Pages

Thursday, August 15, 2013

Cerita ceritu Raya

salam 9 syawal

semoga apa yang anda lakukan hari ini beroleh keberkatan hendaknya...

Tahun ni kami taklah beraya sakan al maklum anak-anak sibuk dengan exam ..so mood raya semua ke laut,cuba sedih meninggalkan bulan ramadhan yang entah tahun hadapan masih berkesempatan atau tak...juga bila mengenangkan negara luar yang sedang bergolak...entahlah apa nak jadi...mungkin tanda-tanda kiamat semakin mendekat...

 beraya di rumah kakak di Bukit mertajam Taman guar perahu,kami adik beradik semua berkumpul di sini..


hari raya kedua kami pergi ke Pulau pinang jalan-jalan cari makan,sayangnya banyak restoran tutup...macam tak faham hari raya..kan.Sebelumnya kami ke Kedah....

dah masuk maghrib,kami singgah di masjid negeri p.pinang...cantik menawan masjidnya....

 lapar campur nak lelap...di hadapan masjid negeri p.pinang,selepas solat.

lepas solat maghrib kami makan di sini.. di tepi laut...namanya pun saya tak tahu...perut dah berkeroncong...

hari raya ke tiga dah nak balik...saya menghala ke kuala lumpur,manakala tuan rumah dan yang lain menghala ke rumah pcl ada kenduri kendara kat sana...saya tak pergi sebab nak berehat..nak rehatkan minda anak-anak...menelaah pula...kirim duit je dekat mak pcl merangkap kakak saya...dekat sana adik kata, pakat-pakat tanya saya...maaf ye...



 Kami berehat di sini....Bukit Merah Laketown...sebelumnya kami merayau di batu gajah, kampung suami...







15 comments:

  1. sik baik feri x cuti ye kak... kalu x kena la berang smpi ke pulau ;-)

    ReplyDelete
  2. eloklah kan balik awal2 cuci minda and rest

    ReplyDelete
  3. balik awal dapat cuti-cuti bersama keluarga kan kak. ;)

    ReplyDelete
  4. Kita pon blk awal, raya ke-5
    Awalnye hihi
    Mmg byk katup kedai mkn, pepg nk caik nasik lemak pon payah haishh

    ReplyDelete
  5. saya balik kg hari tu pon banyak kedai tutup. sebab selalunya dorang bukak lepas puasa 6 tu

    ReplyDelete
  6. Ooo.....mak sedare pcl ye....tp mmg pnt g raye jejauh nu...

    ReplyDelete
  7. yelah...bila anak2 nak exam...mak ayah pun terasa stress juga...better bagi masa utk mereka berehat dan study

    ReplyDelete
  8. seronoknya balik tu akak sempat bercuti lg.. alhamdulillah... :)

    ReplyDelete
  9. PM tak pernah sampai ke Bukit Merah Laketown lagi , teringin juga nak bawak hero jalan2 ke sana...

    ReplyDelete
  10. mmg la susah nk jumpa kedai time2 raya..yg ada pun kedai2 mamak jer...

    ReplyDelete
  11. wah... beraya sambil jalan-jalan dengan keluarga, best! selamat hari raya kak.

    ReplyDelete
  12. senangnya jika bisa berhari raya bersamakeluarga. semoga allah mempertemukan kembali kita dengan ramadhan tahun depan knor

    ReplyDelete
  13. Bestnya knor.... lepas puas berays dpt bercuti pulak!

    ReplyDelete

Terima kasih banyak-banyak kesudian anda datang ke sini,saya amat menghargainya.

Labels

rezeki (8) sakit (5) hadiah (4) solat (4) ilmu (3) kek (3) muhasabah (3) segmen.. (3) .... (2) Malaikat (2) Neraka (2) aktiviti (2) hati.. (2) lelaki (2) makan (2) sumber dr buku 150 wasiat Rasulullah utk wanita (2) sumber.. (2) ............ (1) AKU... (1) Adab... (1) Alien (1) Azab (1) Azan (1) Begini (1) Celaru........ (1) Iblis . (1) Jangan-jangan (1) Kerana Allah. (1) MAMA (1) PROTON PREVE (1) SEGMEN (1) Speech (1) Tasbih.. (1) Yang terpuji.. (1) ajal (1) al-Quran (1) al-kisah (1) amal (1) anak (1) anakku (1) animation (1) approval.. (1) asal (1) aurat.. (1) bau (1) berkumpul dua thn sekali (1) berniaga. (1) berniaga.. (1) bila malam (1) binatang.. (1) bumi (1) bunga. (1) busuk.. (1) cahaya malam.. (1) cake (1) culture shock.. (1) cup cake (1) dakwah.. (1) dish (1) do (1) doktor (1) dosa (1) dr buku..-- (1) dunia sementara.. (1) dunia yg fana.. (1) exam..anak-anak. (1) familyku (1) fitnah dunia (1) gua (1) hasil.. (1) hati (1) hati... (1) hidup.. (1) human (1) ilmu. (1) indahnya (1) indahnya kampung (1) insaf (1) insaf. (1) islam (1) jangan jadi kelab rakan syaitan (1) jangan main2 ye.. (1) jawab soalan (1) jemari.. (1) juadah (1) kari murunggai (1) kenduri kampung (1) kerenah anak-anak (1) lagi2 sakit..nak buat macam mana..dah tu...? (1) lukisan suami (1) manusia.. (1) masa (1) masak utk mereka yg sakit (1) mata (1) matang.. (1) matematik (1) mati. (1) maut (1) mempelam (1) menangis takut kpd Allah SWT. (1) menu sIhat..?? (1) merepek (1) mertua (1) miskin (1) muhammad (1) mumia (1) nasi beriani (1) neraka. (1) nikmat..pada buah (1) non.muslim (1) pasti.. (1) pcl n family.. (1) penyakit hati.. (1) penyakit... (1) pergi tak kembali.. (1) perihal anakku (1) perjalanan kamu wahai anak2 masih jauh (1) perumpamaan (1) pilih lauk mentah (1) polka... (1) positif (1) resepi keli (1) resepi koci labu (1) resepi tako (1) resepi tiramisu azhan.. (1) rezeki.. (1) riya (1) roh.. (1) sabar ye... (1) saja-saja (1) saja-saja. (1) santai sabtu...ahad.. (1) sedekah (1) sedikit angin (1) sehat. (1) sejarah bola sepak (1) selalu minta pada Allah dpt khusuk dlm shalat.. (1) semua kerana Allah (1) senaman. (1) solat jumaat. (1) sumber dr buku.. (1) sunny (1) syurga. (1) tegas (1) tempahan.teman. (1) tetamu/abang (1) tidur siang hari (1) timbangan (1) tip (1) tiru.. (1) ulama (1) untung nasib.. (1) yang terpuji (1)