Pages

Wednesday, July 23, 2014

TART EPAL BLUEBERRY DAN BALIK KAMPUNG

Assalmualaikum sahabat maya.

 TART EPAL BLUEBERRY

mesti semua sibuk tengah memgemas baju..nak balik kampunglah katakan..
aku terus terang tak berapa gemar balik kampung,tambah anak yatim piatu lagilah..aku lebih suka raya dirumah sendiri..makan dan makan..tengok tv  dan tv tengok aku....jangan ikut cara aku ni..tak elok.sangat...banyak benda aku tak suka kemana-mana..pertamanya nak kemas baju,jalan jam,baju mesti berlonggok punyalah nak kena cuci,balik kampung mandi kena beratur,anak-anak pula asyik jengket-jengket kaki jer..
nak buang air besar sanggup tunggu balik rumah sendiri,kiranya hampas tu masing-masing hujung tanduk..

in shaa Allah jalan dekat dekat boleh..berziarah saudara di kl ni..ibu mertua juga..

lupakan ajelah ,siapa yang nak balik kampung tu berhati-hati di jalan raya pandu cermat jiwa selamat..

you all baliklah ye,aku nak mengetart hari ni...fresh from the oven lagi..

 esok nak ke Seremban jemput azhan fikry..malasnya nak mengharung jam..lepas tu nak ke Nilai 3...



20 comments:

  1. Cantiklah warna hijau tu knor..

    Selamat hari raya Aidilfitri buat knor sekeluarga..
    Berhati-hati dijalan raya ^___^

    ReplyDelete
  2. Cantik tul tart ni...rasanya ada rasa epal ker?

    ReplyDelete
  3. cheq da-sudah tentu..rasa epal..

    ReplyDelete
  4. knor! selamat hari raya
    maaf zahir batin
    nak beli rempeyek ada tak hihi
    ala jauh tapi =( tsk tsk tsk

    ReplyDelete
  5. Wah cantik Tat epal. Warna hijau yang sedap di pandang. Selamat buat kuih akak. Esok hati-hari menempuh jem ke Nilai.

    ReplyDelete
  6. Sesekali ubah selera tukar hijau:)

    Selamat Hari Raya & maaf zahir batin dari kakak juga..

    ReplyDelete
  7. kemasnya kak nor gulung..
    tgok tart kita..ha..ha..amatur betul..
    selamat hari rya kak nor..maaf ada terkasar bahasa, gurau2 selama berkomen kat sini ye..

    ReplyDelete
  8. menariknye tart hijau tuh, mesti sedap sangat kan sbb knor yg buatnya..
    sy pun tak balik kg..jomlah dtg umah nie...byk sekut raya sy buat tuk knor nie..hehehe..
    selamat hari raya maaf zahir batin yer..

    ReplyDelete
  9. meriah nampaknya tart tu knor...cantik sangat...selamat hari raya Knor n maaf zahir batin

    ReplyDelete
  10. Betul tu...pertama kali tengok warna hijau...

    ReplyDelete
  11. Menariknya tart hijau ni.. pasti ramai yang akan mengambil nak cuba tat ni nanti..

    Ai mmg jalan yang bakal sesak teruk tu.. moga banyak bersabar ya kak..

    ReplyDelete
  12. Selamat Hari Raya Maaf Zahir Batin Knorku!!..

    Kalau dkt mmg saya mengendeng tart tu sebalang!. Rumah saya tak byk kuih taun ni tau..sian saya!.. haha..

    ReplyDelete
  13. tart epal..siyes pestime dengar ni..
    cantik la..
    selamat hari raya

    ReplyDelete
  14. Knor..samalah akak..balik kg sbb mak ada lagi.dah ramai2 bercampur ipar duai rasa tak selesa pulak kita nak duduk lelama kat kg..

    ReplyDelete
  15. Hati2 di jalan raya tu
    Tart tu jgn sampai retak..

