Pages

Thursday, May 21, 2015

DAIRI SARAPAN


Hari ni aku sempat siapkan sarapan roti telur, hanya ambil masa lima minit ajer..ini adalah sarapan fev Iman soffea..kalau roti manis atau biskut biasanya tak nak makan pagi-pagi tu...


Jarang sangat Iman soffea ambil sarapan sebelum ke sekolah...hari-hari cuma makan kismis tujuh biji dengan secawan teh o..sebab mama juga, sibuk dengan tempahan tak sempat nak buat sarapan sampai iman dah biasa tak bersarapan.."maafkan mama iman...


"Seorang anak kecil sedang bermain-main dengan tanah. Si ibu pula sedang menyediakan hidangan untuk tetamu si ayah. Juadah selesai dihidangkan menunggu tetamu yang akan tiba. Tiba-tiba si kecil itu menabur debu tanah ke atas hidangan yang tersedia. Lalu si ibu berkata, “ Pergi kamu! Semoga Allah jadikan kamu imam kepada al-Haramayn”. Anak yang dimarahi ibunya itu sekarang sudah membesar menjadi Imam al-Haramayn iaitu Imam al-Sudaisi yang terkenal itu...


Muhammad punya ada tuna sedikit..."mama telur dengan tuna mana boleh campur..'??
alamak kantoi..sebenar aku tahu.."sajer nak tengok reaksi muhammad macam mana..
last dia ketepikan tuna..makan roti dengan telur jer...
berpegang teguh pada ajaran mama dengan ayah..love you anak-anak semua.......

Kasihnya Allah kepada kita tiada bertepi,pintu rahmatNya tiada noktahnya...


11 comments:

  1. Budak sekarang sangat alert apa yg kita dah ajar
    Kakak kena dgn anak dara kakak masa masak nasi goreng ada ikan bilis goreng dan telur pun samalah kena batang hidung..

    ReplyDelete
  2. kadang2 lupa kan km..kita bagi anak..tapi kita terlupa..nak buat caman kan sama lah ngan acik

    ReplyDelete
  3. Dulu masa sekolah rendah..mama yan selalu buat bekal macam ni... :-))

    ReplyDelete
  4. Sy ni tiap pagi pening mikir nk bwkkn bekal apa.. Sekali sekala nk buat jugak la mcm K.Nor ni..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bolehlh MM cuba nti...kjp jer siap..

      Delete
  5. K. Nor...Anak2 memang kena bersarapan sblm pergi ke sekolah, sekurang2nya dgn secawan susu
    Kalau tak nanti dia tak sabar nk tunggu rehat.
    Kalau duit tertinggal dan tercicir juga bagaimana.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yelah..kn..
      Setakat ni blum pernah tertggl duit lgi cikgu..rasanya klu tertinggal boleh thn lgi tu..sbb kuat smgat semuanya..stakat minum air tu bleh thn..lgi.kdg bawa duit tk belanja pun...knyg katanya..mungkin penangan kismis tu kut..dgn madu.

      Delete
  6. kadang2 noe pun letak roti dan telur je...tuna x letak la...tp kena letak sos jugak..

    ReplyDelete

Terima kasih banyak-banyak kesudian anda datang ke sini,saya amat menghargainya.

Labels

rezeki (8) sakit (5) hadiah (4) solat (4) ilmu (3) kek (3) muhasabah (3) segmen.. (3) .... (2) Malaikat (2) Neraka (2) aktiviti (2) hati.. (2) lelaki (2) makan (2) sumber dr buku 150 wasiat Rasulullah utk wanita (2) sumber.. (2) ............ (1) AKU... (1) Adab... (1) Alien (1) Azab (1) Azan (1) Begini (1) Celaru........ (1) Iblis . (1) Jangan-jangan (1) Kerana Allah. (1) MAMA (1) PROTON PREVE (1) SEGMEN (1) Speech (1) Tasbih.. (1) Yang terpuji.. (1) ajal (1) al-Quran (1) al-kisah (1) amal (1) anak (1) anakku (1) animation (1) approval.. (1) asal (1) aurat.. (1) bau (1) berkumpul dua thn sekali (1) berniaga. (1) berniaga.. (1) bila malam (1) binatang.. (1) bumi (1) bunga. (1) busuk.. (1) cahaya malam.. (1) cake (1) culture shock.. (1) cup cake (1) dakwah.. (1) dish (1) do (1) doktor (1) dosa (1) dr buku..-- (1) dunia sementara.. (1) dunia yg fana.. (1) exam..anak-anak. (1) familyku (1) fitnah dunia (1) gua (1) hasil.. (1) hati (1) hati... (1) hidup.. (1) human (1) ilmu. (1) indahnya (1) indahnya kampung (1) insaf (1) insaf. (1) islam (1) jangan jadi kelab rakan syaitan (1) jangan main2 ye.. (1) jawab soalan (1) jemari.. (1) juadah (1) kari murunggai (1) kenduri kampung (1) kerenah anak-anak (1) lagi2 sakit..nak buat macam mana..dah tu...? (1) lukisan suami (1) manusia.. (1) masa (1) masak utk mereka yg sakit (1) mata (1) matang.. (1) matematik (1) mati. (1) maut (1) mempelam (1) menangis takut kpd Allah SWT. (1) menu sIhat..?? (1) merepek (1) mertua (1) miskin (1) muhammad (1) mumia (1) nasi beriani (1) neraka. (1) nikmat..pada buah (1) non.muslim (1) pasti.. (1) pcl n family.. (1) penyakit hati.. (1) penyakit... (1) pergi tak kembali.. (1) perihal anakku (1) perjalanan kamu wahai anak2 masih jauh (1) perumpamaan (1) pilih lauk mentah (1) polka... (1) positif (1) resepi keli (1) resepi koci labu (1) resepi tako (1) resepi tiramisu azhan.. (1) rezeki.. (1) riya (1) roh.. (1) sabar ye... (1) saja-saja (1) saja-saja. (1) santai sabtu...ahad.. (1) sedekah (1) sedikit angin (1) sehat. (1) sejarah bola sepak (1) selalu minta pada Allah dpt khusuk dlm shalat.. (1) semua kerana Allah (1) senaman. (1) solat jumaat. (1) sumber dr buku.. (1) sunny (1) syurga. (1) tegas (1) tempahan.teman. (1) tetamu/abang (1) tidur siang hari (1) timbangan (1) tip (1) tiru.. (1) ulama (1) untung nasib.. (1) yang terpuji (1)