Pages

Monday, April 20, 2015

HILANG



Hilang nikmat makan,hilang nikmat ibadah,hilang nikmat tidur....baru sikit sakit kita rasa macam teruk sangat....Ya Allah ampunkan dosa hambamu ini...sesungguhnya terlalu banyak dosa yang dilakukan sama ada sedar dan tidak sedar....
macammanalah orang yang sakit teruk,tak boleh bangun,miskin...kuatkah diorang,tabahkah hati diorang...sakit anak-anak kecil yang merintih....menangis ...kuatkah diorang,redhakah mak bapak diorang....




bila orang lain ditimpa musibah sakit mudahnya kita berkata-kata...sabar,sabar,dan sabar bila kena batang hidung sendiri....ha rasakan....

Ketika Allah rindu pada hamba-Nya,
Ia akan mengirimkan qado istimewa melalui
malaikat Jibril yang isinya adalah ujian..
Dalam hadits Qudsi Allah berfirman :
"Pergilah pada hamba-Ku lalu timpakanlah
berbagai ujian padanya karena Aku ingin
mendengar rintihannya."
(HR. Thabrani dari Abu Umamah)..
Ketika kita tertimpa musibah apapun itu,
Maka bersabarlah..!!
Karena sesungguhnya Allah sayang dan rindu
kepada kita..






12 comments:

  1. ujian yang datang kadangkala emosi tak terjangkau dek akal...

    ReplyDelete
  2. Memberi nasihat lebih mudah dari nak aplikasikan dalam diri
    Sebab itu bila diri dah merasa dptlah kita membandingkannya Nor

    Doa moga terus diberi kesihatan terbaik..

    ReplyDelete
  3. betul sangat nor, ckp senang nak melaksakan tu aduhh mmg berat tambhan terkena pada kita, smoga nor cepat sembuh ya,

    ReplyDelete
  4. semoga kita kuat menghadapi ujian Nya..

    ReplyDelete
  5. Redha dan sabar .. itulah yg terbaik bila sakit kan KM ..

    ReplyDelete
  6. Salam follow sini..
    InsyaAllah sabar itu INDAH dan manis pada akhir nya..:)

    ReplyDelete
  7. K. Nor ke yg sakit?.
    Moga cepat sembuh.

    ReplyDelete

Terima kasih banyak-banyak kesudian anda datang ke sini,saya amat menghargainya.

Labels

rezeki (8) sakit (5) hadiah (4) solat (4) ilmu (3) kek (3) muhasabah (3) segmen.. (3) .... (2) Malaikat (2) Neraka (2) aktiviti (2) hati.. (2) lelaki (2) makan (2) sumber dr buku 150 wasiat Rasulullah utk wanita (2) sumber.. (2) ............ (1) AKU... (1) Adab... (1) Alien (1) Azab (1) Azan (1) Begini (1) Celaru........ (1) Iblis . (1) Jangan-jangan (1) Kerana Allah. (1) MAMA (1) PROTON PREVE (1) SEGMEN (1) Speech (1) Tasbih.. (1) Yang terpuji.. (1) ajal (1) al-Quran (1) al-kisah (1) amal (1) anak (1) anakku (1) animation (1) approval.. (1) asal (1) aurat.. (1) bau (1) berkumpul dua thn sekali (1) berniaga. (1) berniaga.. (1) bila malam (1) binatang.. (1) bumi (1) bunga. (1) busuk.. (1) cahaya malam.. (1) cake (1) culture shock.. (1) cup cake (1) dakwah.. (1) dish (1) do (1) doktor (1) dosa (1) dr buku..-- (1) dunia sementara.. (1) dunia yg fana.. (1) exam..anak-anak. (1) familyku (1) fitnah dunia (1) gua (1) hasil.. (1) hati (1) hati... (1) hidup.. (1) human (1) ilmu. (1) indahnya (1) indahnya kampung (1) insaf (1) insaf. (1) islam (1) jangan jadi kelab rakan syaitan (1) jangan main2 ye.. (1) jawab soalan (1) jemari.. (1) juadah (1) kari murunggai (1) kenduri kampung (1) kerenah anak-anak (1) lagi2 sakit..nak buat macam mana..dah tu...? (1) lukisan suami (1) manusia.. (1) masa (1) masak utk mereka yg sakit (1) mata (1) matang.. (1) matematik (1) mati. (1) maut (1) mempelam (1) menangis takut kpd Allah SWT. (1) menu sIhat..?? (1) merepek (1) mertua (1) miskin (1) muhammad (1) mumia (1) nasi beriani (1) neraka. (1) nikmat..pada buah (1) non.muslim (1) pasti.. (1) pcl n family.. (1) penyakit hati.. (1) penyakit... (1) pergi tak kembali.. (1) perihal anakku (1) perjalanan kamu wahai anak2 masih jauh (1) perumpamaan (1) pilih lauk mentah (1) polka... (1) positif (1) resepi keli (1) resepi koci labu (1) resepi tako (1) resepi tiramisu azhan.. (1) rezeki.. (1) riya (1) roh.. (1) sabar ye... (1) saja-saja (1) saja-saja. (1) santai sabtu...ahad.. (1) sedekah (1) sedikit angin (1) sehat. (1) sejarah bola sepak (1) selalu minta pada Allah dpt khusuk dlm shalat.. (1) semua kerana Allah (1) senaman. (1) solat jumaat. (1) sumber dr buku.. (1) sunny (1) syurga. (1) tegas (1) tempahan.teman. (1) tetamu/abang (1) tidur siang hari (1) timbangan (1) tip (1) tiru.. (1) ulama (1) untung nasib.. (1) yang terpuji (1)