Pages

Sunday, December 9, 2012

Panjang-panjangkan sedekah

orang kata kalau ada rezeki tak ke manakan.semalam rumah saya di penuhi dengan buah-buahan tempatan durian,manggis, langsat,dan rambutan tak payah saya susah-susah panjat pokok apatah lagi nak tanam.seorang hamba Allah yang sangat pemurah ,melalui adik saya sampailah buah-buahan tu ke rumah saya.menurut kata adik ayahnya dah buat wasiat jangan jual walau sebiji buah pun,punyalah luas kebunnya,tak payah berdiri untuk petik manggis,dengan hanya mencangkung pun boleh petik manggis,baring pun boleh...

bukan setakat buah-buahan  malah ikan talapia dan patin yang gemok-gemok dan besar.maaf tak sempat saya nak ambil gambar..rumah semak sangat.
saya hanya ambil sedikit manggis,langsat 2/3 biji durian juga sedikit rambutan.yang lain-lain saya sudah masukkan dalam plastik dan nak agih-agihkan kepada jiran tak kira melayu atau india saya akan panjang-panjangkan sedekah yang di amanahkan oleh orang yang pemurah tadi..semoga di sana dia di tempatkan dalam kalangan orang-orang yang soleh.kepada adik,abang adik ipar,kakak ipar terima kasih banyak-banyak ye...

malam tadi saya hidangkan makan malam yang tak seberapa.."maaf ye lauk tak cukup..kata perut dah penuh makan buah"...rupanya nak nasi juga..
kakak dari Pulau pinang juga ada di rumah saya semalam berkampunglah kami dengan buah-buahan.

minum petang saya jamu dengan kek yang masih panas siap buat demo depan kakak.nak tengok cara saya buat kek..katanya'

ini saje yang sempat saya ambil gambar masa ni buah tak sampai lagi..

green tea cake plus strawberry...yummy... 

nanti saya bagi resepi ye..tak sempat nak menaip ni hah..

7 comments:

  1. salam k nor..bagusnya ada juga org yg baik hati & pemurah camtu..

    k nor selalu membuatkan saya tergoda dgn kek kak nor tu..tak pernah makan kek yg kak nor buat tu..

    ReplyDelete
  2. yana memang sukaaaaaaaaaa...kek...dan kek ni nampak sedap..;d

    ReplyDelete
  3. ermmm.... sedapnye.... dah bayak resepi yg di salin.... tapi satu pun belum jadi... hehe

    ReplyDelete
  4. Kasih Salina-kak tak semapt mkn pun kek ni..diorg kata gebus sedap..jamu kat tetamulah katakan..

    ReplyDelete
  5. hajar -nanti senang2 buat le..

    ReplyDelete

Terima kasih banyak-banyak kesudian anda datang ke sini,saya amat menghargainya.

Labels

rezeki (8) sakit (5) hadiah (4) solat (4) ilmu (3) kek (3) muhasabah (3) segmen.. (3) .... (2) Malaikat (2) Neraka (2) aktiviti (2) hati.. (2) lelaki (2) makan (2) sumber dr buku 150 wasiat Rasulullah utk wanita (2) sumber.. (2) ............ (1) AKU... (1) Adab... (1) Alien (1) Azab (1) Azan (1) Begini (1) Celaru........ (1) Iblis . (1) Jangan-jangan (1) Kerana Allah. (1) MAMA (1) PROTON PREVE (1) SEGMEN (1) Speech (1) Tasbih.. (1) Yang terpuji.. (1) ajal (1) al-Quran (1) al-kisah (1) amal (1) anak (1) anakku (1) animation (1) approval.. (1) asal (1) aurat.. (1) bau (1) berkumpul dua thn sekali (1) berniaga. (1) berniaga.. (1) bila malam (1) binatang.. (1) bumi (1) bunga. (1) busuk.. (1) cahaya malam.. (1) cake (1) culture shock.. (1) cup cake (1) dakwah.. (1) dish (1) do (1) doktor (1) dosa (1) dr buku..-- (1) dunia sementara.. (1) dunia yg fana.. (1) exam..anak-anak. (1) familyku (1) fitnah dunia (1) gua (1) hasil.. (1) hati (1) hati... (1) hidup.. (1) human (1) ilmu. (1) indahnya (1) indahnya kampung (1) insaf (1) insaf. (1) islam (1) jangan jadi kelab rakan syaitan (1) jangan main2 ye.. (1) jawab soalan (1) jemari.. (1) juadah (1) kari murunggai (1) kenduri kampung (1) kerenah anak-anak (1) lagi2 sakit..nak buat macam mana..dah tu...? (1) lukisan suami (1) manusia.. (1) masa (1) masak utk mereka yg sakit (1) mata (1) matang.. (1) matematik (1) mati. (1) maut (1) mempelam (1) menangis takut kpd Allah SWT. (1) menu sIhat..?? (1) merepek (1) mertua (1) miskin (1) muhammad (1) mumia (1) nasi beriani (1) neraka. (1) nikmat..pada buah (1) non.muslim (1) pasti.. (1) pcl n family.. (1) penyakit hati.. (1) penyakit... (1) pergi tak kembali.. (1) perihal anakku (1) perjalanan kamu wahai anak2 masih jauh (1) perumpamaan (1) pilih lauk mentah (1) polka... (1) positif (1) resepi keli (1) resepi koci labu (1) resepi tako (1) resepi tiramisu azhan.. (1) rezeki.. (1) riya (1) roh.. (1) sabar ye... (1) saja-saja (1) saja-saja. (1) santai sabtu...ahad.. (1) sedekah (1) sedikit angin (1) sehat. (1) sejarah bola sepak (1) selalu minta pada Allah dpt khusuk dlm shalat.. (1) semua kerana Allah (1) senaman. (1) solat jumaat. (1) sumber dr buku.. (1) sunny (1) syurga. (1) tegas (1) tempahan.teman. (1) tetamu/abang (1) tidur siang hari (1) timbangan (1) tip (1) tiru.. (1) ulama (1) untung nasib.. (1) yang terpuji (1)