Pages

Wednesday, June 18, 2014

JANGAN BAGI ALASAN MACAM-MACAM!!!

Assalamualaikum.
Selamat petang..warga blogger..serius aku kebusyan sangat ni...

..kalau dah suka berblog comfrmlah ada n3kan...
sibuk macam mana pun,kita tetap bergelar "hamba" kepada PENCIPTA.jangan gopoh.
aku juga yang kemas rumah,aku juga yang masak,aku juga yang basuh kain,aku juga yang mengajar al-Quran,aku juga mengosok baju,aku juga yang mop lantai,aku juga basuh bilik air,aku juga yang menghantar dan menjemput anak-anak,aku juga belajar bahasa Arab dengan suami,aku juga sesekali bersila mendengar tazkirah suami dan mentafsir..aku juga ke pasar....aku juga mengingatkan makan ubat..urut suami...jadi pemandu,bila sesekali suami letih..aku juga kejutkan semua orang untuk tahajud...
yang paling penting aku masih boleh mendengar ayat-ayat suci ketika membuat tempahan..bluetooth n dengar melalui hp..kadang sambil menyanyi lagu selimut putih..ingat mati pula..manalah tahu kut-kut tengah masak...malaikat maut datang menjemput.
lakukan kerja selepas dhuha..in sha Allah lapang semuanya..solat dhuha melapangkan waktu dan mudah segala urusan..
kita jangan bagi alasan macam-macam...atas kita semuanya...sekarang aku sehat alhamdulillah,esok-esok tak tahu...

Makan untuk hidup atau hidup untuk makan...???

15 comments:

  1. hidup utk mkn..kan.semua la kite..tp bile sesekali berfikir,utk ape mengeluh...nk pahala lbh..kene bt lbh.hehe..

    ReplyDelete
  2. terima kasih atas peringatan ini...

    ReplyDelete
  3. ade jugak bbrp hari tak kesini...line prblm & anak sakit..bg alasan jugak kan..hehehe...nie dtg jenguk bila ade kesempatan..

    ReplyDelete
  4. biasanya kita hidup utk makan...hehehe...terima kasih atas peringatan Knor..

    ReplyDelete
  5. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  6. Mmg takut bila pikir psl mati..
    Pagi tadi pun kwn saya sorang meninggal. Insaf la saya Knor.

    ReplyDelete
  7. Sebab itulah kita selalu diingatkan agar ingat yg lima sebelum yg lima lagi dtg menjenguk diri kita..

    ReplyDelete
  8. tq atas peringatan yang berguna ni kak

    ReplyDelete
  9. lapang, tenang, aman, indah...hanya di syurga..semoga apa yg dikerjakan bernilai pahala utk jadi saham kita ke sana, aminn

    ReplyDelete
  10. Nor Azimah-baru mlm tadi kami bertazkirah mengenai syurga.. kain sundusin,sungai susu,dll nyaman..Allahuakhbar

    ReplyDelete
  11. insaff kann., nmpk sodapp je kangkung belacan tu makk , ahHKs

    ReplyDelete
  12. saya lah org yg selalu beralasan tu kak nor... InshaAllah akan selalu berusaha menjadi muslimah yang baik..

    ReplyDelete
  13. Terima kasih. Peringatan yg baik. Dlm busy kita jgn lupa pd yg mencipta. Sambil masak blh kita zikir juga. Tgh menyental dapur sempat istighfar dlm hati.. Moga terampun dosa2 kita

    ReplyDelete
  14. Besar ganjaran pahala tu Knor....kalah MD Syarikat tu tau ....

    ReplyDelete

Terima kasih banyak-banyak kesudian anda datang ke sini,saya amat menghargainya.

Labels

rezeki (8) sakit (5) hadiah (4) solat (4) ilmu (3) kek (3) muhasabah (3) segmen.. (3) .... (2) Malaikat (2) Neraka (2) aktiviti (2) hati.. (2) lelaki (2) makan (2) sumber dr buku 150 wasiat Rasulullah utk wanita (2) sumber.. (2) ............ (1) AKU... (1) Adab... (1) Alien (1) Azab (1) Azan (1) Begini (1) Celaru........ (1) Iblis . (1) Jangan-jangan (1) Kerana Allah. (1) MAMA (1) PROTON PREVE (1) SEGMEN (1) Speech (1) Tasbih.. (1) Yang terpuji.. (1) ajal (1) al-Quran (1) al-kisah (1) amal (1) anak (1) anakku (1) animation (1) approval.. (1) asal (1) aurat.. (1) bau (1) berkumpul dua thn sekali (1) berniaga. (1) berniaga.. (1) bila malam (1) binatang.. (1) bumi (1) bunga. (1) busuk.. (1) cahaya malam.. (1) cake (1) culture shock.. (1) cup cake (1) dakwah.. (1) dish (1) do (1) doktor (1) dosa (1) dr buku..-- (1) dunia sementara.. (1) dunia yg fana.. (1) exam..anak-anak. (1) familyku (1) fitnah dunia (1) gua (1) hasil.. (1) hati (1) hati... (1) hidup.. (1) human (1) ilmu. (1) indahnya (1) indahnya kampung (1) insaf (1) insaf. (1) islam (1) jangan jadi kelab rakan syaitan (1) jangan main2 ye.. (1) jawab soalan (1) jemari.. (1) juadah (1) kari murunggai (1) kenduri kampung (1) kerenah anak-anak (1) lagi2 sakit..nak buat macam mana..dah tu...? (1) lukisan suami (1) manusia.. (1) masa (1) masak utk mereka yg sakit (1) mata (1) matang.. (1) matematik (1) mati. (1) maut (1) mempelam (1) menangis takut kpd Allah SWT. (1) menu sIhat..?? (1) merepek (1) mertua (1) miskin (1) muhammad (1) mumia (1) nasi beriani (1) neraka. (1) nikmat..pada buah (1) non.muslim (1) pasti.. (1) pcl n family.. (1) penyakit hati.. (1) penyakit... (1) pergi tak kembali.. (1) perihal anakku (1) perjalanan kamu wahai anak2 masih jauh (1) perumpamaan (1) pilih lauk mentah (1) polka... (1) positif (1) resepi keli (1) resepi koci labu (1) resepi tako (1) resepi tiramisu azhan.. (1) rezeki.. (1) riya (1) roh.. (1) sabar ye... (1) saja-saja (1) saja-saja. (1) santai sabtu...ahad.. (1) sedekah (1) sedikit angin (1) sehat. (1) sejarah bola sepak (1) selalu minta pada Allah dpt khusuk dlm shalat.. (1) semua kerana Allah (1) senaman. (1) solat jumaat. (1) sumber dr buku.. (1) sunny (1) syurga. (1) tegas (1) tempahan.teman. (1) tetamu/abang (1) tidur siang hari (1) timbangan (1) tip (1) tiru.. (1) ulama (1) untung nasib.. (1) yang terpuji (1)