Pages

Sunday, August 18, 2013

Buah nona

buah nona tak ada kena mengena dengan note di bawah...

Jangan sebut 'kubur lain-lain' sebab tak boleh terima teguran. Teguran itulah mungkin menyelamatkan kita dari seksaan kubur Allah..Bersyukurlah kerana ada yang menegurmu kerana itu tandanya ada yang menyayangimu dan tidak mahu kamu tersasar dari landasanNya~~

17 comments:

  1. tegur menegur perlu sesama muslim...tiada siapa yg sempurna kan..

    ReplyDelete
  2. betul tu kak... tegur menegur bagus untuk kita terjaga dari tidur...

    Sedap buah nona

    ReplyDelete
  3. setuju tu kak.. org yg ckp mcm tu sbnrnya org yg bongkak.. nauzubillah...

    x pnh mkn lg buah nona

    ReplyDelete
  4. Kena juga menegur sebab kalau tidak juga kita dipertanggungjawabkan bila tidak membetulkan mana yg salah..

    ReplyDelete
  5. Kreatif...
    Gunakan buah nona utk selingan nasihat
    :))

    ReplyDelete
  6. setuju kak. tegur tandanya kita sayang dia dan nak dia berubah kepada yg lebih baik

    ReplyDelete
  7. ndak pernah makan jenis buah macam nie

    ReplyDelete
  8. Salam Nur..

    betul Nur, kalau tegur, maknanya kita masih ambil peduli, kata orang Terengganu, masih cakna,bila kita cakna maknanya kita masih sayang orang yang kita tegur.

    ReplyDelete
  9. betui tu kak. bkn sng nk menegur org zmn skrg ni. jadinye bile org tegur tu, terime aje la kan. :)

    ReplyDelete
  10. buah ni byk khasiat die kan...walaupun rupenye buruk tapi khasiat die bagus...

    ReplyDelete
  11. buah pokok nona ni menyimpan ada menyimpan memori ms kecik2 dulu...

    ReplyDelete
  12. betul tu kak. ;)


    pssstt, sedap ke buah nona ni kak ? teringin nak cuba rasa, tapi takut rasanya pelik lah pulak.

    ReplyDelete
  13. Setuju....kalau betul terimalah ia sebagai pengajaran...... .utk kebaikan kita jugakkan
    Buah Nona tu masa kecik selalu makan sebab pokok dia ada kat rumah atok

    ReplyDelete

Terima kasih banyak-banyak kesudian anda datang ke sini,saya amat menghargainya.

Labels

rezeki (8) sakit (5) hadiah (4) solat (4) ilmu (3) kek (3) muhasabah (3) segmen.. (3) .... (2) Malaikat (2) Neraka (2) aktiviti (2) hati.. (2) lelaki (2) makan (2) sumber dr buku 150 wasiat Rasulullah utk wanita (2) sumber.. (2) ............ (1) AKU... (1) Adab... (1) Alien (1) Azab (1) Azan (1) Begini (1) Celaru........ (1) Iblis . (1) Jangan-jangan (1) Kerana Allah. (1) MAMA (1) PROTON PREVE (1) SEGMEN (1) Speech (1) Tasbih.. (1) Yang terpuji.. (1) ajal (1) al-Quran (1) al-kisah (1) amal (1) anak (1) anakku (1) animation (1) approval.. (1) asal (1) aurat.. (1) bau (1) berkumpul dua thn sekali (1) berniaga. (1) berniaga.. (1) bila malam (1) binatang.. (1) bumi (1) bunga. (1) busuk.. (1) cahaya malam.. (1) cake (1) culture shock.. (1) cup cake (1) dakwah.. (1) dish (1) do (1) doktor (1) dosa (1) dr buku..-- (1) dunia sementara.. (1) dunia yg fana.. (1) exam..anak-anak. (1) familyku (1) fitnah dunia (1) gua (1) hasil.. (1) hati (1) hati... (1) hidup.. (1) human (1) ilmu. (1) indahnya (1) indahnya kampung (1) insaf (1) insaf. (1) islam (1) jangan jadi kelab rakan syaitan (1) jangan main2 ye.. (1) jawab soalan (1) jemari.. (1) juadah (1) kari murunggai (1) kenduri kampung (1) kerenah anak-anak (1) lagi2 sakit..nak buat macam mana..dah tu...? (1) lukisan suami (1) manusia.. (1) masa (1) masak utk mereka yg sakit (1) mata (1) matang.. (1) matematik (1) mati. (1) maut (1) mempelam (1) menangis takut kpd Allah SWT. (1) menu sIhat..?? (1) merepek (1) mertua (1) miskin (1) muhammad (1) mumia (1) nasi beriani (1) neraka. (1) nikmat..pada buah (1) non.muslim (1) pasti.. (1) pcl n family.. (1) penyakit hati.. (1) penyakit... (1) pergi tak kembali.. (1) perihal anakku (1) perjalanan kamu wahai anak2 masih jauh (1) perumpamaan (1) pilih lauk mentah (1) polka... (1) positif (1) resepi keli (1) resepi koci labu (1) resepi tako (1) resepi tiramisu azhan.. (1) rezeki.. (1) riya (1) roh.. (1) sabar ye... (1) saja-saja (1) saja-saja. (1) santai sabtu...ahad.. (1) sedekah (1) sedikit angin (1) sehat. (1) sejarah bola sepak (1) selalu minta pada Allah dpt khusuk dlm shalat.. (1) semua kerana Allah (1) senaman. (1) solat jumaat. (1) sumber dr buku.. (1) sunny (1) syurga. (1) tegas (1) tempahan.teman. (1) tetamu/abang (1) tidur siang hari (1) timbangan (1) tip (1) tiru.. (1) ulama (1) untung nasib.. (1) yang terpuji (1)