,saya amat menghargainya.

Labels

rezeki (8) sakit (5) hadiah (4) solat (4) ilmu (3) kek (3) muhasabah (3) segmen.. (3) .... (2) Malaikat (2) Neraka (2) aktiviti (2) hati.. (2) lelaki (2) makan (2) sumber dr buku 150 wasiat Rasulullah utk wanita (2) sumber.. (2) ............ (1) AKU... (1) Adab... (1) Alien (1) Azab (1) Azan (1) Begini (1) Celaru........ (1) Iblis . (1) Jangan-jangan (1) Kerana Allah. (1) MAMA (1) PROTON PREVE (1) SEGMEN (1) Speech (1) Tasbih.. (1) Yang terpuji.. (1) ajal (1) al-Quran (1) al-kisah (1) amal (1) anak (1) anakku (1) animation (1) approval.. (1) asal (1) aurat.. (1) bau (1) berkumpul dua thn sekali (1) berniaga. (1) berniaga.. (1) bila malam (1) binatang.. (1) bumi (1) bunga. (1) busuk.. (1) cahaya malam.. (1) cake (1) culture shock.. (1) cup cake (1) dakwah.. (1) dish (1) do (1) doktor (1) dosa (1) dr buku..-- (1) dunia sementara.. (1) dunia yg fana.. (1) exam..anak-anak. (1) familyku (1) fitnah dunia (1) gua (1) hasil.. (1) hati (1) hati... (1) hidup.. (1) human (1) ilmu. (1) indahnya (1) indahnya kampung (1) insaf (1) insaf. (1) islam (1) jangan jadi kelab rakan syaitan (1) jangan main2 ye.. (1) jawab soalan (1) jemari.. (1) juadah (1) kari murunggai (1) kenduri kampung (1) kerenah anak-anak (1) lagi2 sakit..nak buat macam mana..dah tu...? (1) lukisan suami (1) manusia.. (1) masa (1) masak utk mereka yg sakit (1) mata (1) matang.. (1) matematik (1) mati. (1) maut (1) mempelam (1) menangis takut kpd Allah SWT. (1) menu sIhat..?? (1) merepek (1) mertua (1) miskin (1) muhammad (1) mumia (1) nasi beriani (1) neraka. (1) nikmat..pada buah (1) non.muslim (1) pasti.. (1) pcl n family.. (1) penyakit hati.. (1) penyakit... (1) pergi tak kembali.. (1) perihal anakku (1) perjalanan kamu wahai anak2 masih jauh (1) perumpamaan (1) pilih lauk mentah (1) polka... (1) positif (1) resepi keli (1) resepi koci labu (1) resepi tako (1) resepi tiramisu azhan.. (1) rezeki.. (1) riya (1) roh.. (1) sabar ye... (1) saja-saja (1) saja-saja. (1) santai sabtu...ahad.. (1) sedekah (1) sedikit angin (1) sehat. (1) sejarah bola sepak (1) selalu minta pada Allah dpt khusuk dlm shalat.. (1) semua kerana Allah (1) senaman. (1) solat jumaat. (1) sumber dr buku.. (1) sunny (1) syurga. (1) tegas (1) tempahan.teman. (1) tetamu/abang (1) tidur siang hari (1) timbangan (1) tip (1) tiru.. (1) ulama (1) untung nasib.. (1) yang terpuji (1)