Pages

Monday, December 7, 2015

BILA PERGI TAK KEMBALI


Beremosi sebentar....

Mama tak minta apa2 tapi mama minta jadilah anak2 yg soleh dan solehah....mama n ayah tak ada harta nak bagi korang...



#bukannaktunjuk2
#tapisatuharinanti
#bilamamaayahdahtakada
#teruskanlahaktivitiini
#janganberhentimembacakalamAllah
#sedekahkankepadaorangyangtelahpergimeninggalkankita

Jika di rumah seminggu tidak ada airmata di keluarkan kerana khusyuk kepada Allah maka kita harus memperbaiki keadaan.

Al Habib Umar bin Hafidz

10 comments:

  1. InshaAllah..
    Terima kasih atas peringatan ini KM..

    ReplyDelete
  2. Biar berilmu tinggi mana pun kalau lupa pada Al-Quran sia-sialah hidupnya.
    Sesungguhnya Al-Quran kelak menjadi cahaya bila kita di dalam kubur.

    ReplyDelete
  3. Alhamdulillah, moga terus istiqomah

    ReplyDelete
  4. Hari ini kawan sekolah kita meninggal dunia Knor, yg terkejutnya semalam adik si arwah ni meninggal, hari ni dia pulak pergi huhu.....
    Seronok bila tengok rumah riuh dengan bacaan alquraan anak anak kan Knor

    ReplyDelete
  5. Hari ini kawan sekolah kita meninggal dunia Knor, yg terkejutnya semalam adik si arwah ni meninggal, hari ni dia pulak pergi huhu.....
    Seronok bila tengok rumah riuh dengan bacaan alquraan anak anak kan Knor

    ReplyDelete

Terima kasih banyak-banyak kesudian anda datang ke sini,saya amat menghargainya.

Labels

rezeki (8) sakit (5) hadiah (4) solat (4) ilmu (3) kek (3) muhasabah (3) segmen.. (3) .... (2) Malaikat (2) Neraka (2) aktiviti (2) hati.. (2) lelaki (2) makan (2) sumber dr buku 150 wasiat Rasulullah utk wanita (2) sumber.. (2) ............ (1) AKU... (1) Adab... (1) Alien (1) Azab (1) Azan (1) Begini (1) Celaru........ (1) Iblis . (1) Jangan-jangan (1) Kerana Allah. (1) MAMA (1) PROTON PREVE (1) SEGMEN (1) Speech (1) Tasbih.. (1) Yang terpuji.. (1) ajal (1) al-Quran (1) al-kisah (1) amal (1) anak (1) anakku (1) animation (1) approval.. (1) asal (1) aurat.. (1) bau (1) berkumpul dua thn sekali (1) berniaga. (1) berniaga.. (1) bila malam (1) binatang.. (1) bumi (1) bunga. (1) busuk.. (1) cahaya malam.. (1) cake (1) culture shock.. (1) cup cake (1) dakwah.. (1) dish (1) do (1) doktor (1) dosa (1) dr buku..-- (1) dunia sementara.. (1) dunia yg fana.. (1) exam..anak-anak. (1) familyku (1) fitnah dunia (1) gua (1) hasil.. (1) hati (1) hati... (1) hidup.. (1) human (1) ilmu. (1) indahnya (1) indahnya kampung (1) insaf (1) insaf. (1) islam (1) jangan jadi kelab rakan syaitan (1) jangan main2 ye.. (1) jawab soalan (1) jemari.. (1) juadah (1) kari murunggai (1) kenduri kampung (1) kerenah anak-anak (1) lagi2 sakit..nak buat macam mana..dah tu...? (1) lukisan suami (1) manusia.. (1) masa (1) masak utk mereka yg sakit (1) mata (1) matang.. (1) matematik (1) mati. (1) maut (1) mempelam (1) menangis takut kpd Allah SWT. (1) menu sIhat..?? (1) merepek (1) mertua (1) miskin (1) muhammad (1) mumia (1) nasi beriani (1) neraka. (1) nikmat..pada buah (1) non.muslim (1) pasti.. (1) pcl n family.. (1) penyakit hati.. (1) penyakit... (1) pergi tak kembali.. (1) perihal anakku (1) perjalanan kamu wahai anak2 masih jauh (1) perumpamaan (1) pilih lauk mentah (1) polka... (1) positif (1) resepi keli (1) resepi koci labu (1) resepi tako (1) resepi tiramisu azhan.. (1) rezeki.. (1) riya (1) roh.. (1) sabar ye... (1) saja-saja (1) saja-saja. (1) santai sabtu...ahad.. (1) sedekah (1) sedikit angin (1) sehat. (1) sejarah bola sepak (1) selalu minta pada Allah dpt khusuk dlm shalat.. (1) semua kerana Allah (1) senaman. (1) solat jumaat. (1) sumber dr buku.. (1) sunny (1) syurga. (1) tegas (1) tempahan.teman. (1) tetamu/abang (1) tidur siang hari (1) timbangan (1) tip (1) tiru.. (1) ulama (1) untung nasib.. (1) yang terpuji (1)