Pages

Monday, October 29, 2012

Jiwa tenang sesejuk ais krim


Pagi selasa agak tenang sikit dalam rumah..iman sekolah pagi ada sambutan hari kanak-kanak.adibah dan muhammad seperti biasa sekolah pagi..azhan tengah sibuk ulang kaji paper math dan sivik.kalau tidak pagi-pagi rumah saya agak kelam kabut,riuh, sakat menyakat walau azhan dengan iman saja..siapa lagi kalau bukan azhan ketuanya.tempahan saya juga dah habis, lega rasanya.ada juga tempahan yang saya tolak oleh kerana keletihan sangat.pelanggan juga pelik-pelik perangainya order hari ni nak esok..."minta tolong sangat-sangat" katanya..saya kata minta tolong pun saya tak boleh tolong..memang tak boleh,bukannya nak menyombong.saya kena dahulukan pelanggan yang menempah dahulu.

tender setahun untuk buat kuih-muih basah juga dah lama saya tolak tak mampu saya buat.saya bukan jenis yang kuat berkerja.cukup apa saja yang saya ada sekarang ini.saya nak hidup serba sederhana,jiwa tenang dan bahagia.anak-anak juga rasa tidak tersisih.

saya bersyukur dengan apa saja yang Allah anugerahkan sekarang ini dan masa depan insyaALLAH.

Jom kita cuba buat ais krim goreng.

14 comments:

  1. KA x pernah buat sendiri eskrem gorg ni , beli je! hehehe

    ReplyDelete
  2. Tak pernah buat dan tak pernah makan ais krim goreng...sedap ke..

    ReplyDelete
  3. xpenah rasa aiskrim goreng ni...

    ReplyDelete
  4. sedapnya kak aiskrim goreng...

    betul tu kak.. hidup sederhana ni mmg tenang.. bahagia..

    ReplyDelete
  5. ari tu penah try bt eskem goreng.tp suami tak suke..sbb pki roti..mcm serap minyak..die cpt muak..

    ReplyDelete
  6. akak dah try ke..best tak..anis ta penah mkn

    ReplyDelete
  7. Semua org mengimpikan kehidupan yang tenang, kerana ketenangan itu amat mahal harganya....

    Semoga Knor dan keluarga dilimpahi ketenagan, jika ada masalah, ia akan menjadi sekecil kuman.

    ReplyDelete
  8. wah...pasti sedap hingga menjilat ibu jari ni kan...:)

    ReplyDelete
  9. Salam kak..baru nk jenguk akak ni.hihi.belum pernah lg sy mkn aiskrim goreng..tp org duk kata sedap..

    ReplyDelete
  10. sempoinye care buat. takde details nye ke kak? 1 sampai 12 tu buat ape. :)

    ReplyDelete
  11. best yer....ni mmg btul2x iskrim punye ni..slalu nmpk balut gan roti..

    ReplyDelete

Terima kasih banyak-banyak kesudian anda datang ke sini,saya amat menghargainya.

Labels

rezeki (8) sakit (5) hadiah (4) solat (4) ilmu (3) kek (3) muhasabah (3) segmen.. (3) .... (2) Malaikat (2) Neraka (2) aktiviti (2) hati.. (2) lelaki (2) makan (2) sumber dr buku 150 wasiat Rasulullah utk wanita (2) sumber.. (2) ............ (1) AKU... (1) Adab... (1) Alien (1) Azab (1) Azan (1) Begini (1) Celaru........ (1) Iblis . (1) Jangan-jangan (1) Kerana Allah. (1) MAMA (1) PROTON PREVE (1) SEGMEN (1) Speech (1) Tasbih.. (1) Yang terpuji.. (1) ajal (1) al-Quran (1) al-kisah (1) amal (1) anak (1) anakku (1) animation (1) approval.. (1) asal (1) aurat.. (1) bau (1) berkumpul dua thn sekali (1) berniaga. (1) berniaga.. (1) bila malam (1) binatang.. (1) bumi (1) bunga. (1) busuk.. (1) cahaya malam.. (1) cake (1) culture shock.. (1) cup cake (1) dakwah.. (1) dish (1) do (1) doktor (1) dosa (1) dr buku..-- (1) dunia sementara.. (1) dunia yg fana.. (1) exam..anak-anak. (1) familyku (1) fitnah dunia (1) gua (1) hasil.. (1) hati (1) hati... (1) hidup.. (1) human (1) ilmu. (1) indahnya (1) indahnya kampung (1) insaf (1) insaf. (1) islam (1) jangan jadi kelab rakan syaitan (1) jangan main2 ye.. (1) jawab soalan (1) jemari.. (1) juadah (1) kari murunggai (1) kenduri kampung (1) kerenah anak-anak (1) lagi2 sakit..nak buat macam mana..dah tu...? (1) lukisan suami (1) manusia.. (1) masa (1) masak utk mereka yg sakit (1) mata (1) matang.. (1) matematik (1) mati. (1) maut (1) mempelam (1) menangis takut kpd Allah SWT. (1) menu sIhat..?? (1) merepek (1) mertua (1) miskin (1) muhammad (1) mumia (1) nasi beriani (1) neraka. (1) nikmat..pada buah (1) non.muslim (1) pasti.. (1) pcl n family.. (1) penyakit hati.. (1) penyakit... (1) pergi tak kembali.. (1) perihal anakku (1) perjalanan kamu wahai anak2 masih jauh (1) perumpamaan (1) pilih lauk mentah (1) polka... (1) positif (1) resepi keli (1) resepi koci labu (1) resepi tako (1) resepi tiramisu azhan.. (1) rezeki.. (1) riya (1) roh.. (1) sabar ye... (1) saja-saja (1) saja-saja. (1) santai sabtu...ahad.. (1) sedekah (1) sedikit angin (1) sehat. (1) sejarah bola sepak (1) selalu minta pada Allah dpt khusuk dlm shalat.. (1) semua kerana Allah (1) senaman. (1) solat jumaat. (1) sumber dr buku.. (1) sunny (1) syurga. (1) tegas (1) tempahan.teman. (1) tetamu/abang (1) tidur siang hari (1) timbangan (1) tip (1) tiru.. (1) ulama (1) untung nasib.. (1) yang terpuji (1)