Pages

Thursday, January 21, 2016

"KERANA ENGKAU RAKUS"


Hari ni kalau nak kata productive ke tak.. memanglah membasuh,memasak,mop lantai...jemput,ambil anak2 tu memang rutinlah...kerja tambahan hari ni hantar azhan pergi masjid untuk solat jumaat,(ayahnye tak sempat nak balik, solat kat masjid dekat2 opis)lepas tu jemput balik,hantar iman latihan bola jaring...waduh2....atas jalan rayalah hari2..semoga Allah mudahkan urusan.

Nak suruh adibah memng tak harap sangatlah sebab dah lama tak pegang stereng kereta....jalan kat sini bz memanjang...

Nak cerita pasal penat,penat dengar masaalah negara ..penat belajar perah otak , dengan tak cukup tidur , ikat perut untuk berjimat,tau2 tahun ni semua nak di tarik balik biasiswa,JPA, MARA,pemohon baru tak dapat memohon..jangan yg dah dapat ditarik balik sudah...adusss..pening kepala anak2 apatah lagi mak bapak..rata2 semua tak mampu..kerana ENGKAU RAKUS kami2 ni yang jadi mangsa.



Tunjukkan jalan yg lurus kepada si folan itu Ya Rabb.

Juga KUNCU KUNCUNYA....

#sesakdada
#takadakenamengena
#mahasiswatakmanja




9 comments:

  1. Nak kata apa bila kuasa di tanga mereka Nor
    Untung juga yg dah merasa tapi yg baru nak memohon langsung bila dpt berita ini bagaikan mimpi yang menjadi kenyataan. Tetiba setelah merdeka lebih 50 tahun ini jadinya negara kita? Akan ada lagi sesuatu diluar jangkaan kita Nor. Kita tunggu ajelah.

    #allahpeliharalahkami

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul kak..peluang utk anak2 thun depan hncur berkecai,mood ke laut nk mohon mna2 ipta....
      Sades sungguh..dgn sistem pentadbiran lmh longlai,ibarat telur dihujung tanduk,yg bel luarnegara sbahgin di pggil pulang ke tnh air...apa nsib anak2 kita lps ni kak....

      #allahpeliharalahkami

      Delete
  2. Mereka rakus dan tamak, Kita rakyat bawahan menderits ibarat mentimun kena golek ngn durian.

    ReplyDelete
  3. Kerakusan mereka..
    Kita yg merana KM..
    Sepatutnya kpd dia Undi tidak percaya dilakukan..

    #Allahlindungilahkami

    ReplyDelete
  4. Semunya kerana tamak tak bertempat. yang jadi mangsa rakyat jelata yang tak tahu apa-apa.

    ReplyDelete
  5. selamat malam Nor
    semua nya kerana duit duit duit
    manusia sanggup buat apa saja

    ReplyDelete
  6. Assalam kak. Ye sy pun lama x jengah sbb dah lama x tgk blog. Ingt lagi akk dgn sy ye.๐Ÿ˜…
    Sedih jgk dgn negara kite. Smua nk tarik. Elaun dr gji sy pun nk dipotong ke gov. Sedeh. Tax dah kene potong tiap bln. Elaun pun dorg nk jgk.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waalaikumsalam May.
      Tulh ..kn sedih sguh ....

      Delete
  7. Mmg dah produktif sangat dah tu Knor. Tak de yg kurang hihi....
    Tulah pasal bab yuran anak anak ni mmg seram sungguhlah

    ReplyDelete

Terima kasih banyak-banyak kesudian anda datang ke sini,saya amat menghargainya.

Labels

rezeki (8) sakit (5) hadiah (4) solat (4) ilmu (3) kek (3) muhasabah (3) segmen.. (3) .... (2) Malaikat (2) Neraka (2) aktiviti (2) hati.. (2) lelaki (2) makan (2) sumber dr buku 150 wasiat Rasulullah utk wanita (2) sumber.. (2) ............ (1) AKU... (1) Adab... (1) Alien (1) Azab (1) Azan (1) Begini (1) Celaru........ (1) Iblis . (1) Jangan-jangan (1) Kerana Allah. (1) MAMA (1) PROTON PREVE (1) SEGMEN (1) Speech (1) Tasbih.. (1) Yang terpuji.. (1) ajal (1) al-Quran (1) al-kisah (1) amal (1) anak (1) anakku (1) animation (1) approval.. (1) asal (1) aurat.. (1) bau (1) berkumpul dua thn sekali (1) berniaga. (1) berniaga.. (1) bila malam (1) binatang.. (1) bumi (1) bunga. (1) busuk.. (1) cahaya malam.. (1) cake (1) culture shock.. (1) cup cake (1) dakwah.. (1) dish (1) do (1) doktor (1) dosa (1) dr buku..-- (1) dunia sementara.. (1) dunia yg fana.. (1) exam..anak-anak. (1) familyku (1) fitnah dunia (1) gua (1) hasil.. (1) hati (1) hati... (1) hidup.. (1) human (1) ilmu. (1) indahnya (1) indahnya kampung (1) insaf (1) insaf. (1) islam (1) jangan jadi kelab rakan syaitan (1) jangan main2 ye.. (1) jawab soalan (1) jemari.. (1) juadah (1) kari murunggai (1) kenduri kampung (1) kerenah anak-anak (1) lagi2 sakit..nak buat macam mana..dah tu...? (1) lukisan suami (1) manusia.. (1) masa (1) masak utk mereka yg sakit (1) mata (1) matang.. (1) matematik (1) mati. (1) maut (1) mempelam (1) menangis takut kpd Allah SWT. (1) menu sIhat..?? (1) merepek (1) mertua (1) miskin (1) muhammad (1) mumia (1) nasi beriani (1) neraka. (1) nikmat..pada buah (1) non.muslim (1) pasti.. (1) pcl n family.. (1) penyakit hati.. (1) penyakit... (1) pergi tak kembali.. (1) perihal anakku (1) perjalanan kamu wahai anak2 masih jauh (1) perumpamaan (1) pilih lauk mentah (1) polka... (1) positif (1) resepi keli (1) resepi koci labu (1) resepi tako (1) resepi tiramisu azhan.. (1) rezeki.. (1) riya (1) roh.. (1) sabar ye... (1) saja-saja (1) saja-saja. (1) santai sabtu...ahad.. (1) sedekah (1) sedikit angin (1) sehat. (1) sejarah bola sepak (1) selalu minta pada Allah dpt khusuk dlm shalat.. (1) semua kerana Allah (1) senaman. (1) solat jumaat. (1) sumber dr buku.. (1) sunny (1) syurga. (1) tegas (1) tempahan.teman. (1) tetamu/abang (1) tidur siang hari (1) timbangan (1) tip (1) tiru.. (1) ulama (1) untung nasib.. (1) yang terpuji (1)