Pages

Thursday, August 7, 2014

AL-KISAH SAMPERIT SUSU,CRUNCY CARAMEL ALMOND DAN REMPEYEK

Assalamualaikum sahabat

Pagi sibuk bawa ke petang...pada yang berpuasa enam tu selamat berpuasa,kita pun baru hari ni mula...en somi dah nak habis dah pun..maklum perempuan..fahamkan..

Bab masak berbuka petang nanti serah pada adibah..sebab aku dah letih mengcookies,kalau orang lain sibuk sebelum raya,aku sibuk lepas raya. tempahan yang semakin tinggi permintaan.
tempahan selepas raya juga semakin meningkat dari hari kesehari..kumpul-kumpul semakin banyak...bila nak mula entahlah bagilah aku puasa enam dulu ye...
 Sebahagian yang sempat di capture,rumah ibarat kilang memproses rempeyek...semua bilik di penuhi tempahan..syukur tak terhingga..mencecah 250 balang dan banyak tempahan di tolak saat tak bermenang tangan..kalau buat juga memang aku pengsan..

Alhamdulillah pada pelangan baru respon sangat-sangat baik..banyak pelangan yang komplen belum raya dah langsai berbalang-balang..raya je balang kosong..heheh apa nak buat..
ada yang siap tak nak jamu tetamu dengan rempeyek aku,katanya sorok dalam almari,itu untuk makan keluarga jer...
ada juga yang tak nak tempah,tapi perabihkan orang punya,sabar ye..ada juga yang kata 'aku beli kat tempat lain murah je"..oklah belilah kat tempat lain ,tak kisah pun...rezeki Allah yang susun..

dah masuk ke peringkat vvip beli memang best,termasuk jabatan kerajaan...cina  juga india..cina ni borong kat aku lepas tu dia jual kat melayu..pandai tak cina...dia tak ambil untung pun..tolong jual katanya..janji dia dapat sebalang free...jadilah..
aku tengah tunggu je tv3 panggil....
oklah asyik membebel ajekan...jom tengok aku mengcookis semalam dan hari ni..
samperit susu dan cruncy caramel almond..





p/s sekadar berkongsi..

15 comments:

  1. yeayyyy nk dtg umah akk nnt ;-)


    p/s nk order rempeyek jg. ada yg mengidam

    ReplyDelete
  2. Alhamdulillah....rezeki bertingkek tingkek tu...:)

    ReplyDelete
  3. sedapnye crunchy almond tu...nk sikit.

    ReplyDelete
  4. Awhh..sedapnya..tengok pun dah sedap apa lagi kalau dapat rasa.. ^_^
    Singgah dan follow sini.. :)

    ReplyDelete
  5. Alhamdhulillah..bertambah murah rezeki..lepas raya pun masih ada yg mengoder..

    ReplyDelete
  6. sedapnya samperit susu akak tu....

    ReplyDelete
  7. terus terang saya jelez betul ngn knor, saya tak pandai, arwah mak pandai juga buat rempeyek, saya yang tak amik inisetif nak belajar, hu hu

    ReplyDelete
  8. crunchy almond macam famous sekarang ni. Hari tu husband dapat free sebalang. sempatlah merasa sikit.

    ReplyDelete
  9. Kena buka outlet khas ni Nor. Kalau dekat kakak rasa lama dah rumah Nor kakak dok bertandang selalu...

    ReplyDelete
  10. Semoga bisnes K.Nor berkembang maju
    Org buat kuih ni sebulan boleh dapat 5 angka di Pt Sulong ni
    Kat KL lagilah banyak

    ReplyDelete
  11. K.Nor niiii.....
    terliur tau saya mlm2 mcm ni terbaca pasal kuih muih.. lg2 rempeyek.

    ReplyDelete
  12. Alhamdulillah. Semoga makin bertambah rezeki akak ya.. nampak sedap dan lawa je..pasti pelanggan akak puas hati semuanya..

    ReplyDelete
  13. Rezeki masyuk banyak ni.......bilalah kita nak terer dan rajin mengcookies macam awak Knor....
    Nampak gebu semperit susu tu....rasa nak masuk mulut jer.....

    ReplyDelete
  14. ALHAMDULILLAH ...rezeki knor ni.... nanti boleh le liya tempah sama..

    ReplyDelete

Terima kasih banyak-banyak kesudian anda datang ke sini,saya amat menghargainya.

Labels

rezeki (8) sakit (5) hadiah (4) solat (4) ilmu (3) kek (3) muhasabah (3) segmen.. (3) .... (2) Malaikat (2) Neraka (2) aktiviti (2) hati.. (2) lelaki (2) makan (2) sumber dr buku 150 wasiat Rasulullah utk wanita (2) sumber.. (2) ............ (1) AKU... (1) Adab... (1) Alien (1) Azab (1) Azan (1) Begini (1) Celaru........ (1) Iblis . (1) Jangan-jangan (1) Kerana Allah. (1) MAMA (1) PROTON PREVE (1) SEGMEN (1) Speech (1) Tasbih.. (1) Yang terpuji.. (1) ajal (1) al-Quran (1) al-kisah (1) amal (1) anak (1) anakku (1) animation (1) approval.. (1) asal (1) aurat.. (1) bau (1) berkumpul dua thn sekali (1) berniaga. (1) berniaga.. (1) bila malam (1) binatang.. (1) bumi (1) bunga. (1) busuk.. (1) cahaya malam.. (1) cake (1) culture shock.. (1) cup cake (1) dakwah.. (1) dish (1) do (1) doktor (1) dosa (1) dr buku..-- (1) dunia sementara.. (1) dunia yg fana.. (1) exam..anak-anak. (1) familyku (1) fitnah dunia (1) gua (1) hasil.. (1) hati (1) hati... (1) hidup.. (1) human (1) ilmu. (1) indahnya (1) indahnya kampung (1) insaf (1) insaf. (1) islam (1) jangan jadi kelab rakan syaitan (1) jangan main2 ye.. (1) jawab soalan (1) jemari.. (1) juadah (1) kari murunggai (1) kenduri kampung (1) kerenah anak-anak (1) lagi2 sakit..nak buat macam mana..dah tu...? (1) lukisan suami (1) manusia.. (1) masa (1) masak utk mereka yg sakit (1) mata (1) matang.. (1) matematik (1) mati. (1) maut (1) mempelam (1) menangis takut kpd Allah SWT. (1) menu sIhat..?? (1) merepek (1) mertua (1) miskin (1) muhammad (1) mumia (1) nasi beriani (1) neraka. (1) nikmat..pada buah (1) non.muslim (1) pasti.. (1) pcl n family.. (1) penyakit hati.. (1) penyakit... (1) pergi tak kembali.. (1) perihal anakku (1) perjalanan kamu wahai anak2 masih jauh (1) perumpamaan (1) pilih lauk mentah (1) polka... (1) positif (1) resepi keli (1) resepi koci labu (1) resepi tako (1) resepi tiramisu azhan.. (1) rezeki.. (1) riya (1) roh.. (1) sabar ye... (1) saja-saja (1) saja-saja. (1) santai sabtu...ahad.. (1) sedekah (1) sedikit angin (1) sehat. (1) sejarah bola sepak (1) selalu minta pada Allah dpt khusuk dlm shalat.. (1) semua kerana Allah (1) senaman. (1) solat jumaat. (1) sumber dr buku.. (1) sunny (1) syurga. (1) tegas (1) tempahan.teman. (1) tetamu/abang (1) tidur siang hari (1) timbangan (1) tip (1) tiru.. (1) ulama (1) untung nasib.. (1) yang terpuji (1)