Pages

Sunday, June 15, 2014

PEREMPUAN! JANGAN BAJET AYU SANGAT..!!

Assalamualaikum sahabatku...


Aku respect perempuan yang garang dan tak bajet ayu,
Perempuan yang tiada pakwe kerana menolak cinta dunia yang palsu,
Mereka tahu suatu perkara asas yang perlu iaitu :
"Aktiflah dalam berpesatuan, menuntut ilmu dengan slumber, bersuaralah pada kebenaran tanpa rasa segan, jangan terlalu menjaga penampilan sampai di depan cermin berjam-jam untuk menarik perhatian, berdakwah tanpa rasa gentar, berbuat baiklah tanpa rasa malu, buatlah apa jua tanpa menghiraukan keadaan yang melanda"
Kerana mereka tahu juga :
"Sampai suatu saat kau akan diuji dengan berat dan ketika itu kau amat memerlukan bantuan, Allah akan menghadiahkan kau seorang suami soleh untuk dijadikan teman"
Relaks, tak payah nak berlembut dan bajet ayu sangat sampai tak bergerak dalam persatuan,
Kau buat je apa sahaja dengan slumber,
Bila sampai masanya,
Allah akan bagi juga,
Si dia yang soleh di depan mata.

Yang ni ada kau aktif berpesatuan?
Ada kau slumber berdakwah tanpa segan?
Ada kau menuntut ilmu sampai pengsan?
Ada kau berani bersuara atas kebenaran?
Ke masih bajet ayu dan malu dalam pergaulan dan berpesatuan?
Kemudian lelaki mengorat kau bangga dan tak henti-henti meroyan?


P/S..garang macam anakanda iman soffea...


14 comments:

  1. Apa pun garang dan ayu biarlah bertempat kan Nor. Jgn lupa diri yg sekadar hamba kerdil aje pun.

    ReplyDelete
  2. Paling menjengkelkan sekali kalau perempuan yg cakap terlebih manja tergedix2 dgn lelaki, pijak semut pun tak mati... tp dgn kita yg pompuan2 ni.. dilayan plak sebaliknya. Mmg mental la org2 sebegitu.

    ReplyDelete
  3. tegas kot, tegas dalam prinsip menjaga maruah, garang sangat, nanti sahabat pun tak berani nak dekat, hi hi

    ReplyDelete
  4. Betul tu knor, berpada-padalah dalam perwatakan tu..

    ReplyDelete
  5. sy x garang huk..
    tp org kata sy garang. plg pnting ingatkan anak2 kita jaga diri. jaga mauruah. tu plg penting..

    ReplyDelete
  6. Hahah...Knor tengok mata anakanda Iman pun dah takut ....garang....tp disebalik garang tetap ada keayuan...

    ReplyDelete
  7. Hahah...Knor tengok mata anakanda Iman pun dah takut ....garang....tp disebalik garang tetap ada keayuan...

    ReplyDelete
  8. Hahah...Knor tengok mata anakanda Iman pun dah takut ....garang....tp disebalik garang tetap ada keayuan...

    ReplyDelete
  9. Ada yang tersirat ni nampaknya. Moga insan2 yang dimaksudkan akan cepat sedar kelemahan dirinya. Dan berubah ke arah kebaikan.

    ReplyDelete
  10. Saya sangat setuju dengan pendapat K.Nor terutama DI DEPAN CERMIN TU.

    Kdg2 cermin itu menipu kita. Tahi lalat sebelah kanan, jadi sebelah kiri, mana betulnya kan

    ReplyDelete

Terima kasih banyak-banyak kesudian anda datang ke sini,saya amat menghargainya.

Labels

rezeki (8) sakit (5) hadiah (4) solat (4) ilmu (3) kek (3) muhasabah (3) segmen.. (3) .... (2) Malaikat (2) Neraka (2) aktiviti (2) hati.. (2) lelaki (2) makan (2) sumber dr buku 150 wasiat Rasulullah utk wanita (2) sumber.. (2) ............ (1) AKU... (1) Adab... (1) Alien (1) Azab (1) Azan (1) Begini (1) Celaru........ (1) Iblis . (1) Jangan-jangan (1) Kerana Allah. (1) MAMA (1) PROTON PREVE (1) SEGMEN (1) Speech (1) Tasbih.. (1) Yang terpuji.. (1) ajal (1) al-Quran (1) al-kisah (1) amal (1) anak (1) anakku (1) animation (1) approval.. (1) asal (1) aurat.. (1) bau (1) berkumpul dua thn sekali (1) berniaga. (1) berniaga.. (1) bila malam (1) binatang.. (1) bumi (1) bunga. (1) busuk.. (1) cahaya malam.. (1) cake (1) culture shock.. (1) cup cake (1) dakwah.. (1) dish (1) do (1) doktor (1) dosa (1) dr buku..-- (1) dunia sementara.. (1) dunia yg fana.. (1) exam..anak-anak. (1) familyku (1) fitnah dunia (1) gua (1) hasil.. (1) hati (1) hati... (1) hidup.. (1) human (1) ilmu. (1) indahnya (1) indahnya kampung (1) insaf (1) insaf. (1) islam (1) jangan jadi kelab rakan syaitan (1) jangan main2 ye.. (1) jawab soalan (1) jemari.. (1) juadah (1) kari murunggai (1) kenduri kampung (1) kerenah anak-anak (1) lagi2 sakit..nak buat macam mana..dah tu...? (1) lukisan suami (1) manusia.. (1) masa (1) masak utk mereka yg sakit (1) mata (1) matang.. (1) matematik (1) mati. (1) maut (1) mempelam (1) menangis takut kpd Allah SWT. (1) menu sIhat..?? (1) merepek (1) mertua (1) miskin (1) muhammad (1) mumia (1) nasi beriani (1) neraka. (1) nikmat..pada buah (1) non.muslim (1) pasti.. (1) pcl n family.. (1) penyakit hati.. (1) penyakit... (1) pergi tak kembali.. (1) perihal anakku (1) perjalanan kamu wahai anak2 masih jauh (1) perumpamaan (1) pilih lauk mentah (1) polka... (1) positif (1) resepi keli (1) resepi koci labu (1) resepi tako (1) resepi tiramisu azhan.. (1) rezeki.. (1) riya (1) roh.. (1) sabar ye... (1) saja-saja (1) saja-saja. (1) santai sabtu...ahad.. (1) sedekah (1) sedikit angin (1) sehat. (1) sejarah bola sepak (1) selalu minta pada Allah dpt khusuk dlm shalat.. (1) semua kerana Allah (1) senaman. (1) solat jumaat. (1) sumber dr buku.. (1) sunny (1) syurga. (1) tegas (1) tempahan.teman. (1) tetamu/abang (1) tidur siang hari (1) timbangan (1) tip (1) tiru.. (1) ulama (1) untung nasib.. (1) yang terpuji (1)