Pages

Wednesday, August 21, 2013

Martabak roti bersama daging burger


 bahan-bahannya adalah...burger ayam atau daging (di lenyek)
daun bawang
bawang besar (di hiris dadu)
lada sulah
lada hitam
2 biji telur
garam
gula
gaulkan kesemua bersama kepingan burger
disapukan pada roti 
panaskan kuali leper yang di sapu dengan butter mulakan dengan proses membakar..tak sampai sepuluh minit dah siap..


 juadah berbuka semalam...ini aje yang sempat di buat,sibuk dengan tempahan selepas raya...adoi..!!

14 comments:

  1. nak suruh adik buat la ! sebab sendiri nak buat sah2 malas hihi

    ReplyDelete
  2. nampak sedap...buat sarapan pagi pun ok juga ni

    ReplyDelete
  3. alaa2 roti telur biasa kan kak ? cuma tambah daging je ni. aihh, mmg kite cuba lah nanti. hahaa sebab senang ! :D

    ReplyDelete
  4. saya berbuka minum jus oren jer sbb mata melekat kat laptop wat entry ... heheheeee

    ReplyDelete
  5. Macam-macam cara nak buat murtabak ni, dgn roti pun boleh kan janji kenyang dan sedap..

    ReplyDelete
  6. eh senang sgt ni.. nak buat jugalah nnt.. ;)

    ReplyDelete
  7. mmg sedap ni kak, KA pun selalu buat cuma ada lain sikitlah bahan2nyer

    ReplyDelete
  8. wah macam menarik nanti leh cuba nih...

    ReplyDelete
  9. wahhh..rajinnya..tgk gmbar pun dah sedap!!

    jemput join!

    http://loveprettydinda.blogspot.com/2013/08/segmen-saya-masih-main-permainan-ini.html

    ReplyDelete
  10. Roti ada tu Knor...
    Bolehlah try lepas ni.....nampak mcm sedap je...

    ReplyDelete
  11. mudah dan cepat.. ;)
    janji kenyang..

    ReplyDelete
  12. perghh!!!, tak tahan nengok murtabak tu Nur, nampak sedap!

    ReplyDelete

Terima kasih banyak-banyak kesudian anda datang ke sini,saya amat menghargainya.

Labels

rezeki (8) sakit (5) hadiah (4) solat (4) ilmu (3) kek (3) muhasabah (3) segmen.. (3) .... (2) Malaikat (2) Neraka (2) aktiviti (2) hati.. (2) lelaki (2) makan (2) sumber dr buku 150 wasiat Rasulullah utk wanita (2) sumber.. (2) ............ (1) AKU... (1) Adab... (1) Alien (1) Azab (1) Azan (1) Begini (1) Celaru........ (1) Iblis . (1) Jangan-jangan (1) Kerana Allah. (1) MAMA (1) PROTON PREVE (1) SEGMEN (1) Speech (1) Tasbih.. (1) Yang terpuji.. (1) ajal (1) al-Quran (1) al-kisah (1) amal (1) anak (1) anakku (1) animation (1) approval.. (1) asal (1) aurat.. (1) bau (1) berkumpul dua thn sekali (1) berniaga. (1) berniaga.. (1) bila malam (1) binatang.. (1) bumi (1) bunga. (1) busuk.. (1) cahaya malam.. (1) cake (1) culture shock.. (1) cup cake (1) dakwah.. (1) dish (1) do (1) doktor (1) dosa (1) dr buku..-- (1) dunia sementara.. (1) dunia yg fana.. (1) exam..anak-anak. (1) familyku (1) fitnah dunia (1) gua (1) hasil.. (1) hati (1) hati... (1) hidup.. (1) human (1) ilmu. (1) indahnya (1) indahnya kampung (1) insaf (1) insaf. (1) islam (1) jangan jadi kelab rakan syaitan (1) jangan main2 ye.. (1) jawab soalan (1) jemari.. (1) juadah (1) kari murunggai (1) kenduri kampung (1) kerenah anak-anak (1) lagi2 sakit..nak buat macam mana..dah tu...? (1) lukisan suami (1) manusia.. (1) masa (1) masak utk mereka yg sakit (1) mata (1) matang.. (1) matematik (1) mati. (1) maut (1) mempelam (1) menangis takut kpd Allah SWT. (1) menu sIhat..?? (1) merepek (1) mertua (1) miskin (1) muhammad (1) mumia (1) nasi beriani (1) neraka. (1) nikmat..pada buah (1) non.muslim (1) pasti.. (1) pcl n family.. (1) penyakit hati.. (1) penyakit... (1) pergi tak kembali.. (1) perihal anakku (1) perjalanan kamu wahai anak2 masih jauh (1) perumpamaan (1) pilih lauk mentah (1) polka... (1) positif (1) resepi keli (1) resepi koci labu (1) resepi tako (1) resepi tiramisu azhan.. (1) rezeki.. (1) riya (1) roh.. (1) sabar ye... (1) saja-saja (1) saja-saja. (1) santai sabtu...ahad.. (1) sedekah (1) sedikit angin (1) sehat. (1) sejarah bola sepak (1) selalu minta pada Allah dpt khusuk dlm shalat.. (1) semua kerana Allah (1) senaman. (1) solat jumaat. (1) sumber dr buku.. (1) sunny (1) syurga. (1) tegas (1) tempahan.teman. (1) tetamu/abang (1) tidur siang hari (1) timbangan (1) tip (1) tiru.. (1) ulama (1) untung nasib.. (1) yang terpuji (1)