Pages

Tuesday, December 8, 2015

SELAMAT TINGGAL ROTI KEDAI


Belum masak tengahari...sibuk menguli tepung..nampaknya mak2 malas masak hari ni...
kita makan roti sampai malam jerlah ye...

gian buat roti sejak dua tiga menjak ni....selamat tinggallah roti kedai,aden tak pandang dah....

kelembutan rotiku mengagumkanku...
resepi roti sangat mudah iaitu masak dengan penuh kasih sayang..tanya anak2 "nak makan roti inti apa...??? Itu jer,anak suka kita suka...rezeki hari ni,jangan dibanding rezeki semalam...






Okbai...nak godek2 peti ais...baru balik pasar..

19 comments:

  1. Kalau dpt mama rajin dan pakar masak memanglah tak payah ke kedai dah.
    Agaknya kalau kakak jadi jiran pun akak tempah aje tak mahu dah ke kedai:) Beli aje dgn Nor:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak pyh beli kak,nor bgi jer klu dpt jiran macam kak...bertuah norr...

      Delete
  2. perghhh kak.. memang tak payah beli roti kedai lah lepas ni..nampak pun gebu gebas tu... hehehe.. paling suka roti sarang lebah tu kak..:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tulahkan satu hari nti teringin juga buka kedai roti,bakery..yelh asyik bgsa lain jer monopoli..
      Melayu adalh 2/3 kerat..tu pun ada yg hasad....kipidap..kipidap

      Delete
  3. Memang nampak gebu tu KM..
    Resepi ada tak KM..
    Nak tinggal roti kedai jugaklah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sng sgt yati buat roti..susu pekat dlm 3 sudu,gula dlm sudu dn sbgkus yis 11gm.tepung dlm 500 gm dan butter sesudu besar gitu..
      Mula pnskn air suam2 kuku jer,larutkn gula,n susu..ltk yis...kau rata..biarkn skjp..
      Dlm bks lain..ltkn tepung , buat lubang tgh2..n curah bancuhan yis tadi...n mula sambil ramas gitu...uli hingga jadi doh yg cantik..biarkn sehingga adunan kmbang,tutp dgn kain yg lmbab..dh kmbang tumbuk utk buang angin,uli lagi. ?.bolehlh dibntuk suka hati...bohlh inti apa pun....slmt mncuba darling2...

      Delete
  4. tangan saya memang fail buat roti
    memang tak menjadi huhuhuhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mula2 duluasyik gagal juga,tpi cuba ncuba akhirnya berjaya,dh tau formulanya....

      Delete
  5. Ingat nak buat roti juga la esok pagi. Tq kerana mencetuskan idea.. K.Nor.

    ReplyDelete
  6. Salam akk.. Nk oder.. Roti inci kacang.. Yumm yumm yumm

    ReplyDelete
  7. saya setuju knor, majulah knor bukalah kedai, penuhilah tuntutan fardu kifayah tu...tak pun bukak kilang roti

    ReplyDelete
  8. adezzzz tau x kak sy sdg kelaparan niiiiii

    ReplyDelete
  9. Lamalah tak meroti, nak buat rotilah....
    Knor, awak buh pelembut roti ke?

    ReplyDelete
  10. Lamalah tak meroti, nak buat rotilah....
    Knor, awak buh pelembut roti ke?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak bubuh pun..buh butter dlm 2 sudu bsr..

      Delete

Terima kasih banyak-banyak kesudian anda datang ke sini,saya amat menghargainya.

Labels

rezeki (8) sakit (5) hadiah (4) solat (4) ilmu (3) kek (3) muhasabah (3) segmen.. (3) .... (2) Malaikat (2) Neraka (2) aktiviti (2) hati.. (2) lelaki (2) makan (2) sumber dr buku 150 wasiat Rasulullah utk wanita (2) sumber.. (2) ............ (1) AKU... (1) Adab... (1) Alien (1) Azab (1) Azan (1) Begini (1) Celaru........ (1) Iblis . (1) Jangan-jangan (1) Kerana Allah. (1) MAMA (1) PROTON PREVE (1) SEGMEN (1) Speech (1) Tasbih.. (1) Yang terpuji.. (1) ajal (1) al-Quran (1) al-kisah (1) amal (1) anak (1) anakku (1) animation (1) approval.. (1) asal (1) aurat.. (1) bau (1) berkumpul dua thn sekali (1) berniaga. (1) berniaga.. (1) bila malam (1) binatang.. (1) bumi (1) bunga. (1) busuk.. (1) cahaya malam.. (1) cake (1) culture shock.. (1) cup cake (1) dakwah.. (1) dish (1) do (1) doktor (1) dosa (1) dr buku..-- (1) dunia sementara.. (1) dunia yg fana.. (1) exam..anak-anak. (1) familyku (1) fitnah dunia (1) gua (1) hasil.. (1) hati (1) hati... (1) hidup.. (1) human (1) ilmu. (1) indahnya (1) indahnya kampung (1) insaf (1) insaf. (1) islam (1) jangan jadi kelab rakan syaitan (1) jangan main2 ye.. (1) jawab soalan (1) jemari.. (1) juadah (1) kari murunggai (1) kenduri kampung (1) kerenah anak-anak (1) lagi2 sakit..nak buat macam mana..dah tu...? (1) lukisan suami (1) manusia.. (1) masa (1) masak utk mereka yg sakit (1) mata (1) matang.. (1) matematik (1) mati. (1) maut (1) mempelam (1) menangis takut kpd Allah SWT. (1) menu sIhat..?? (1) merepek (1) mertua (1) miskin (1) muhammad (1) mumia (1) nasi beriani (1) neraka. (1) nikmat..pada buah (1) non.muslim (1) pasti.. (1) pcl n family.. (1) penyakit hati.. (1) penyakit... (1) pergi tak kembali.. (1) perihal anakku (1) perjalanan kamu wahai anak2 masih jauh (1) perumpamaan (1) pilih lauk mentah (1) polka... (1) positif (1) resepi keli (1) resepi koci labu (1) resepi tako (1) resepi tiramisu azhan.. (1) rezeki.. (1) riya (1) roh.. (1) sabar ye... (1) saja-saja (1) saja-saja. (1) santai sabtu...ahad.. (1) sedekah (1) sedikit angin (1) sehat. (1) sejarah bola sepak (1) selalu minta pada Allah dpt khusuk dlm shalat.. (1) semua kerana Allah (1) senaman. (1) solat jumaat. (1) sumber dr buku.. (1) sunny (1) syurga. (1) tegas (1) tempahan.teman. (1) tetamu/abang (1) tidur siang hari (1) timbangan (1) tip (1) tiru.. (1) ulama (1) untung nasib.. (1) yang terpuji (1)