Pages

Tuesday, May 29, 2012

Ayam goroka

Assalamualaikum.

Ayam goroka ni selalunya di masak oleh orang Thai.Ranggup sangat,di tambah dengan wangi bijan.
 
Resepinya;Ayam.
4 ulas bawang putih,dikisar
sedikit halia juga dikisar
sebungkus bijan
sedikit jintan manis(serbuk)
sedikit rempah kari
garam
gula

Caranya;Ayam digaul dengan semua bahan di atas,perap selama 20 minit di atas
Kemudian di goreng.

 Ayam goroka, sayur kacang,n sambal belacan
Mudah n ringkas,lepas ni boleh buat kerja yang lebih berat..ada tempahan untuk pengantin
Wassalam.

16 comments:

  1. akk, kalu nk pedas sket bleh letak serbuk cili x?

    ReplyDelete
  2. mcm x pernah mkn lagi...tp nmpk sgt menarik...

    ReplyDelete
  3. sedapnya... nak cubalah nnt buat ayam ni.. weekend ni x dptlah.. nk berholiday.. nnt kalau Queen buat Queen post kat entri.. hahahaha

    ReplyDelete
  4. Baru hari ini kakak dengar tau Nor. Sedapnya... kakak selalu teringin buat bila tengok resepi macam nak buat bila balik kerja tu tapi biasanya bila masuk dapur lain jadinya...

    ReplyDelete
  5. saya suka ayam goreng... sedap nampaknya...

    ReplyDelete
  6. mantop betul bab² menu ni. ade je yg segar². ;)

    ReplyDelete
  7. first time dengar nama menu ni..nampak meneyelarakan je..spicy ni ye..

    ReplyDelete
  8. adoi lapag tgh2 mlm ni


    sapa kata org Perlis x dak keta yg hebat ?..meh klik sini.http://gilamodified.blogspot.com/2012/05/sapa-kata-org-perlis-x-dak-keta-power.html

    ReplyDelete
  9. Nak suruh isteri saya cuba resepi Cinnamon ni, insya Allah lain drp yg lain!

    ReplyDelete
  10. Eh,menarik nie kak..tapi nama tu pelik sangat..hehehhe..

    ReplyDelete
  11. saya tak pernah makan la ayam camtu kak..

    ReplyDelete
  12. sambal tu buat sy lg tambah selere ;)

    ReplyDelete
  13. 1st time tgk ayam goreng taruk bijan... Kak, byk benda baru sy belajar ni... Thanks ya! :))

    ReplyDelete

Terima kasih banyak-banyak kesudian anda datang ke sini,saya amat menghargainya.

Labels

rezeki (8) sakit (5) hadiah (4) solat (4) ilmu (3) kek (3) muhasabah (3) segmen.. (3) .... (2) Malaikat (2) Neraka (2) aktiviti (2) hati.. (2) lelaki (2) makan (2) sumber dr buku 150 wasiat Rasulullah utk wanita (2) sumber.. (2) ............ (1) AKU... (1) Adab... (1) Alien (1) Azab (1) Azan (1) Begini (1) Celaru........ (1) Iblis . (1) Jangan-jangan (1) Kerana Allah. (1) MAMA (1) PROTON PREVE (1) SEGMEN (1) Speech (1) Tasbih.. (1) Yang terpuji.. (1) ajal (1) al-Quran (1) al-kisah (1) amal (1) anak (1) anakku (1) animation (1) approval.. (1) asal (1) aurat.. (1) bau (1) berkumpul dua thn sekali (1) berniaga. (1) berniaga.. (1) bila malam (1) binatang.. (1) bumi (1) bunga. (1) busuk.. (1) cahaya malam.. (1) cake (1) culture shock.. (1) cup cake (1) dakwah.. (1) dish (1) do (1) doktor (1) dosa (1) dr buku..-- (1) dunia sementara.. (1) dunia yg fana.. (1) exam..anak-anak. (1) familyku (1) fitnah dunia (1) gua (1) hasil.. (1) hati (1) hati... (1) hidup.. (1) human (1) ilmu. (1) indahnya (1) indahnya kampung (1) insaf (1) insaf. (1) islam (1) jangan jadi kelab rakan syaitan (1) jangan main2 ye.. (1) jawab soalan (1) jemari.. (1) juadah (1) kari murunggai (1) kenduri kampung (1) kerenah anak-anak (1) lagi2 sakit..nak buat macam mana..dah tu...? (1) lukisan suami (1) manusia.. (1) masa (1) masak utk mereka yg sakit (1) mata (1) matang.. (1) matematik (1) mati. (1) maut (1) mempelam (1) menangis takut kpd Allah SWT. (1) menu sIhat..?? (1) merepek (1) mertua (1) miskin (1) muhammad (1) mumia (1) nasi beriani (1) neraka. (1) nikmat..pada buah (1) non.muslim (1) pasti.. (1) pcl n family.. (1) penyakit hati.. (1) penyakit... (1) pergi tak kembali.. (1) perihal anakku (1) perjalanan kamu wahai anak2 masih jauh (1) perumpamaan (1) pilih lauk mentah (1) polka... (1) positif (1) resepi keli (1) resepi koci labu (1) resepi tako (1) resepi tiramisu azhan.. (1) rezeki.. (1) riya (1) roh.. (1) sabar ye... (1) saja-saja (1) saja-saja. (1) santai sabtu...ahad.. (1) sedekah (1) sedikit angin (1) sehat. (1) sejarah bola sepak (1) selalu minta pada Allah dpt khusuk dlm shalat.. (1) semua kerana Allah (1) senaman. (1) solat jumaat. (1) sumber dr buku.. (1) sunny (1) syurga. (1) tegas (1) tempahan.teman. (1) tetamu/abang (1) tidur siang hari (1) timbangan (1) tip (1) tiru.. (1) ulama (1) untung nasib.. (1) yang terpuji (1)