Pages

Tuesday, May 6, 2014

BERILMU SEBELUM BERAMAL

Bismillaah ArRahman ArRahim...



Setiap 1 huruf Al Quran yang dipelajari, pahalanya sama seperti 60 orang yang mati syahid. Sedangkan orang yang mati syahid  memberi syafaat bagi 70 orang ahli keluarganya yang ahli neraka.

Allohummarzuqnii syahaadatan fii sabiilika (doa supaya diberi mati syahid).

15 comments:

  1. The best among you are those who learn the Quran and teach it (to others)." - hadis al bukhari

    ReplyDelete
  2. Hee... style keluarga kita mengaji samalah Nor.

    ReplyDelete
  3. Entry ciput tapi menginsafkan...
    Thanks Kak Nor.

    ReplyDelete
  4. Indahnya anugerah Allah SWT untuk kita kan Nor, tak susah tp sangat sukar bagi sesetengah orang untuk membaca Al Quran. Moga kita semua termasuk dalam golongan yang rajin membaca, memahami dan mengamalkan ajaran yang terkandung didalamnya.

    ReplyDelete
  5. alhamdulillah....sejuk mate tgk...

    ilmu dunia dikejar, ilmu akhirat dilupa jangan...itulah saham kita kelak...

    ReplyDelete
  6. Alhamdulillah..walau secebis ayat tapi bermakna

    ReplyDelete
  7. Alhamdulillah..walau secebis ayat tapi bermakna

    ReplyDelete
  8. insha Allah mudah-mudahan

    ReplyDelete
  9. insaallah sis smoga dpermudahkan...

    ReplyDelete
  10. Entry yg menginsafkan walau pun pendek..

    ReplyDelete
  11. pernah dengar ler ustaz cakap, beramal tanpa ilmu ni jadi kawan syaitan sbb senang sgt syaitan nak pesongkan

    ReplyDelete

Terima kasih banyak-banyak kesudian anda datang ke sini,saya amat menghargainya.

Labels

rezeki (8) sakit (5) hadiah (4) solat (4) ilmu (3) kek (3) muhasabah (3) segmen.. (3) .... (2) Malaikat (2) Neraka (2) aktiviti (2) hati.. (2) lelaki (2) makan (2) sumber dr buku 150 wasiat Rasulullah utk wanita (2) sumber.. (2) ............ (1) AKU... (1) Adab... (1) Alien (1) Azab (1) Azan (1) Begini (1) Celaru........ (1) Iblis . (1) Jangan-jangan (1) Kerana Allah. (1) MAMA (1) PROTON PREVE (1) SEGMEN (1) Speech (1) Tasbih.. (1) Yang terpuji.. (1) ajal (1) al-Quran (1) al-kisah (1) amal (1) anak (1) anakku (1) animation (1) approval.. (1) asal (1) aurat.. (1) bau (1) berkumpul dua thn sekali (1) berniaga. (1) berniaga.. (1) bila malam (1) binatang.. (1) bumi (1) bunga. (1) busuk.. (1) cahaya malam.. (1) cake (1) culture shock.. (1) cup cake (1) dakwah.. (1) dish (1) do (1) doktor (1) dosa (1) dr buku..-- (1) dunia sementara.. (1) dunia yg fana.. (1) exam..anak-anak. (1) familyku (1) fitnah dunia (1) gua (1) hasil.. (1) hati (1) hati... (1) hidup.. (1) human (1) ilmu. (1) indahnya (1) indahnya kampung (1) insaf (1) insaf. (1) islam (1) jangan jadi kelab rakan syaitan (1) jangan main2 ye.. (1) jawab soalan (1) jemari.. (1) juadah (1) kari murunggai (1) kenduri kampung (1) kerenah anak-anak (1) lagi2 sakit..nak buat macam mana..dah tu...? (1) lukisan suami (1) manusia.. (1) masa (1) masak utk mereka yg sakit (1) mata (1) matang.. (1) matematik (1) mati. (1) maut (1) mempelam (1) menangis takut kpd Allah SWT. (1) menu sIhat..?? (1) merepek (1) mertua (1) miskin (1) muhammad (1) mumia (1) nasi beriani (1) neraka. (1) nikmat..pada buah (1) non.muslim (1) pasti.. (1) pcl n family.. (1) penyakit hati.. (1) penyakit... (1) pergi tak kembali.. (1) perihal anakku (1) perjalanan kamu wahai anak2 masih jauh (1) perumpamaan (1) pilih lauk mentah (1) polka... (1) positif (1) resepi keli (1) resepi koci labu (1) resepi tako (1) resepi tiramisu azhan.. (1) rezeki.. (1) riya (1) roh.. (1) sabar ye... (1) saja-saja (1) saja-saja. (1) santai sabtu...ahad.. (1) sedekah (1) sedikit angin (1) sehat. (1) sejarah bola sepak (1) selalu minta pada Allah dpt khusuk dlm shalat.. (1) semua kerana Allah (1) senaman. (1) solat jumaat. (1) sumber dr buku.. (1) sunny (1) syurga. (1) tegas (1) tempahan.teman. (1) tetamu/abang (1) tidur siang hari (1) timbangan (1) tip (1) tiru.. (1) ulama (1) untung nasib.. (1) yang terpuji (1)