Pages

Monday, October 3, 2011

Sayang kamu.

Assalamualaikum.
Hari ini baru ada sedikit kelapangan untuk update entry,oleh sebab sibuk dengan anak-anak yg akan menduduki final exam.Mentelaah buku,mengajar anak mengaji,masak sedap-sedap untuk suami,boleh kata kerja tak pernah habis lah...kalau saya sibuk menghadap pc,apa pula kata anak-anak yang besar besar tu, comfirm kena perli,mamanya..malu ah!

Alhamdulillah,anak-anak semua bertanggungjawap dengan pelajaran..
 Semua kejayaan yang anak-anak dapat selama hari ini semua atas usaha mereka dengan izin Allah.
Seorang pun saya tak pernah menghantar anak-anak mengikuti kelas tusyen.Lebih baik duit tusyen tu untuk perkara lain.



Saya dan suami mengalakkan anak-anak bangun solat tahajud dan hafaz al-quran.
Alhamdulillah dah banyak surah yang anak-anak dah hafaz..
Kejayaan dalam hendak mendidik anak,bermula dengan pembersihan jiwa,sekaligus mempraktikannya pada kita sebagai orang tuanya, hingga menjadi teladan yang baik.

Entry ini berkaitan saya dan keluarga,sekadar berkongsi,tidak ada niat lain..








15 comments:

  1. Ank akak ada yg pmr ke? Kalau dorang boleh belajar tnpa tusyen, da ckp bgus la tu. :)

    ReplyDelete
  2. Alhamdulillah... semua pun mengimpikan family sebegini.. semoga saya pun boleh mendidik anak dengan cara begini..

    ReplyDelete
  3. famili contoh bg semua famili kita...tahniah..Alhamdulillah.

    ReplyDelete
  4. Alhamdulillah...so sweet semoga berkekalan...

    Thanks for being my blogger friends...

    Hope you like it...

    http://bla-bla-blub-blub.blogspot.com/2011/10/versatile-blogger-award.html

    ReplyDelete
  5. alhamdulillah.. seoran mama yang bertanggungjawab... memang perlu anak2 diberi bimbingan ilmu dan agam yang sempurna utk keharmonian sekeluarga kan..

    ReplyDelete
  6. Alhamdulillah...utamakan keluarga terlebih dahulu...memang kita perlu mendidik anak kita...tanpa kita mereka akan hanyut sendiri

    ReplyDelete
  7. Alhamdulilah...moga Allah limpahkan kebahagian dan rahmat kepada akak sekeluarga...tahniah ..

    ReplyDelete
  8. Alhamdulillah. kita merupakan contoh yg paling dekat dgn dorang.

    MOHD NASER.com

    ReplyDelete
  9. siti kektus= tahun lepas dah ambil pmr..Alhamdulillah..

    QueeN Teratai-Dengan izin Allah.


    PCL-Masih panjang lg perjalanan anak2..


    Rahmah Ram Ram-tq,terima kasih kesudian berkunjung ke sini..


    Gen2Merah-dengan izin Allah..tq

    Kancil 8349-terima kasih kancil,sedaya upaya menjadi ibubapa yg baik..

    Tiramisu Fatiema-terima kasih,aminn.semoga anda juga di limpahkan rahmat Allah.

    NasZ-Alhamdulillah,betul tu..

    ReplyDelete
  10. wah...bagus la...nnt dah ada anak nak buat camni jugak la...:)

    ReplyDelete
  11. wah..mama rupanya...=] ingatkan masih single...sorry...~

    ReplyDelete
  12. Edy Zaidi-cepat2 la..


    TwlstiEs*meSti Mau-tq,ziarah lagi ye..


    ciK LyndaWawa-dah jadi mama lama dah,anak dah besar2..

    ReplyDelete
  13. Satu panduan yang sangat baik yg boleh diamalkan oleh kami semua dalam menghadapi kehidupan yang semakin mencabar ini.

    ReplyDelete
  14. MAT SOM-Ye betul..tq atas komen ini..

    ReplyDelete

Terima kasih banyak-banyak kesudian anda datang ke sini,saya amat menghargainya.

Labels

rezeki (8) sakit (5) hadiah (4) solat (4) ilmu (3) kek (3) muhasabah (3) segmen.. (3) .... (2) Malaikat (2) Neraka (2) aktiviti (2) hati.. (2) lelaki (2) makan (2) sumber dr buku 150 wasiat Rasulullah utk wanita (2) sumber.. (2) ............ (1) AKU... (1) Adab... (1) Alien (1) Azab (1) Azan (1) Begini (1) Celaru........ (1) Iblis . (1) Jangan-jangan (1) Kerana Allah. (1) MAMA (1) PROTON PREVE (1) SEGMEN (1) Speech (1) Tasbih.. (1) Yang terpuji.. (1) ajal (1) al-Quran (1) al-kisah (1) amal (1) anak (1) anakku (1) animation (1) approval.. (1) asal (1) aurat.. (1) bau (1) berkumpul dua thn sekali (1) berniaga. (1) berniaga.. (1) bila malam (1) binatang.. (1) bumi (1) bunga. (1) busuk.. (1) cahaya malam.. (1) cake (1) culture shock.. (1) cup cake (1) dakwah.. (1) dish (1) do (1) doktor (1) dosa (1) dr buku..-- (1) dunia sementara.. (1) dunia yg fana.. (1) exam..anak-anak. (1) familyku (1) fitnah dunia (1) gua (1) hasil.. (1) hati (1) hati... (1) hidup.. (1) human (1) ilmu. (1) indahnya (1) indahnya kampung (1) insaf (1) insaf. (1) islam (1) jangan jadi kelab rakan syaitan (1) jangan main2 ye.. (1) jawab soalan (1) jemari.. (1) juadah (1) kari murunggai (1) kenduri kampung (1) kerenah anak-anak (1) lagi2 sakit..nak buat macam mana..dah tu...? (1) lukisan suami (1) manusia.. (1) masa (1) masak utk mereka yg sakit (1) mata (1) matang.. (1) matematik (1) mati. (1) maut (1) mempelam (1) menangis takut kpd Allah SWT. (1) menu sIhat..?? (1) merepek (1) mertua (1) miskin (1) muhammad (1) mumia (1) nasi beriani (1) neraka. (1) nikmat..pada buah (1) non.muslim (1) pasti.. (1) pcl n family.. (1) penyakit hati.. (1) penyakit... (1) pergi tak kembali.. (1) perihal anakku (1) perjalanan kamu wahai anak2 masih jauh (1) perumpamaan (1) pilih lauk mentah (1) polka... (1) positif (1) resepi keli (1) resepi koci labu (1) resepi tako (1) resepi tiramisu azhan.. (1) rezeki.. (1) riya (1) roh.. (1) sabar ye... (1) saja-saja (1) saja-saja. (1) santai sabtu...ahad.. (1) sedekah (1) sedikit angin (1) sehat. (1) sejarah bola sepak (1) selalu minta pada Allah dpt khusuk dlm shalat.. (1) semua kerana Allah (1) senaman. (1) solat jumaat. (1) sumber dr buku.. (1) sunny (1) syurga. (1) tegas (1) tempahan.teman. (1) tetamu/abang (1) tidur siang hari (1) timbangan (1) tip (1) tiru.. (1) ulama (1) untung nasib.. (1) yang terpuji (1)