Pages

Tuesday, October 9, 2012

Lauk zaman jepun



“Wahai sekalian manusia! makanlah dari apa yang ada di bumi yang halal lagi baik, dan janganlah kamu ikut jejak langkah syaitan; kerana sesungguhnya syaitan itu ialah musuh yang terang nyata bagi kamu.” (Surah Al-Baqarah ayat 168)

 
bayam rebus 

 ikan cencaru sumbat bawang putih dan sedikit cili..ini untuk orang yang tak  makan ikan keli...

sambal keli



Bermaksud: "Wahai orang yang beriman!, makanlah daripada benda-benda yang baik (yang halal) daripada apa yang telah Kami berikan kepada kamu dan bersyukurlah kepada Allah, jika kamu benar-benar hanya beribadah kepada-Nya".


12 comments:

  1. terima kasih info ini. sedap lauk ni.. :-)

    ReplyDelete
  2. lauk rebus-rebus camnila yg wat tambah selera tu.. sy suka je lauk camni. pekena dgn sambal belacan.. fuhhh

    ReplyDelete
  3. Kakak panggil bayam bening tu Nor bukan rebus. Tapi kami suka masak macam ni.. sebab ada lawan ikan yg pedas sedaplah:)

    ReplyDelete
  4. simple but yet sangat sedap.. salam kenal kak... follow sudah, please hit me back ya..

    ReplyDelete
  5. lamanya tak makan ikan sumbat tu... mak saya selalu buat... rindunya mak... huhuhu

    ReplyDelete
  6. lauk pauk akak tu sangat mengiurkan..match jer menu yg akak masak yer..dah menjamu selera la tu..nak sikit..hihi..

    ReplyDelete
  7. sdap bayam tu... hehheh... dh lame x mkn bayam... terliur tgk ikan sumbat tu...

    ReplyDelete
  8. Kakzakie-ooo sayur bening ye kak..ada juga dgr bening2..

    ReplyDelete
  9. salam kenal =) kadang2 makanan yang simple tu lah sedap kan. paling terliur tengok ikan sumbat sambal tu

    ReplyDelete
  10. lepas dari 3 hari MC keracunan makan kan kak, sy kurg selera mkn....Allahu...

    ReplyDelete

Terima kasih banyak-banyak kesudian anda datang ke sini,saya amat menghargainya.

Labels

rezeki (8) sakit (5) hadiah (4) solat (4) ilmu (3) kek (3) muhasabah (3) segmen.. (3) .... (2) Malaikat (2) Neraka (2) aktiviti (2) hati.. (2) lelaki (2) makan (2) sumber dr buku 150 wasiat Rasulullah utk wanita (2) sumber.. (2) ............ (1) AKU... (1) Adab... (1) Alien (1) Azab (1) Azan (1) Begini (1) Celaru........ (1) Iblis . (1) Jangan-jangan (1) Kerana Allah. (1) MAMA (1) PROTON PREVE (1) SEGMEN (1) Speech (1) Tasbih.. (1) Yang terpuji.. (1) ajal (1) al-Quran (1) al-kisah (1) amal (1) anak (1) anakku (1) animation (1) approval.. (1) asal (1) aurat.. (1) bau (1) berkumpul dua thn sekali (1) berniaga. (1) berniaga.. (1) bila malam (1) binatang.. (1) bumi (1) bunga. (1) busuk.. (1) cahaya malam.. (1) cake (1) culture shock.. (1) cup cake (1) dakwah.. (1) dish (1) do (1) doktor (1) dosa (1) dr buku..-- (1) dunia sementara.. (1) dunia yg fana.. (1) exam..anak-anak. (1) familyku (1) fitnah dunia (1) gua (1) hasil.. (1) hati (1) hati... (1) hidup.. (1) human (1) ilmu. (1) indahnya (1) indahnya kampung (1) insaf (1) insaf. (1) islam (1) jangan jadi kelab rakan syaitan (1) jangan main2 ye.. (1) jawab soalan (1) jemari.. (1) juadah (1) kari murunggai (1) kenduri kampung (1) kerenah anak-anak (1) lagi2 sakit..nak buat macam mana..dah tu...? (1) lukisan suami (1) manusia.. (1) masa (1) masak utk mereka yg sakit (1) mata (1) matang.. (1) matematik (1) mati. (1) maut (1) mempelam (1) menangis takut kpd Allah SWT. (1) menu sIhat..?? (1) merepek (1) mertua (1) miskin (1) muhammad (1) mumia (1) nasi beriani (1) neraka. (1) nikmat..pada buah (1) non.muslim (1) pasti.. (1) pcl n family.. (1) penyakit hati.. (1) penyakit... (1) pergi tak kembali.. (1) perihal anakku (1) perjalanan kamu wahai anak2 masih jauh (1) perumpamaan (1) pilih lauk mentah (1) polka... (1) positif (1) resepi keli (1) resepi koci labu (1) resepi tako (1) resepi tiramisu azhan.. (1) rezeki.. (1) riya (1) roh.. (1) sabar ye... (1) saja-saja (1) saja-saja. (1) santai sabtu...ahad.. (1) sedekah (1) sedikit angin (1) sehat. (1) sejarah bola sepak (1) selalu minta pada Allah dpt khusuk dlm shalat.. (1) semua kerana Allah (1) senaman. (1) solat jumaat. (1) sumber dr buku.. (1) sunny (1) syurga. (1) tegas (1) tempahan.teman. (1) tetamu/abang (1) tidur siang hari (1) timbangan (1) tip (1) tiru.. (1) ulama (1) untung nasib.. (1) yang terpuji (1)