Pages

Monday, July 30, 2012

Jadi orang cerdik

assalamualaikum

untuk anak-anak...



” Yang pertama, jangan bercita-cita nak jadi doktor, peguam , jurutera dan sebagainya. Ini adalah cita-cita nak makan gaji. Tapi tanamlah azam untuk jadi orang cerdik. Kalau kita cerdik, insyaAllah kerja akan datang sendiri pada kita”

'belajar untuk "tahu" bukan belajar hanya untuk nak lulus periksa."

15 comments:

  1. KESAH PENGHINAAN TERHADAP MASJID AL SOLEHIN DAN AHLI KHARIAHNYA DIKULAIJAYA
    www.karamsingwali.blogspot.com
    tolong share..bantu kami selamatkan al solehin..

    ReplyDelete
  2. ye betol jadi yang cerdik, dan beriman kepadaNya. insyaAllah DIA akan tolong kita

    ReplyDelete
  3. Persepsi kena betulkan ye Nor...

    ReplyDelete
  4. sangat sangat setuju.. bila dah bijak semua kerja boleh dapat insyaallah

    ReplyDelete
  5. mmm betul jgk tu :) Ya Allah...alhamdulillah..ilmu baru..cita2 jd cerdik :)

    ReplyDelete
  6. anis belajar dulu tok dua dua..ngeee..

    ReplyDelete
  7. Memang betul kata-kata K.Nor tu,
    Pekerjaan akan mencari kita jika kita bijak.

    Dah besar panjang anak lelaki K.Nor ni. Alhamdulillah.

    ReplyDelete
  8. As salam K.nor,

    Marya sgt2 setuju! Tak perlu bercita2 jd doctor peguam jurutera etc yg penting kena tanamkan dlm diri anak2 menjadi ahli syurga...insya'ALLAH... kita kena masuk syurga dulu sblm nak anak masuk syurga :))

    Moga kita semua ahli syurga... ameen :))

    ReplyDelete
  9. salam kak nor.. betul sgt tu.. Queen setuju...

    ReplyDelete
  10. insha Allah. bende ni sgt perlu utk psikologi anak anak kan. :)

    ReplyDelete

Terima kasih banyak-banyak kesudian anda datang ke sini,saya amat menghargainya.

Labels

rezeki (8) sakit (5) hadiah (4) solat (4) ilmu (3) kek (3) muhasabah (3) segmen.. (3) .... (2) Malaikat (2) Neraka (2) aktiviti (2) hati.. (2) lelaki (2) makan (2) sumber dr buku 150 wasiat Rasulullah utk wanita (2) sumber.. (2) ............ (1) AKU... (1) Adab... (1) Alien (1) Azab (1) Azan (1) Begini (1) Celaru........ (1) Iblis . (1) Jangan-jangan (1) Kerana Allah. (1) MAMA (1) PROTON PREVE (1) SEGMEN (1) Speech (1) Tasbih.. (1) Yang terpuji.. (1) ajal (1) al-Quran (1) al-kisah (1) amal (1) anak (1) anakku (1) animation (1) approval.. (1) asal (1) aurat.. (1) bau (1) berkumpul dua thn sekali (1) berniaga. (1) berniaga.. (1) bila malam (1) binatang.. (1) bumi (1) bunga. (1) busuk.. (1) cahaya malam.. (1) cake (1) culture shock.. (1) cup cake (1) dakwah.. (1) dish (1) do (1) doktor (1) dosa (1) dr buku..-- (1) dunia sementara.. (1) dunia yg fana.. (1) exam..anak-anak. (1) familyku (1) fitnah dunia (1) gua (1) hasil.. (1) hati (1) hati... (1) hidup.. (1) human (1) ilmu. (1) indahnya (1) indahnya kampung (1) insaf (1) insaf. (1) islam (1) jangan jadi kelab rakan syaitan (1) jangan main2 ye.. (1) jawab soalan (1) jemari.. (1) juadah (1) kari murunggai (1) kenduri kampung (1) kerenah anak-anak (1) lagi2 sakit..nak buat macam mana..dah tu...? (1) lukisan suami (1) manusia.. (1) masa (1) masak utk mereka yg sakit (1) mata (1) matang.. (1) matematik (1) mati. (1) maut (1) mempelam (1) menangis takut kpd Allah SWT. (1) menu sIhat..?? (1) merepek (1) mertua (1) miskin (1) muhammad (1) mumia (1) nasi beriani (1) neraka. (1) nikmat..pada buah (1) non.muslim (1) pasti.. (1) pcl n family.. (1) penyakit hati.. (1) penyakit... (1) pergi tak kembali.. (1) perihal anakku (1) perjalanan kamu wahai anak2 masih jauh (1) perumpamaan (1) pilih lauk mentah (1) polka... (1) positif (1) resepi keli (1) resepi koci labu (1) resepi tako (1) resepi tiramisu azhan.. (1) rezeki.. (1) riya (1) roh.. (1) sabar ye... (1) saja-saja (1) saja-saja. (1) santai sabtu...ahad.. (1) sedekah (1) sedikit angin (1) sehat. (1) sejarah bola sepak (1) selalu minta pada Allah dpt khusuk dlm shalat.. (1) semua kerana Allah (1) senaman. (1) solat jumaat. (1) sumber dr buku.. (1) sunny (1) syurga. (1) tegas (1) tempahan.teman. (1) tetamu/abang (1) tidur siang hari (1) timbangan (1) tip (1) tiru.. (1) ulama (1) untung nasib.. (1) yang terpuji (1)