Pages

Wednesday, August 19, 2015

BISING MACAM LALAT


As salam rabu yang barakah..

sebelum membebel mai kita makan dulu...pais ikan tenggiri bersama pucuk ubi daun kunyit...

aku happy dengan kerja aku,keluarga aku,adik beradik aku,yang mana ada sakit hati,benci,tak suka,menyampah..lantak koranglah...
aku senyap senyap ni dah kira ok dah ni....aku senyap tak semestinya aku salah...cumanya aku tak nak jadi bodoh sombong macam korang..
bak kata suami bersangka baik...'YE"

korang nak bising macam lalat hurung taik suka hati koranglah..
postlah apa-apa pun, tak puas hati korang tu kat mana mana pun, ada aku kisah...malah aku happy lagi sebabnya aku jadi perhatian,maknanya aku ada sesuatu yang korang tak ada,...

kalau korang tu baik, minta ajelah MAAF..yelah post pun Islamik..kan..
orang yang post ayat-ayat ustaz ni..kan ke warak alim sebagainya....tak nak masuk syurga ke....?

kalau korang baik sangat mai datang rumah minta maaf,kalau takut datang rumah..by phone pun ok...teringin aku nak maafkan korang..rasanya aku dah maafkan korang sampai sekarang pun aku masih maafkan korang...sikit pun aku tak marah apa yang korang ucap sampailah taip....
mai..mai datang rumah..aku akan jamu korang kek yang paling sedap...Allah tahu keikhlasan aku... memang aku bersungguh mengajak..apa yang tak puas hati tu tolonglah luahkan...

kalau korang terbaca blog ni...mai datang rumah....untuk pengetahuan korang aku dah maafkan korang...cuma ada sorang yang tak akan maafkan korang dia tak boleh lupa apa yang korang dah buat kat dia....itu jer aku nak cakap....

pesanan akhir turunkan EGO tu...


Yang suka marah-marah, iri, dengki, stress dan banyak masalah lainnya yang mengganggu perasaan hati, cuba zikrullah dan baca Al-Quran.

"Ketahuilah, hanya dengan mengingat Allah (zikrullah) hati menjadi tenang".Q-S Ar-Ra'd ayat 28.


Kalau korang masih sakit juga pergi jumpa doktor pakar sakit jiwa..


13 comments:

  1. kak, sedapnya pais ikan...
    semoga akak sentiasa dalam lindungannya, amin....

    ReplyDelete
  2. Kalau banyak daun-daun ulam tu kakak panggil botok-botok Nor. Sedap ni kakak suka:)
    Kalau malu nak minta maaf tutup muka hulur tangan haha...

    ReplyDelete
  3. sedapnya
    inshaallah semua akan kembali ok

    ReplyDelete
  4. Berjubah bertudung bersongkok tak semestinya alim...kalau alim sekadar nak dapat nama atau tanpa disedari telah riak..tak guna satu sen...amal ibadah ni biarlah Allah saje yang tahu...

    Moga mereka dilembutkan hati..

    ReplyDelete
  5. Ada maksud tersirat ni. Apa pun moga Knor sentiasa dirahmati-Nya ya. InsyaAllah akan datang benda yang baik-baik sahaja.. kita doakan moga insan yang dimaksudkan ini diberikan hidayah..

    ReplyDelete
  6. What??. K.Nor ada haters??
    Owhhhh.... OK ler tu...
    Kira standard2 retis ler tu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hihihi..haters???
      Kita nk pg ausiie la..nk petik buah kt robinvale..
      kita bkn retiss...bajet geram sikit jer...dok jolok sgt..
      kita bglh sikit...

      Delete
  7. Assalam knor, marahkan sape ni...
    Nak buat camane knor, hidup kita ni kalau kita buat baik ttp ada yg sakt hati, tkpelah...kita pulangkan pada ALLAH, Diakan ada utk sentiasa mendngar dan mengadili..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dh maafkn diorg....buatlh apa pun...stiap apa yg diorg tulis tu mation kt saya..jwblh kt sana nti...

