Pages

Friday, June 14, 2013

Charlee atau Tomcat binatang apa tu...

al kisahnya semalam dapat call dari adibah...kecoh satu asrama tentang binatang yang namanya charlee atau tomcat,dia dah tentu-tentu takut pada semua binatang di tambah binatang ni walau kecik tapi sangat berbisa."nak buat macammana ni ma,tolonglah pasangkan jaring"...pasang jaring apa korjo kita pulak nak kena buat...pihak pengurusan tu buat apa...

lepas tu adibah suruh le saya mengoogle binatang tu,sebabnya saya pun tak kenal...

inilah rupa binatang  yang namanya charlee,gambar sebelah kesan bila dia hinggap dekat kulit....bila binatang ni merayap aje dekat kulit serta merta merah...Katanya boleh membawa maut. Ajal maut Allah tentukan.
asrama adibah berhampiran dengan ladang kelapa sawit memang tempat si charlee ni beranak pinak...sawah padi pun tempat tinggal binatang ni juga...saya suruh dia minta pada Allah minta binatang tu tak suka pada adibah dan rakan-rakannya...lepas tu saya suruh dia amalkan doa Nabi Yunus...tutup tingkap rapat-rapat ye...

Ahad ni nak pergi ziarah adibah..macam-macam permintaan...layan ajelah.


9 comments:

  1. Kesiannya... kalau kakak pun takut Nor. Dah tengok akibatnya lagilah ngeri. Pihak asrama tak ada tindakan apa-apa ke?

    ReplyDelete
  2. dulu saya belajar kat matrik perlis 05/06. lama dah. binatang charlie ni mmg femes sgt. kalau time org bakar padi. eh bakar padi ke. ntah. tapi time bakar2 tu la. hihi. ada kawan sehostel pernah kene kat muka. berparut. scary. syukur tak kene apa2

    ReplyDelete
  3. Kakzakie -tulah kak risau juga..suruh dia berhati2lah..munkin pihak pengurusan dah biasa dgn perkara ni kut..yelah kak kelapa sawit keliling..bg adibah dn rakan2 yg baru ni..mmg takutlah..

    ReplyDelete
  4. salam~

    Jemput join 1st GA saya yer. Mekasih!

    http://syurgakasih.blogspot.com/2013/06/saya-buat-giveaway.html

    ReplyDelete
  5. knor, beli kelambu lah suruh dia guna kat asrama..ngeri jgk tgk kesannya..

    sama ngan anak anak saya klu dtg melawat jer macam macam benda yg diorang kirimkan..klu congak congak lagi byk guna duit bila anak anak dok asrama ni kan...

    ReplyDelete
  6. baru 1st time miza dgr binatang ni kak... isk.. ngeri juga kesannya kan

    ReplyDelete
  7. kak. dulu masa saya kat matrik pun pernah dengar pasal charlie dr kawan2 yang duk matrik gopeng. ingat kan skrg dah takde. rupanya masih ada lg.

    ReplyDelete
  8. ingat berada di luar negara...rupanya terdapat juga di sini..bahaya juga nie

    ReplyDelete
  9. Hish menyeramkan Knor kalau tgk kesannya cenggitu.... Racun semut tu kena bawak tu Knor....langkah pencegahan

    ReplyDelete

Terima kasih banyak-banyak kesudian anda datang ke sini,saya amat menghargainya.

Labels

rezeki (8) sakit (5) hadiah (4) solat (4) ilmu (3) kek (3) muhasabah (3) segmen.. (3) .... (2) Malaikat (2) Neraka (2) aktiviti (2) hati.. (2) lelaki (2) makan (2) sumber dr buku 150 wasiat Rasulullah utk wanita (2) sumber.. (2) ............ (1) AKU... (1) Adab... (1) Alien (1) Azab (1) Azan (1) Begini (1) Celaru........ (1) Iblis . (1) Jangan-jangan (1) Kerana Allah. (1) MAMA (1) PROTON PREVE (1) SEGMEN (1) Speech (1) Tasbih.. (1) Yang terpuji.. (1) ajal (1) al-Quran (1) al-kisah (1) amal (1) anak (1) anakku (1) animation (1) approval.. (1) asal (1) aurat.. (1) bau (1) berkumpul dua thn sekali (1) berniaga. (1) berniaga.. (1) bila malam (1) binatang.. (1) bumi (1) bunga. (1) busuk.. (1) cahaya malam.. (1) cake (1) culture shock.. (1) cup cake (1) dakwah.. (1) dish (1) do (1) doktor (1) dosa (1) dr buku..-- (1) dunia sementara.. (1) dunia yg fana.. (1) exam..anak-anak. (1) familyku (1) fitnah dunia (1) gua (1) hasil.. (1) hati (1) hati... (1) hidup.. (1) human (1) ilmu. (1) indahnya (1) indahnya kampung (1) insaf (1) insaf. (1) islam (1) jangan jadi kelab rakan syaitan (1) jangan main2 ye.. (1) jawab soalan (1) jemari.. (1) juadah (1) kari murunggai (1) kenduri kampung (1) kerenah anak-anak (1) lagi2 sakit..nak buat macam mana..dah tu...? (1) lukisan suami (1) manusia.. (1) masa (1) masak utk mereka yg sakit (1) mata (1) matang.. (1) matematik (1) mati. (1) maut (1) mempelam (1) menangis takut kpd Allah SWT. (1) menu sIhat..?? (1) merepek (1) mertua (1) miskin (1) muhammad (1) mumia (1) nasi beriani (1) neraka. (1) nikmat..pada buah (1) non.muslim (1) pasti.. (1) pcl n family.. (1) penyakit hati.. (1) penyakit... (1) pergi tak kembali.. (1) perihal anakku (1) perjalanan kamu wahai anak2 masih jauh (1) perumpamaan (1) pilih lauk mentah (1) polka... (1) positif (1) resepi keli (1) resepi koci labu (1) resepi tako (1) resepi tiramisu azhan.. (1) rezeki.. (1) riya (1) roh.. (1) sabar ye... (1) saja-saja (1) saja-saja. (1) santai sabtu...ahad.. (1) sedekah (1) sedikit angin (1) sehat. (1) sejarah bola sepak (1) selalu minta pada Allah dpt khusuk dlm shalat.. (1) semua kerana Allah (1) senaman. (1) solat jumaat. (1) sumber dr buku.. (1) sunny (1) syurga. (1) tegas (1) tempahan.teman. (1) tetamu/abang (1) tidur siang hari (1) timbangan (1) tip (1) tiru.. (1) ulama (1) untung nasib.. (1) yang terpuji (1)