    Selamat hari raya
    Maaf zahir batin
    utk K.Nor sekeluarga

    ReplyDelete
  16. Nor..
    Selamat hari raya aidilfitri
    Maaf jika ada salah silap ye

    ReplyDelete
  17. Betul Knor.....aoa yg awak cakap tu semuanya betul . Kalau yatim piatu eloklah beraya di rumah sendiri....Mcm okje ni ....selagi org tua masih ada katanya...

    ReplyDelete
  18. Epal tu kan hijau ye dak......maka tartnya pun hijaulah yek hehe

    ReplyDelete

Terima kasih banyak-banyak kesudian anda datang ke sini,saya amat menghargainya.

Labels

rezeki (8) sakit (5) hadiah (4) solat (4) ilmu (3) kek (3) muhasabah (3) segmen.. (3) .... (2) Malaikat (2) Neraka (2) aktiviti (2) hati.. (2) lelaki (2) makan (2) sumber dr buku 150 wasiat Rasulullah utk wanita (2) sumber.. (2) ............ (1) AKU... (1) Adab... (1) Alien (1) Azab (1) Azan (1) Begini (1) Celaru........ (1) Iblis . (1) Jangan-jangan (1) Kerana Allah. (1) MAMA (1) PROTON PREVE (1) SEGMEN (1) Speech (1) Tasbih.. (1) Yang terpuji.. (1) ajal (1) al-Quran (1) al-kisah (1) amal (1) anak (1) anakku (1) animation (1) approval.. (1) asal (1) aurat.. (1) bau (1) berkumpul dua thn sekali (1) berniaga. (1) berniaga.. (1) bila malam (1) binatang.. (1) bumi (1) bunga. (1) busuk.. (1) cahaya malam.. (1) cake (1) culture shock.. (1) cup cake (1) dakwah.. (1) dish (1) do (1) doktor (1) dosa (1) dr buku..-- (1) dunia sementara.. (1) dunia yg fana.. (1) exam..anak-anak. (1) familyku (1) fitnah dunia (1) gua (1) hasil.. (1) hati (1) hati... (1) hidup.. (1) human (1) ilmu. (1) indahnya (1) indahnya kampung (1) insaf (1) insaf. (1) islam (1) jangan jadi kelab rakan syaitan (1) jangan main2 ye.. (1) jawab soalan (1) jemari.. (1) juadah (1) kari murunggai (1) kenduri kampung (1) kerenah anak-anak (1) lagi2 sakit..nak buat macam mana..dah tu...? (1) lukisan suami (1) manusia.. (1) masa (1) masak utk mereka yg sakit (1) mata (1) matang.. (1) matematik (1) mati. (1) maut (1) mempelam (1) menangis takut kpd Allah SWT. (1) menu sIhat..?? (1) merepek (1) mertua (1) miskin (1) muhammad (1) mumia (1) nasi beriani (1) neraka. (1) nikmat..pada buah (1) non.muslim (1) pasti.. (1) pcl n family.. (1) penyakit hati.. (1) penyakit... (1) pergi tak kembali.. (1) perihal anakku (1) perjalanan kamu wahai anak2 masih jauh (1) perumpamaan (1) pilih lauk mentah (1) polka... (1) positif (1) resepi keli (1) resepi koci labu (1) resepi tako (1) resepi tiramisu azhan.. (1) rezeki.. (1) riya (1) roh.. (1) sabar ye... (1) saja-saja (1) saja-saja. (1) santai sabtu...ahad.. (1) sedekah (1) sedikit angin (1) sehat. (1) sejarah bola sepak (1) selalu minta pada Allah dpt khusuk dlm shalat.. (1) semua kerana Allah (1) senaman. (1) solat jumaat. (1) sumber dr buku.. (1) sunny (1) syurga. (1) tegas (1) tempahan.teman. (1) tetamu/abang (1) tidur siang hari (1) timbangan (1) tip (1) tiru.. (1) ulama (1) untung nasib.. (1) yang terpuji (1)