      Delete
  8. siapa yg buat akak marah ni meh kita lesingkan dia

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tk marah pun lya..luahan perasaan..
      lesung batukn terus jer lya....sbb mulut pedasss mcm cili..hihi

      Delete
  9. Sabar yea kak. Harap mereka berubah lepas ni.

    ReplyDelete

Terima kasih banyak-banyak kesudian anda datang ke sini,saya amat menghargainya.

Labels

rezeki (8) sakit (5) hadiah (4) solat (4) ilmu (3) kek (3) muhasabah (3) segmen.. (3) .... (2) Malaikat (2) Neraka (2) aktiviti (2) hati.. (2) lelaki (2) makan (2) sumber dr buku 150 wasiat Rasulullah utk wanita (2) sumber.. (2) ............ (1) AKU... (1) Adab... (1) Alien (1) Azab (1) Azan (1) Begini (1) Celaru........ (1) Iblis . (1) Jangan-jangan (1) Kerana Allah. (1) MAMA (1) PROTON PREVE (1) SEGMEN (1) Speech (1) Tasbih.. (1) Yang terpuji.. (1) ajal (1) al-Quran (1) al-kisah (1) amal (1) anak (1) anakku (1) animation (1) approval.. (1) asal (1) aurat.. (1) bau (1) berkumpul dua thn sekali (1) berniaga. (1) berniaga.. (1) bila malam (1) binatang.. (1) bumi (1) bunga. (1) busuk.. (1) cahaya malam.. (1) cake (1) culture shock.. (1) cup cake (1) dakwah.. (1) dish (1) do (1) doktor (1) dosa (1) dr buku..-- (1) dunia sementara.. (1) dunia yg fana.. (1) exam..anak-anak. (1) familyku (1) fitnah dunia (1) gua (1) hasil.. (1) hati (1) hati... (1) hidup.. (1) human (1) ilmu. (1) indahnya (1) indahnya kampung (1) insaf (1) insaf. (1) islam (1) jangan jadi kelab rakan syaitan (1) jangan main2 ye.. (1) jawab soalan (1) jemari.. (1) juadah (1) kari murunggai (1) kenduri kampung (1) kerenah anak-anak (1) lagi2 sakit..nak buat macam mana..dah tu...? (1) lukisan suami (1) manusia.. (1) masa (1) masak utk mereka yg sakit (1) mata (1) matang.. (1) matematik (1) mati. (1) maut (1) mempelam (1) menangis takut kpd Allah SWT. (1) menu sIhat..?? (1) merepek (1) mertua (1) miskin (1) muhammad (1) mumia (1) nasi beriani (1) neraka. (1) nikmat..pada buah (1) non.muslim (1) pasti.. (1) pcl n family.. (1) penyakit hati.. (1) penyakit... (1) pergi tak kembali.. (1) perihal anakku (1) perjalanan kamu wahai anak2 masih jauh (1) perumpamaan (1) pilih lauk mentah (1) polka... (1) positif (1) resepi keli (1) resepi koci labu (1) resepi tako (1) resepi tiramisu azhan.. (1) rezeki.. (1) riya (1) roh.. (1) sabar ye... (1) saja-saja (1) saja-saja. (1) santai sabtu...ahad.. (1) sedekah (1) sedikit angin (1) sehat. (1) sejarah bola sepak (1) selalu minta pada Allah dpt khusuk dlm shalat.. (1) semua kerana Allah (1) senaman. (1) solat jumaat. (1) sumber dr buku.. (1) sunny (1) syurga. (1) tegas (1) tempahan.teman. (1) tetamu/abang (1) tidur siang hari (1) timbangan (1) tip (1) tiru.. (1) ulama (1) untung nasib.. (1) yang terpuji (1)