Pages

Tuesday, February 25, 2014

Kasih sayang tanpa syarat

Kadang-kadang Allah lapangkan hidup kita, supaya kita tidak selalu dalam kesempitan. Dan kadang-kadang Allah sempitkan kita, supaya kita tidak hanyut dalam kelapangan. Dan ada ketikanya Allah melepaskan kita dari keduanya, agar kita tidak bergantung kepada sesuatu selain Allah.

Itulah hakikat hidup kadang-kadang sedih, ada ketika gembira, ada ketika sihat, ada ketika sakit. Selalu juga berubah dari terang ke gelap, dari kaya ke miskin, dari miskin ke kaya, dari muda ke tua, dari hidup ke mati, semuanya agar kita mengerti kita tidak bebas dari ketentuanNya.Jika ketika saat ini kita merasai kesusahan kerana diuji Allah, jangan sekali berputus asa dari rahmat Allah.



sunyi...tempahan masih ada...abaikan sekejap..dua hari tak masak...asyik tapau aje...kesian anak-anak..encik suami tak kisah,makan aje apa yang ada...imbas...Rindu..




Masing-masing ketika ini berumur enam tahun...di sekolah yang sama...cuma berbeza tahun...keduanya menerima anugerah sebagai tokoh murid...pendedahan positif seawal tadika..

“Most of the successful people I’ve known are the ones who do more listening than talking.” ― Bernard M. Baruch


17 comments:

  1. muka sama dua2 masa kecik ni. hehee :)

    ReplyDelete
  2. Moga kita sentiasa bersyukur walopon kita diuji Dan dilspangkan dada..
    Bagusnyer dierang...ni terima anugerah tokoh murid...

    ReplyDelete
  3. Dia beri macam2 kesenangan/dugaan supaya kita sentiasa mengingatiNya

    ReplyDelete
  4. walau apa pun situasi dlm kehidupan kita.. jgn berhenti dr mengharap rahmat Allah.. sgt setuju tu kak.. ;)

    susah, senang, sihat, sakit semua tu ujian Allah..

    ReplyDelete
  5. doa selalu yang terbaik buat anak2..

    anak2 yang membangakan.

    ReplyDelete
  6. Betul tuh.pendedahan haruslah bermula seawal mungkin..melentur buluhkan..

    ReplyDelete
  7. Anak-anak depan mata pun rindu, inikan pula jauh di mata ye Nor.

    ReplyDelete
  8. kesempitan mengajar kita untuk lebih menghargai masa..bila dah berjauhan terasa tersepit dengan rasa rindu gelak tawa dan juga tangisan diaorang..

    itulah adat bila berjauhan dengan orang2 kita sayang..kirim doa sebagai ganti kesepian diri :)
    be strong okeh !

    ReplyDelete
  9. Rindu pada orang yang kita cintai baru terasa bila berjauhan,

    ReplyDelete
  10. Allah menguji hamba Nya mengikut kemampuan dan kekuatan hamba Nya... bersabar dan bertabahlah dengan ujian yg datang kan knor...

    ReplyDelete
  11. Walau hidup ada pasang-surut tapi kena percaya Allah sayangkan kita..

    ReplyDelete
  12. betul tu... & palg penting doakan anak2 kita terus kan jgn putus !

    ReplyDelete
  13. semoga lebih berjaya lagi anak2 akak.... sama le kita lama dah x masak... letih sesejak peknen ni...

    ReplyDelete
  14. Penuh maksud entry akak kali ni. Semoga kita sama2 masuk dlm golongan orang yg sentiasa berada di bawah lindungan Allah.

    Rindu pada anak akak yg masuk ke sek asrama ya? Pasti tak lama dah nak cuti.. boleh balik rumah..

    ReplyDelete
  15. Tahniah Knor kerana berjaya mendidik mereka dengan izinNya... Ibu mana yg tak banggakan Knor! moga jadi inspirasi kepada ibu ibu lain....Share le tips!

    ReplyDelete
  16. bagusnya anak2 Knor...menjadi tokoh murid tu...tahniah

    ReplyDelete

Terima kasih banyak-banyak kesudian anda datang ke sini,saya amat menghargainya.

Labels

rezeki (8) sakit (5) hadiah (4) solat (4) ilmu (3) kek (3) muhasabah (3) segmen.. (3) .... (2) Malaikat (2) Neraka (2) aktiviti (2) hati.. (2) lelaki (2) makan (2) sumber dr buku 150 wasiat Rasulullah utk wanita (2) sumber.. (2) ............ (1) AKU... (1) Adab... (1) Alien (1) Azab (1) Azan (1) Begini (1) Celaru........ (1) Iblis . (1) Jangan-jangan (1) Kerana Allah. (1) MAMA (1) PROTON PREVE (1) SEGMEN (1) Speech (1) Tasbih.. (1) Yang terpuji.. (1) ajal (1) al-Quran (1) al-kisah (1) amal (1) anak (1) anakku (1) animation (1) approval.. (1) asal (1) aurat.. (1) bau (1) berkumpul dua thn sekali (1) berniaga. (1) berniaga.. (1) bila malam (1) binatang.. (1) bumi (1) bunga. (1) busuk.. (1) cahaya malam.. (1) cake (1) culture shock.. (1) cup cake (1) dakwah.. (1) dish (1) do (1) doktor (1) dosa (1) dr buku..-- (1) dunia sementara.. (1) dunia yg fana.. (1) exam..anak-anak. (1) familyku (1) fitnah dunia (1) gua (1) hasil.. (1) hati (1) hati... (1) hidup.. (1) human (1) ilmu. (1) indahnya (1) indahnya kampung (1) insaf (1) insaf. (1) islam (1) jangan jadi kelab rakan syaitan (1) jangan main2 ye.. (1) jawab soalan (1) jemari.. (1) juadah (1) kari murunggai (1) kenduri kampung (1) kerenah anak-anak (1) lagi2 sakit..nak buat macam mana..dah tu...? (1) lukisan suami (1) manusia.. (1) masa (1) masak utk mereka yg sakit (1) mata (1) matang.. (1) matematik (1) mati. (1) maut (1) mempelam (1) menangis takut kpd Allah SWT. (1) menu sIhat..?? (1) merepek (1) mertua (1) miskin (1) muhammad (1) mumia (1) nasi beriani (1) neraka. (1) nikmat..pada buah (1) non.muslim (1) pasti.. (1) pcl n family.. (1) penyakit hati.. (1) penyakit... (1) pergi tak kembali.. (1) perihal anakku (1) perjalanan kamu wahai anak2 masih jauh (1) perumpamaan (1) pilih lauk mentah (1) polka... (1) positif (1) resepi keli (1) resepi koci labu (1) resepi tako (1) resepi tiramisu azhan.. (1) rezeki.. (1) riya (1) roh.. (1) sabar ye... (1) saja-saja (1) saja-saja. (1) santai sabtu...ahad.. (1) sedekah (1) sedikit angin (1) sehat. (1) sejarah bola sepak (1) selalu minta pada Allah dpt khusuk dlm shalat.. (1) semua kerana Allah (1) senaman. (1) solat jumaat. (1) sumber dr buku.. (1) sunny (1) syurga. (1) tegas (1) tempahan.teman. (1) tetamu/abang (1) tidur siang hari (1) timbangan (1) tip (1) tiru.. (1) ulama (1) untung nasib.. (1) yang terpuji (1)