Pages

Thursday, December 31, 2015

IKAN SEPAT MASIN/KERING


Untuk pembukaan kalender orang putih..aku hidangkan ikan sepat masin/kering lauk kesukaan semua orang ..kecuali aku yg tak berapa gemar,tapi ini kali macam tersuka pulak...



Semoga wallet penuh taun ni...tak kering2,kalau tak, makan   ikan keringlah jawabnye...

Rezeki hari ni jangan dibanding dengan rezeki semalam...jemput makan semua...


13 comments:

  1. Wah.. blog Knor berwajah baru di tahun baru 2016. Lawa...

    Haha. Makan ikan sepat masin saya belajar lepas kawin.. kat kelantan ikan masin lain, rasanya tak ada ikan masin macam ni..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ikan sepat aisy...bli kt kampung...adik bgi.

      Delete
  2. ingat yan salah masuk blog tadi :-))

    cantik....selamat tahun baru kak....

    ikan kering memang bangkit selera makan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tq yanti...
      Ini kli ikn tu tk masin....so tersukalah

      Delete
  3. Wallah knor, cantik rumah baru ni, semangat baru sempena
    thn baru yea, hi hi
    Saya tak suka ikan masin/ kering ni, nnt kena darah tinggi..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tq azimah
      Ye btul ...mkn byk berpenyakit plk nti..

      Delete
  4. Smlm pun saya masak lomak kurau. Ternyata ikan kering memang menu terhebat abad ni. Kesedapannya tiada tara.

    ReplyDelete
  5. Knor tukar no fon ke? Sy bg msj.. mcm xda sampai pun..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ha ah aish dh tukar no sbb yg lma tu ada masaalah sikit..tmt tempoh lupa nk renew..bz sampi tk ingat lgsung date dia..so knor guna no bru,tk barulh juga..0192424688

      Sorry sgt2

      Delete
  6. sedapnyaa. sambal tu mengancam betol.. huda follow blog sini ;)

    ReplyDelete
  7. zaman saya kecil dulu , ikan sepat keringlah mknn yg paling sedap . makan dengan sayur bening dgn sambal totok ... perghhh

    ReplyDelete
  8. Kita suka ikan kering sepat ni Knor. Sedapnya....terutamanya tang lendir dia kat bhg perut tu...pergh!!

    Hihi....syukur, masih mampu lagi makan nasi weyh

    ReplyDelete

Terima kasih banyak-banyak kesudian anda datang ke sini,saya amat menghargainya.

Labels

rezeki (8) sakit (5) hadiah (4) solat (4) ilmu (3) kek (3) muhasabah (3) segmen.. (3) .... (2) Malaikat (2) Neraka (2) aktiviti (2) hati.. (2) lelaki (2) makan (2) sumber dr buku 150 wasiat Rasulullah utk wanita (2) sumber.. (2) ............ (1) AKU... (1) Adab... (1) Alien (1) Azab (1) Azan (1) Begini (1) Celaru........ (1) Iblis . (1) Jangan-jangan (1) Kerana Allah. (1) MAMA (1) PROTON PREVE (1) SEGMEN (1) Speech (1) Tasbih.. (1) Yang terpuji.. (1) ajal (1) al-Quran (1) al-kisah (1) amal (1) anak (1) anakku (1) animation (1) approval.. (1) asal (1) aurat.. (1) bau (1) berkumpul dua thn sekali (1) berniaga. (1) berniaga.. (1) bila malam (1) binatang.. (1) bumi (1) bunga. (1) busuk.. (1) cahaya malam.. (1) cake (1) culture shock.. (1) cup cake (1) dakwah.. (1) dish (1) do (1) doktor (1) dosa (1) dr buku..-- (1) dunia sementara.. (1) dunia yg fana.. (1) exam..anak-anak. (1) familyku (1) fitnah dunia (1) gua (1) hasil.. (1) hati (1) hati... (1) hidup.. (1) human (1) ilmu. (1) indahnya (1) indahnya kampung (1) insaf (1) insaf. (1) islam (1) jangan jadi kelab rakan syaitan (1) jangan main2 ye.. (1) jawab soalan (1) jemari.. (1) juadah (1) kari murunggai (1) kenduri kampung (1) kerenah anak-anak (1) lagi2 sakit..nak buat macam mana..dah tu...? (1) lukisan suami (1) manusia.. (1) masa (1) masak utk mereka yg sakit (1) mata (1) matang.. (1) matematik (1) mati. (1) maut (1) mempelam (1) menangis takut kpd Allah SWT. (1) menu sIhat..?? (1) merepek (1) mertua (1) miskin (1) muhammad (1) mumia (1) nasi beriani (1) neraka. (1) nikmat..pada buah (1) non.muslim (1) pasti.. (1) pcl n family.. (1) penyakit hati.. (1) penyakit... (1) pergi tak kembali.. (1) perihal anakku (1) perjalanan kamu wahai anak2 masih jauh (1) perumpamaan (1) pilih lauk mentah (1) polka... (1) positif (1) resepi keli (1) resepi koci labu (1) resepi tako (1) resepi tiramisu azhan.. (1) rezeki.. (1) riya (1) roh.. (1) sabar ye... (1) saja-saja (1) saja-saja. (1) santai sabtu...ahad.. (1) sedekah (1) sedikit angin (1) sehat. (1) sejarah bola sepak (1) selalu minta pada Allah dpt khusuk dlm shalat.. (1) semua kerana Allah (1) senaman. (1) solat jumaat. (1) sumber dr buku.. (1) sunny (1) syurga. (1) tegas (1) tempahan.teman. (1) tetamu/abang (1) tidur siang hari (1) timbangan (1) tip (1) tiru.. (1) ulama (1) untung nasib.. (1) yang terpuji (1)