Pages

Sunday, December 16, 2012

Jika itu jodohmu


Segala puji dan syukur ke hadrat Allah SWT  Tuhan semesta alam. lepas ni banyak perkara yang nak di uruskan...dari satu ke satu semoga Allah permudahkan..Tak ada apa pun nak di kongsikan di sini cuma ini buat renungan...




Tak perlu mencari teman secantik Balqis,andai diri tak sehebat Sulaiman.
Mengapa mengharapkan teman setampan Yusuf jika kasih tak setulus Zulaika.
Tak perlu mengharapkan teman seteguh Ibrahim andai diri tak sehebat Siti Hajar dan mengapa di dambakan teman hidup bak Siti Khadijah kalau diri tak sempurna Rasulullah SAW.
Bimbinglah dirinya, dan terimalah kekurangan itu sebagai keunikan,carilah kebaikan pada dirinya,dan bersyukurlah kerana di pertemukan dengannya.
Tetaplah berdoa pada Tuhan agar dia akan terus jadi milikmu.


Dalam hati ada taman...


9 comments:

  1. Bersyukur apa juga kurniaan diberi, sementalahan semua yg diberi pun sekadar pinjaman di dunia semata-mata.

    ReplyDelete
  2. yang penting ukur baju di badan sendiri kak kan...

    ReplyDelete
  3. bersyukur apa adanya..salam kenal..:)

    ReplyDelete
  4. sepatutnya bersyukur kerana ada yang sudi menjadi teman..masjid kat mana cantik ni kak..

    ReplyDelete
  5. Kasih Salina-masjid terapung di Putra Jaya KS..

    ReplyDelete

Terima kasih banyak-banyak kesudian anda datang ke sini,saya amat menghargainya.

Labels

rezeki (8) sakit (5) hadiah (4) solat (4) ilmu (3) kek (3) muhasabah (3) segmen.. (3) .... (2) Malaikat (2) Neraka (2) aktiviti (2) hati.. (2) lelaki (2) makan (2) sumber dr buku 150 wasiat Rasulullah utk wanita (2) sumber.. (2) ............ (1) AKU... (1) Adab... (1) Alien (1) Azab (1) Azan (1) Begini (1) Celaru........ (1) Iblis . (1) Jangan-jangan (1) Kerana Allah. (1) MAMA (1) PROTON PREVE (1) SEGMEN (1) Speech (1) Tasbih.. (1) Yang terpuji.. (1) ajal (1) al-Quran (1) al-kisah (1) amal (1) anak (1) anakku (1) animation (1) approval.. (1) asal (1) aurat.. (1) bau (1) berkumpul dua thn sekali (1) berniaga. (1) berniaga.. (1) bila malam (1) binatang.. (1) bumi (1) bunga. (1) busuk.. (1) cahaya malam.. (1) cake (1) culture shock.. (1) cup cake (1) dakwah.. (1) dish (1) do (1) doktor (1) dosa (1) dr buku..-- (1) dunia sementara.. (1) dunia yg fana.. (1) exam..anak-anak. (1) familyku (1) fitnah dunia (1) gua (1) hasil.. (1) hati (1) hati... (1) hidup.. (1) human (1) ilmu. (1) indahnya (1) indahnya kampung (1) insaf (1) insaf. (1) islam (1) jangan jadi kelab rakan syaitan (1) jangan main2 ye.. (1) jawab soalan (1) jemari.. (1) juadah (1) kari murunggai (1) kenduri kampung (1) kerenah anak-anak (1) lagi2 sakit..nak buat macam mana..dah tu...? (1) lukisan suami (1) manusia.. (1) masa (1) masak utk mereka yg sakit (1) mata (1) matang.. (1) matematik (1) mati. (1) maut (1) mempelam (1) menangis takut kpd Allah SWT. (1) menu sIhat..?? (1) merepek (1) mertua (1) miskin (1) muhammad (1) mumia (1) nasi beriani (1) neraka. (1) nikmat..pada buah (1) non.muslim (1) pasti.. (1) pcl n family.. (1) penyakit hati.. (1) penyakit... (1) pergi tak kembali.. (1) perihal anakku (1) perjalanan kamu wahai anak2 masih jauh (1) perumpamaan (1) pilih lauk mentah (1) polka... (1) positif (1) resepi keli (1) resepi koci labu (1) resepi tako (1) resepi tiramisu azhan.. (1) rezeki.. (1) riya (1) roh.. (1) sabar ye... (1) saja-saja (1) saja-saja. (1) santai sabtu...ahad.. (1) sedekah (1) sedikit angin (1) sehat. (1) sejarah bola sepak (1) selalu minta pada Allah dpt khusuk dlm shalat.. (1) semua kerana Allah (1) senaman. (1) solat jumaat. (1) sumber dr buku.. (1) sunny (1) syurga. (1) tegas (1) tempahan.teman. (1) tetamu/abang (1) tidur siang hari (1) timbangan (1) tip (1) tiru.. (1) ulama (1) untung nasib.. (1) yang terpuji (1)