Pages

Thursday, December 5, 2013

Memerah otak


 Hasil kajian pakar kejayaan seseorang ditentukan oleh aspek otak kanannya,jika otak kanan aktif dan dominan dibanding dgn otak kirinya,maka peluang kejayaan semakin tinggi..caranya berfikir dgn lebih,menyusun lego menjadi sebuah bentuk,berjalan-jalan,berenang dan sebagainya.otak kanan berfungsi mengembangkan EQ emotional quotient.cara lain mengembangkan otak kanan ialah dengan solat.

 hadiah azhan masa percubaan PMR.,,







11 comments:

  1. teliti btoi nak pasang kasi habis tu

    ReplyDelete
  2. benda camni memang bagus untuk kreatifka otak anak-anak, ralitlah dia..

    ReplyDelete
  3. Boleh asah bakat anak-anak main permainan macam ni.

    ReplyDelete
  4. Itu dia!! Berapa lama dia siapkan tu Nor? Baguslah daripada merayap bagi hadiah macam ini bagi dia khusyuk siapkan:) Minda pun terasah sama.

    ReplyDelete
  5. kalau minat memang best dapat siapkan lego ni..sambil layan minat sambil aktifkan otak kan Nor..

    ReplyDelete
  6. Permainan yg sgt2 menguji minda dan akal...inilah terbaik...ilmu sains robotik nih menyeronokkan

    ReplyDelete
  7. salam perkenalan dari roha..n follow sekali hehe..

    menguji tahab kesabaran tu !!..

    ReplyDelete
  8. go azhan go. kena teliti nak menyiapkan ni.

    ReplyDelete
  9. hanya org yg sabar je yg boleh 'ngam' dgn permainan sebegini...

    ReplyDelete
  10. anak-anak elok diajar bermain-permainan yang mengembangkan minda kan

    ReplyDelete

Terima kasih banyak-banyak kesudian anda datang ke sini,saya amat menghargainya.

Labels

rezeki (8) sakit (5) hadiah (4) solat (4) ilmu (3) kek (3) muhasabah (3) segmen.. (3) .... (2) Malaikat (2) Neraka (2) aktiviti (2) hati.. (2) lelaki (2) makan (2) sumber dr buku 150 wasiat Rasulullah utk wanita (2) sumber.. (2) ............ (1) AKU... (1) Adab... (1) Alien (1) Azab (1) Azan (1) Begini (1) Celaru........ (1) Iblis . (1) Jangan-jangan (1) Kerana Allah. (1) MAMA (1) PROTON PREVE (1) SEGMEN (1) Speech (1) Tasbih.. (1) Yang terpuji.. (1) ajal (1) al-Quran (1) al-kisah (1) amal (1) anak (1) anakku (1) animation (1) approval.. (1) asal (1) aurat.. (1) bau (1) berkumpul dua thn sekali (1) berniaga. (1) berniaga.. (1) bila malam (1) binatang.. (1) bumi (1) bunga. (1) busuk.. (1) cahaya malam.. (1) cake (1) culture shock.. (1) cup cake (1) dakwah.. (1) dish (1) do (1) doktor (1) dosa (1) dr buku..-- (1) dunia sementara.. (1) dunia yg fana.. (1) exam..anak-anak. (1) familyku (1) fitnah dunia (1) gua (1) hasil.. (1) hati (1) hati... (1) hidup.. (1) human (1) ilmu. (1) indahnya (1) indahnya kampung (1) insaf (1) insaf. (1) islam (1) jangan jadi kelab rakan syaitan (1) jangan main2 ye.. (1) jawab soalan (1) jemari.. (1) juadah (1) kari murunggai (1) kenduri kampung (1) kerenah anak-anak (1) lagi2 sakit..nak buat macam mana..dah tu...? (1) lukisan suami (1) manusia.. (1) masa (1) masak utk mereka yg sakit (1) mata (1) matang.. (1) matematik (1) mati. (1) maut (1) mempelam (1) menangis takut kpd Allah SWT. (1) menu sIhat..?? (1) merepek (1) mertua (1) miskin (1) muhammad (1) mumia (1) nasi beriani (1) neraka. (1) nikmat..pada buah (1) non.muslim (1) pasti.. (1) pcl n family.. (1) penyakit hati.. (1) penyakit... (1) pergi tak kembali.. (1) perihal anakku (1) perjalanan kamu wahai anak2 masih jauh (1) perumpamaan (1) pilih lauk mentah (1) polka... (1) positif (1) resepi keli (1) resepi koci labu (1) resepi tako (1) resepi tiramisu azhan.. (1) rezeki.. (1) riya (1) roh.. (1) sabar ye... (1) saja-saja (1) saja-saja. (1) santai sabtu...ahad.. (1) sedekah (1) sedikit angin (1) sehat. (1) sejarah bola sepak (1) selalu minta pada Allah dpt khusuk dlm shalat.. (1) semua kerana Allah (1) senaman. (1) solat jumaat. (1) sumber dr buku.. (1) sunny (1) syurga. (1) tegas (1) tempahan.teman. (1) tetamu/abang (1) tidur siang hari (1) timbangan (1) tip (1) tiru.. (1) ulama (1) untung nasib.. (1) yang terpuji (1)