Pages

Sunday, February 15, 2015

SECRET RECIPE OF FISH CURRY MAMAK

Bismillah

Payah betul nak buat kari sesedap kari mamak.. tak ummmplah kalau kari melayu ni..
lagi pun aku dah lama tak masak kari sebab panasss..'ulser mulut".
India memag terkenal dengan masakkan karinya yang super sedap... tak kiralah apa-apa kari pun..jauh sebatu dah wangi semerbak..nak tahu apa rahsianya mai kita selongkar.

Begini rahsia resepi nya........ . 

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

1எனக்கு செக்ஸ் ் 3பத்தாண்டுகளுக்கு 1/2முன் நடந்த அனுபவம்,       முதன் 2முதலாக கையடிக்காமல் சுண்ணித்தண்ணியைபீயச்சிய அனுபவம். 1/3ஆங்கிலத்தில் சொல்வதானால், 1பக்கத்து வீட்டிற்கு யாரோ ஐயர் வீட்டுக்காரங்க குடி வந்திருக்காங்க என்று அம்மா கூறியபோத..


Cara-cara memasak..


ு, அவ்வளவு சுவார. ஸ்யம் காட்டவில்லை, ஆனால் விசாலம் மாமி எங்க வீட்டுக்குள் பிறை குத்த மோர் வாங்க நுழைந்த போது, நான் அசந்து விட்டேன். அவர்கள் புடவை கட்டியிருந்த நேர்த்தி முலை, இடுப்பு, குண்டி, என்று முக்கியமான அங்க அவயங்களை எடுப்பாக காட்டியது. பளிங்குபோன்ற அவளது இடுப்பு பகுதி, தொப்புள் தெரிந்தும் தெரியாமலும் காட்சி யளித்த விதம், லேசாக தெரிந்த முலைகள் என்று முதல்
எனக்கு செக்ஸ் மோகம் ஆரம்பித்த காலகட்டங்கள், பார்க்கும் பெண்ணோடெல்லாம் படுக்க வேண்டும்போன்ற எண்ணங்கள், உறவுகள் வயதுகள் வரைமுரையின்றி கனவுகள், மோகங்கள் என்று வாழ்ந்து திரிந்த காலம் அது, இப்போது அன்பான மனைவி, ஆசையான குழந்தைகள் என்று வாழ்ந்து கொண்டிருந்தாலும், அந்த காலத்து அனுபவங்களை அசைபோடுகையில் சுகமாகத் தான் இருக்கிறது, அந்த நினைவுகளில் பூல் எழும்பத்தான் . இது சுமார் ்

Selamat mencuba..
kita pun nak masak ni..petang-petang gini.

20 comments:

  1. :-)) kalau yan guna halba kak..bwang kecik belah 2...bwang besr belender...

    ReplyDelete
  2. nasib baik faham.... takyah tanya banyak resipinya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. resepi bwh tu kari dging tau... hehe memandai taruk kari ikan..

      Delete
  3. my jiran india , bila masak , baunya semerbak mewangi menusuk hidung . lagi sedih klu bln puasa . bisa menggegar iman gitu ...

    ReplyDelete
  4. hehehe........ kena buka kamus. Saya pun suka kari mamak sebab dia ada rasa masam pastu pekat ngan rempah dan tak guna santan kot.

    ReplyDelete
  5. ada member bagi penangan kaw kaw... kata dia kari mamak best sebab letak seluar dalam... saya cakap... 'patut lah sedap... jom pekena lagi' hahahaha....

    ReplyDelete
    Replies
    1. eeeeee...perah santan hingga siku pun adeer

      Delete
  6. amboki KM..cantik tulisan nya..memang la tak boleh nak buat..baca pun tak pandai

    ReplyDelete
  7. Ye nade?
    Bertuah betul adik kakak ni ye:)
    Sanggup dia pi translate ye. Kakak kena translatekan balik ni.

