Pages

Monday, August 10, 2015

SUSU OH SUSU


aku setuju jer ..apa yang setujunya...
kan kecoh pasal susu ibu vs susu lembu....
tak payah minum susu pun ramai yang berperangai macam lembu dicucuk hidung..

yang marah-marah tu sebab tak menyusukan anak dengan susu ibu.. lagi sedih ramai yang mengutuk tanpa fakta.
senang cerita bagilah susu apa pun sebab itu anak korang....bayi..kan ibarat kain putih corakkanlah ikut korang...

Daripada Sahl bin Saad as-Sa ‘idi r.a. Beliau berkata, Rasulullah SAW bersabda “Ya Allah! Janganlah Engkau menemukan aku dan mudah-mudahan kamu juga tidak bertemu dengan suatu zaman di mana para ulama sudah tidak diikuti lagi, dan orang yang penyantun sudah tidak dihiraukan lagi. Hati mereka seperti hati orang Ajam, lidah mereka seperti lidah orang Arab” (HR Ahmad)


Aiikkks awak,..awak minum susu apa ye??..kita dah besarlahlah kita minum sirap jer...



12 comments:

  1. Comelnya model entry ni..anak siapa tu Knor..?
    Ibu pastilah nak berikan yg terbaik buat anak, kan? Setuju dengab Knor. Susu ibu r susu lembu bagi saya bukan penentu utama..tindak tanduk ibu bapa masa mendidik tu yg menentukan sikap anak tu..

    ReplyDelete
  2. Makan dalam sape yang minum susu lembu.. hehe
    wawa suka minum soya ESP jer.. hihi

    ReplyDelete
  3. pasal susu pon nak gaduh dorang ni kan -_-
    baby comel embam gerammm

    ReplyDelete
  4. Ya Allah Nur.. gebunya pipi dia.
    Anak siapa ni Nur? Geram betul kakak tengok
    Terpulanglah nak susu apa pun didikan tetap kena titik beratkan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ni anak adik yg gebuss tu kak..aisyah

      Delete
  5. manis bertudung...comelnya..geram tang pipi

    ReplyDelete
  6. Comelnya. Gebu betul pipinya. Pada saya susu ibu lai terbaik. Cuma yang penting didik anak cara agama. Insyallah anak-anak akan jadi baik.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu susu ibu tiada tandingannya..
      alasan tk ada air susu, atau baby tk nk mnyusu tu mmg peliklh..
      sakit mula2 tu yg mnyebabkn org pth smngat nk bgi..utk ibu yg bekerja juga mmpu perah susu...sgt2 tabik springlh...
      pokok pgkl kitalh..yg kna kuat dn kuat..sbb yg baik2 ni dtg dr Allah swt.

      yg minum susu lembu tu rezeki dialh juga..ibu2 doalh yg baik2

      Delete
  7. Susu ibu yg Allah cipta khusus dlm badan ibu itu mmg itulah yg terbaik, sesiapa yg berpeluang menyusukan ank susukanlah. Rasulullah pun ada dua org ibu susu. Susu lembu @ susu tepung tu sbg tambahan saja.
    Geramnya tgk gegirl comey tu, kalo jmp harus lunyai pipitu gena cium
    ...

    ReplyDelete
  8. Ntahhh orang2 besar ni ...pasal susu pun nak gaduh...tanya siComel mbam tu dia suka minum susu apa??..

    ReplyDelete

Terima kasih banyak-banyak kesudian anda datang ke sini,saya amat menghargainya.

Labels

rezeki (8) sakit (5) hadiah (4) solat (4) ilmu (3) kek (3) muhasabah (3) segmen.. (3) .... (2) Malaikat (2) Neraka (2) aktiviti (2) hati.. (2) lelaki (2) makan (2) sumber dr buku 150 wasiat Rasulullah utk wanita (2) sumber.. (2) ............ (1) AKU... (1) Adab... (1) Alien (1) Azab (1) Azan (1) Begini (1) Celaru........ (1) Iblis . (1) Jangan-jangan (1) Kerana Allah. (1) MAMA (1) PROTON PREVE (1) SEGMEN (1) Speech (1) Tasbih.. (1) Yang terpuji.. (1) ajal (1) al-Quran (1) al-kisah (1) amal (1) anak (1) anakku (1) animation (1) approval.. (1) asal (1) aurat.. (1) bau (1) berkumpul dua thn sekali (1) berniaga. (1) berniaga.. (1) bila malam (1) binatang.. (1) bumi (1) bunga. (1) busuk.. (1) cahaya malam.. (1) cake (1) culture shock.. (1) cup cake (1) dakwah.. (1) dish (1) do (1) doktor (1) dosa (1) dr buku..-- (1) dunia sementara.. (1) dunia yg fana.. (1) exam..anak-anak. (1) familyku (1) fitnah dunia (1) gua (1) hasil.. (1) hati (1) hati... (1) hidup.. (1) human (1) ilmu. (1) indahnya (1) indahnya kampung (1) insaf (1) insaf. (1) islam (1) jangan jadi kelab rakan syaitan (1) jangan main2 ye.. (1) jawab soalan (1) jemari.. (1) juadah (1) kari murunggai (1) kenduri kampung (1) kerenah anak-anak (1) lagi2 sakit..nak buat macam mana..dah tu...? (1) lukisan suami (1) manusia.. (1) masa (1) masak utk mereka yg sakit (1) mata (1) matang.. (1) matematik (1) mati. (1) maut (1) mempelam (1) menangis takut kpd Allah SWT. (1) menu sIhat..?? (1) merepek (1) mertua (1) miskin (1) muhammad (1) mumia (1) nasi beriani (1) neraka. (1) nikmat..pada buah (1) non.muslim (1) pasti.. (1) pcl n family.. (1) penyakit hati.. (1) penyakit... (1) pergi tak kembali.. (1) perihal anakku (1) perjalanan kamu wahai anak2 masih jauh (1) perumpamaan (1) pilih lauk mentah (1) polka... (1) positif (1) resepi keli (1) resepi koci labu (1) resepi tako (1) resepi tiramisu azhan.. (1) rezeki.. (1) riya (1) roh.. (1) sabar ye... (1) saja-saja (1) saja-saja. (1) santai sabtu...ahad.. (1) sedekah (1) sedikit angin (1) sehat. (1) sejarah bola sepak (1) selalu minta pada Allah dpt khusuk dlm shalat.. (1) semua kerana Allah (1) senaman. (1) solat jumaat. (1) sumber dr buku.. (1) sunny (1) syurga. (1) tegas (1) tempahan.teman. (1) tetamu/abang (1) tidur siang hari (1) timbangan (1) tip (1) tiru.. (1) ulama (1) untung nasib.. (1) yang terpuji (1)