Pages

Saturday, June 16, 2012

Hiruppp...!!!

Assalamualaikum.

Jus tembikai,sesuai benar,minum dalam keadaan yang hangat ni..
Resepinya:tembikai dengan sedikit air,gula tak perlu sebab nak dapat rasa manis buah .
Cendol..!!pun ok juga..
Resepinya;seperti pic dekat atas tu,penambahan cuma saya tak guna santan,sebaliknya susu dan gula kabung di tambah dengan biskut.Minum sejuk-sejuk pun sedapp..Kek coklat tiramisu,sempena ulang tahun perkahwinan yang ke 17 tahun,dah seminggu berlalu,baru ingat..dua-dua lupa..

Wassalam

13 comments:

  1. mmg sedap .. pasti cari klau panas2 kering jrebu cam skang ni

    ReplyDelete
  2. Hehe sedapnya.. terliurnihh

    ReplyDelete
  3. jus tembikai ngan cendol..serius sedap akak..tak lama nak puasa dah...huhu..menu buka puasa..

    ReplyDelete
  4. wah sdpnye cendol..kek tu pn nmpk sdp yummeh!!

    ReplyDelete
  5. adui kak semua menu bnr2 membuka selera. selamat ulangtahun perkahwinan kak. semoga bahagia hingga hujung nyawa.

    ReplyDelete
  6. Selamat ulangtahun perkahwinan Nor. Tahniah 17 tahun dah ye. Kakak pun sama tapi kakak awal sikit sebab kakak akhir Mei lalu.

    Kat JB pun panas juga nie kalau dapat cendol tu sedapnya.

    ReplyDelete
  7. wah,...sedapnya...nak minta...hehehe

    ReplyDelete
  8. Lamanya tak makan cendol :)

    Jus Tembikai ni kalau musim panas minum akan cepat batuk.. Sebab tembikai pun panas kan :)

    ReplyDelete
  9. Myra Jay -ha ah kalau minum byk akn batuk lah kut..

    kak minum byk takpe..anak2 di larang keras..heheh sbb diorg ada sakit lelah..

    ReplyDelete
  10. wow. slurpppppp. biskut jagung tu pun nampak sedap. hehe.

    ReplyDelete

Terima kasih banyak-banyak kesudian anda datang ke sini,saya amat menghargainya.

Labels

rezeki (8) sakit (5) hadiah (4) solat (4) ilmu (3) kek (3) muhasabah (3) segmen.. (3) .... (2) Malaikat (2) Neraka (2) aktiviti (2) hati.. (2) lelaki (2) makan (2) sumber dr buku 150 wasiat Rasulullah utk wanita (2) sumber.. (2) ............ (1) AKU... (1) Adab... (1) Alien (1) Azab (1) Azan (1) Begini (1) Celaru........ (1) Iblis . (1) Jangan-jangan (1) Kerana Allah. (1) MAMA (1) PROTON PREVE (1) SEGMEN (1) Speech (1) Tasbih.. (1) Yang terpuji.. (1) ajal (1) al-Quran (1) al-kisah (1) amal (1) anak (1) anakku (1) animation (1) approval.. (1) asal (1) aurat.. (1) bau (1) berkumpul dua thn sekali (1) berniaga. (1) berniaga.. (1) bila malam (1) binatang.. (1) bumi (1) bunga. (1) busuk.. (1) cahaya malam.. (1) cake (1) culture shock.. (1) cup cake (1) dakwah.. (1) dish (1) do (1) doktor (1) dosa (1) dr buku..-- (1) dunia sementara.. (1) dunia yg fana.. (1) exam..anak-anak. (1) familyku (1) fitnah dunia (1) gua (1) hasil.. (1) hati (1) hati... (1) hidup.. (1) human (1) ilmu. (1) indahnya (1) indahnya kampung (1) insaf (1) insaf. (1) islam (1) jangan jadi kelab rakan syaitan (1) jangan main2 ye.. (1) jawab soalan (1) jemari.. (1) juadah (1) kari murunggai (1) kenduri kampung (1) kerenah anak-anak (1) lagi2 sakit..nak buat macam mana..dah tu...? (1) lukisan suami (1) manusia.. (1) masa (1) masak utk mereka yg sakit (1) mata (1) matang.. (1) matematik (1) mati. (1) maut (1) mempelam (1) menangis takut kpd Allah SWT. (1) menu sIhat..?? (1) merepek (1) mertua (1) miskin (1) muhammad (1) mumia (1) nasi beriani (1) neraka. (1) nikmat..pada buah (1) non.muslim (1) pasti.. (1) pcl n family.. (1) penyakit hati.. (1) penyakit... (1) pergi tak kembali.. (1) perihal anakku (1) perjalanan kamu wahai anak2 masih jauh (1) perumpamaan (1) pilih lauk mentah (1) polka... (1) positif (1) resepi keli (1) resepi koci labu (1) resepi tako (1) resepi tiramisu azhan.. (1) rezeki.. (1) riya (1) roh.. (1) sabar ye... (1) saja-saja (1) saja-saja. (1) santai sabtu...ahad.. (1) sedekah (1) sedikit angin (1) sehat. (1) sejarah bola sepak (1) selalu minta pada Allah dpt khusuk dlm shalat.. (1) semua kerana Allah (1) senaman. (1) solat jumaat. (1) sumber dr buku.. (1) sunny (1) syurga. (1) tegas (1) tempahan.teman. (1) tetamu/abang (1) tidur siang hari (1) timbangan (1) tip (1) tiru.. (1) ulama (1) untung nasib.. (1) yang terpuji (1)