    ReplyDelete
  8. Kayu manis!...
    kasi ayam kari satu...

    ReplyDelete
  9. Amboiii...sejak bila belajar tulisan Urdu ni hihi....Tengok resepi mcm senang jer, bolehlah cuba nanti hihi....

    ReplyDelete
  10. Awat semua orang kata resepi senang ni? Hampa tau baca ke? Haha.. Knor buat gempak..

    ReplyDelete
  11. senang je upanya resepi tu...boleh gak cuba ni :)

    ReplyDelete

Terima kasih banyak-banyak kesudian anda datang ke sini,saya amat menghargainya.

Labels

rezeki (8) sakit (5) hadiah (4) solat (4) ilmu (3) kek (3) muhasabah (3) segmen.. (3) .... (2) Malaikat (2) Neraka (2) aktiviti (2) hati.. (2) lelaki (2) makan (2) sumber dr buku 150 wasiat Rasulullah utk wanita (2) sumber.. (2) ............ (1) AKU... (1) Adab... (1) Alien (1) Azab (1) Azan (1) Begini (1) Celaru........ (1) Iblis . (1) Jangan-jangan (1) Kerana Allah. (1) MAMA (1) PROTON PREVE (1) SEGMEN (1) Speech (1) Tasbih.. (1) Yang terpuji.. (1) ajal (1) al-Quran (1) al-kisah (1) amal (1) anak (1) anakku (1) animation (1) approval.. (1) asal (1) aurat.. (1) bau (1) berkumpul dua thn sekali (1) berniaga. (1) berniaga.. (1) bila malam (1) binatang.. (1) bumi (1) bunga. (1) busuk.. (1) cahaya malam.. (1) cake (1) culture shock.. (1) cup cake (1) dakwah.. (1) dish (1) do (1) doktor (1) dosa (1) dr buku..-- (1) dunia sementara.. (1) dunia yg fana.. (1) exam..anak-anak. (1) familyku (1) fitnah dunia (1) gua (1) hasil.. (1) hati (1) hati... (1) hidup.. (1) human (1) ilmu. (1) indahnya (1) indahnya kampung (1) insaf (1) insaf. (1) islam (1) jangan jadi kelab rakan syaitan (1) jangan main2 ye.. (1) jawab soalan (1) jemari.. (1) juadah (1) kari murunggai (1) kenduri kampung (1) kerenah anak-anak (1) lagi2 sakit..nak buat macam mana..dah tu...? (1) lukisan suami (1) manusia.. (1) masa (1) masak utk mereka yg sakit (1) mata (1) matang.. (1) matematik (1) mati. (1) maut (1) mempelam (1) menangis takut kpd Allah SWT. (1) menu sIhat..?? (1) merepek (1) mertua (1) miskin (1) muhammad (1) mumia (1) nasi beriani (1) neraka. (1) nikmat..pada buah (1) non.muslim (1) pasti.. (1) pcl n family.. (1) penyakit hati.. (1) penyakit... (1) pergi tak kembali.. (1) perihal anakku (1) perjalanan kamu wahai anak2 masih jauh (1) perumpamaan (1) pilih lauk mentah (1) polka... (1) positif (1) resepi keli (1) resepi koci labu (1) resepi tako (1) resepi tiramisu azhan.. (1) rezeki.. (1) riya (1) roh.. (1) sabar ye... (1) saja-saja (1) saja-saja. (1) santai sabtu...ahad.. (1) sedekah (1) sedikit angin (1) sehat. (1) sejarah bola sepak (1) selalu minta pada Allah dpt khusuk dlm shalat.. (1) semua kerana Allah (1) senaman. (1) solat jumaat. (1) sumber dr buku.. (1) sunny (1) syurga. (1) tegas (1) tempahan.teman. (1) tetamu/abang (1) tidur siang hari (1) timbangan (1) tip (1) tiru.. (1) ulama (1) untung nasib.. (1) yang terpuji (1)