Pages

Friday, December 4, 2015

PISANG GORENG USA


Selamat berhari minggu teman2ku di alam maya..
Sarapan apalah korang...
Hari ni kita nak habaklah n share sikit resepi pisang goreng...ramai yg tak tau nak masak pisang goreng ni...meh kita nak pi habak....meh..meh.



Pisang raja (terpulang pisang apa pun)
Minyak secukupnya
roti gardenia (gelek hingga jadi nipis)
Bread crumb (serbuk roti)
1 biji telur

Bahan hiasan
Chocolate ganache

gelek roti hingga nipis,letakkan sebiji pisang yg dah di buang kulit n gulungkan..celup dgn telur yg dah di pukul n garamkan...golek2kn dgn serbuk roti n goreng dgn api yg perlahan...

hiaslah lagu mana pun...nak letak cheese pun boleh..gulungkan cheese dgn pisang n goreng..meleleh bakk hang...

okbai



11 comments:

  1. Canggih nama pisang ni.. pasti sedap tu.. dengan kombinasi bahan2 sedap tu..

    ReplyDelete
  2. Wah, kalo dah kreatif tu menjadi aje knor, saya masak ni tak kreatif lansung, masak asal bole mkn je

    ReplyDelete
  3. Fuyooooo...ni mmg lain macam punya resepi nampak gayanya hihi...
    Nanti boleh try. Kita kalau makan goreng pisang tak suka yg seketul Knor,suka yg nipis, potong dua,ada banyak rasa tepung gitu...hihi

    ReplyDelete
  4. Fuyooooo...ni mmg lain macam punya resepi nampak gayanya hihi...
    Nanti boleh try. Kita kalau makan goreng pisang tak suka yg seketul Knor,suka yg nipis, potong dua,ada banyak rasa tepung gitu...hihi

    ReplyDelete
  5. Salam akak.. Hihi.. Sedapnye pisang.. 😍😍😍 akk.. Dah perasan akk yg follow eizza kt ig.. 😍😍

    ReplyDelete
  6. Salam akak.. Hihi.. Sedapnye pisang.. 😍😍😍 akk.. Dah perasan akk yg follow eizza kt ig.. 😍😍

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waalaikumsalam
      Ha tulah..mcm pernah berkunjung before this kt blog eizza..skrg dh tau ownernya....tqvm
      N selamat maju jaya dgn bisnes jubah...

      Delete
  7. Oh my God!.
    Favourite saya tau pisang goreng ni. Sob sob sob ... Tp sejak kat Aussie ni segalanya tinggal kenangan.. bukan takde pisang. Ada.. tp mahal berganda2... itu pun kdg keras dorang goreng.. takde mood nak beli.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oh ye ke mhal..sesekali tkpekan...hehe

      Delete
  8. sedaaaaaap ni....celup coklat banyak2

    ReplyDelete

Terima kasih banyak-banyak kesudian anda datang ke sini,saya amat menghargainya.

Labels

rezeki (8) sakit (5) hadiah (4) solat (4) ilmu (3) kek (3) muhasabah (3) segmen.. (3) .... (2) Malaikat (2) Neraka (2) aktiviti (2) hati.. (2) lelaki (2) makan (2) sumber dr buku 150 wasiat Rasulullah utk wanita (2) sumber.. (2) ............ (1) AKU... (1) Adab... (1) Alien (1) Azab (1) Azan (1) Begini (1) Celaru........ (1) Iblis . (1) Jangan-jangan (1) Kerana Allah. (1) MAMA (1) PROTON PREVE (1) SEGMEN (1) Speech (1) Tasbih.. (1) Yang terpuji.. (1) ajal (1) al-Quran (1) al-kisah (1) amal (1) anak (1) anakku (1) animation (1) approval.. (1) asal (1) aurat.. (1) bau (1) berkumpul dua thn sekali (1) berniaga. (1) berniaga.. (1) bila malam (1) binatang.. (1) bumi (1) bunga. (1) busuk.. (1) cahaya malam.. (1) cake (1) culture shock.. (1) cup cake (1) dakwah.. (1) dish (1) do (1) doktor (1) dosa (1) dr buku..-- (1) dunia sementara.. (1) dunia yg fana.. (1) exam..anak-anak. (1) familyku (1) fitnah dunia (1) gua (1) hasil.. (1) hati (1) hati... (1) hidup.. (1) human (1) ilmu. (1) indahnya (1) indahnya kampung (1) insaf (1) insaf. (1) islam (1) jangan jadi kelab rakan syaitan (1) jangan main2 ye.. (1) jawab soalan (1) jemari.. (1) juadah (1) kari murunggai (1) kenduri kampung (1) kerenah anak-anak (1) lagi2 sakit..nak buat macam mana..dah tu...? (1) lukisan suami (1) manusia.. (1) masa (1) masak utk mereka yg sakit (1) mata (1) matang.. (1) matematik (1) mati. (1) maut (1) mempelam (1) menangis takut kpd Allah SWT. (1) menu sIhat..?? (1) merepek (1) mertua (1) miskin (1) muhammad (1) mumia (1) nasi beriani (1) neraka. (1) nikmat..pada buah (1) non.muslim (1) pasti.. (1) pcl n family.. (1) penyakit hati.. (1) penyakit... (1) pergi tak kembali.. (1) perihal anakku (1) perjalanan kamu wahai anak2 masih jauh (1) perumpamaan (1) pilih lauk mentah (1) polka... (1) positif (1) resepi keli (1) resepi koci labu (1) resepi tako (1) resepi tiramisu azhan.. (1) rezeki.. (1) riya (1) roh.. (1) sabar ye... (1) saja-saja (1) saja-saja. (1) santai sabtu...ahad.. (1) sedekah (1) sedikit angin (1) sehat. (1) sejarah bola sepak (1) selalu minta pada Allah dpt khusuk dlm shalat.. (1) semua kerana Allah (1) senaman. (1) solat jumaat. (1) sumber dr buku.. (1) sunny (1) syurga. (1) tegas (1) tempahan.teman. (1) tetamu/abang (1) tidur siang hari (1) timbangan (1) tip (1) tiru.. (1) ulama (1) untung nasib.. (1) yang terpuji (1)