Pages

Tuesday, July 2, 2013

Adik kesayangan Iman



Alhamdulillah tahun ni habis  alam tadika...dah boleh membaca dengan lancar...hari-hari baca komik..buka tv tengok kartun..tutup tv baca komik..lepas tu gelak sorang-sorang..

yang sangat rajin jadi guru kepada Muhamamd ialah Iman soffea.suka main cikgu-cikgu...







terharu dengan cerita semalam..nak di jadikan cerita dalam nak menunggu waktu asar saya terlelap..tapi masih sedar ..banyak kali Muhammad tanya dah masuk asar ke belum, macam nilah perangai Muhammad bila nak masuk waktu solat dia seolah-olah tahu waktu solat dah nak hampir...
Dalam keadaan mamai jawab jugalah.." belum lagi"...tak lama tu dia tanya lagi.."mama dah masuk asar ke belum"? lepas tu saya kata dalam mata masih pejam: "Muhammad bukalah astro oasis dah azan ke belum."lepas tu saya terus terlena..emm sedapnya tidur.sesekali dapat bantalkan...tiba-tiba muhammad kejutkan saya "mama dah masuk asar"bila saya sedar aje Muhammad siap bersongkok dan muka dia basah dengan air wudhuk..saya terus aje mengucap panjang...dalam hati kata,alhamdulillah sejuk hati tengok Muhamamd  dan terus doakan yang baik-baik untuk dia.saya terus peluk dia..lepas tu minta maaf  sebab saya buat endah tak endah pada pertanyaan dia...

Dalam kereta pula dia lebih suka dengar orang mengaji...pandai pulak dia buka radio Ikim.setiap kali ayahnya nak pergi kerja inilah pesanan Muhammad "ayah bawa kereta elok-elok, jangan langgar orang".

p/s sekadar berkongsi tidak ada niat lain...

15 comments:

  1. alhamdulillah... sejuk perut akak, bagusnya muhammad kejutkan mamanya untuk solat.

    ReplyDelete
  2. alhamdulillah! semoga jadi anak soleh

    ReplyDelete
  3. Salam kenal Nor..

    Subhanallah, terharu ummi baca n3 ni Nor, akhlak seindah nama, moga Muhammad menjadi anak soleh, penyejuk hati ibu dan ayah.

    ReplyDelete
  4. Alhamdulillah.. mmg sejuk perut ibu.. ;)

    ReplyDelete
  5. alhamdulillah .... gud boy!

    ReplyDelete
  6. Alhamdulillah Nor. Siapa tak sejuk hati bila anak macam ini. Semua org nak - kalau kakak dapat pun kakak nak juga.

    ReplyDelete
  7. alhamdulillah...semoga muhammad menjadi anak yg soleh

    ReplyDelete
  8. Meruntun hati tatkala sang anak menasihati bapanya...sgt seronok dgr! Moga Qi dpt turut ikut jejak :)

    ReplyDelete
  9. huhuh..alhamdulillah. moga kekal camtu. sejuk perut ibu dia ni mengandungkan dia.

    ReplyDelete
  10. Alhamdulillah...baguslah kalau macma tu...

    ReplyDelete
  11. Fitrah suci dari azali, wajib terus dipupuk

    ReplyDelete
  12. Nor Azimah -in shaa Allah

    ReplyDelete
  13. memang seronok bila ada anak yg begitu Knor...Okje pun tumpang happy hehe

    ReplyDelete

Terima kasih banyak-banyak kesudian anda datang ke sini,saya amat menghargainya.

Labels

rezeki (8) sakit (5) hadiah (4) solat (4) ilmu (3) kek (3) muhasabah (3) segmen.. (3) .... (2) Malaikat (2) Neraka (2) aktiviti (2) hati.. (2) lelaki (2) makan (2) sumber dr buku 150 wasiat Rasulullah utk wanita (2) sumber.. (2) ............ (1) AKU... (1) Adab... (1) Alien (1) Azab (1) Azan (1) Begini (1) Celaru........ (1) Iblis . (1) Jangan-jangan (1) Kerana Allah. (1) MAMA (1) PROTON PREVE (1) SEGMEN (1) Speech (1) Tasbih.. (1) Yang terpuji.. (1) ajal (1) al-Quran (1) al-kisah (1) amal (1) anak (1) anakku (1) animation (1) approval.. (1) asal (1) aurat.. (1) bau (1) berkumpul dua thn sekali (1) berniaga. (1) berniaga.. (1) bila malam (1) binatang.. (1) bumi (1) bunga. (1) busuk.. (1) cahaya malam.. (1) cake (1) culture shock.. (1) cup cake (1) dakwah.. (1) dish (1) do (1) doktor (1) dosa (1) dr buku..-- (1) dunia sementara.. (1) dunia yg fana.. (1) exam..anak-anak. (1) familyku (1) fitnah dunia (1) gua (1) hasil.. (1) hati (1) hati... (1) hidup.. (1) human (1) ilmu. (1) indahnya (1) indahnya kampung (1) insaf (1) insaf. (1) islam (1) jangan jadi kelab rakan syaitan (1) jangan main2 ye.. (1) jawab soalan (1) jemari.. (1) juadah (1) kari murunggai (1) kenduri kampung (1) kerenah anak-anak (1) lagi2 sakit..nak buat macam mana..dah tu...? (1) lukisan suami (1) manusia.. (1) masa (1) masak utk mereka yg sakit (1) mata (1) matang.. (1) matematik (1) mati. (1) maut (1) mempelam (1) menangis takut kpd Allah SWT. (1) menu sIhat..?? (1) merepek (1) mertua (1) miskin (1) muhammad (1) mumia (1) nasi beriani (1) neraka. (1) nikmat..pada buah (1) non.muslim (1) pasti.. (1) pcl n family.. (1) penyakit hati.. (1) penyakit... (1) pergi tak kembali.. (1) perihal anakku (1) perjalanan kamu wahai anak2 masih jauh (1) perumpamaan (1) pilih lauk mentah (1) polka... (1) positif (1) resepi keli (1) resepi koci labu (1) resepi tako (1) resepi tiramisu azhan.. (1) rezeki.. (1) riya (1) roh.. (1) sabar ye... (1) saja-saja (1) saja-saja. (1) santai sabtu...ahad.. (1) sedekah (1) sedikit angin (1) sehat. (1) sejarah bola sepak (1) selalu minta pada Allah dpt khusuk dlm shalat.. (1) semua kerana Allah (1) senaman. (1) solat jumaat. (1) sumber dr buku.. (1) sunny (1) syurga. (1) tegas (1) tempahan.teman. (1) tetamu/abang (1) tidur siang hari (1) timbangan (1) tip (1) tiru.. (1) ulama (1) untung nasib.. (1) yang terpuji (1)