Pages

Thursday, July 12, 2012

AL-KISAHNYA SI KHINZIR

Assalamualaikum

Apakah sebenarnya hikmah di sebalik larangan memakan daging haiwan yang bernama khinzir ini?tidak ada seekor haiwan pun yang mampu menandingi khinzir dalam soal kerakusan dalam memakan apa sahaja yang di hidang termasuk kotorannya sendiri.
Tak ada seekor binatang pun yang boleh menandingi kemalasan haiwan ini.

Amalan seks bebas dalam kalangan haiwan khinzir adalah yang paling ekstrem dan liberal berbanding dunia haiwan lain.kadar kolestrolnya jangan cakaplah,khinzir satu-satunya haiwan yang mampu menghidap sakit jantung.

Cacing adalah antara bakteria dan parasit yang banyak ditemui dalam daging khinzir.Cacing jenis taenia saginata,cacing trichinella spiralis dan salmonella,kalau nak tahu rupanya cuba google,saya sendiri pun tak tahu dan tak nak tahu...

Cacing pita, taenia soleum juga ada di temui pada haiwan lain seperti lembu.kalau nak masak daging lembu,kenalah masak berjam-jam lamanya,So lepas ini janganlahlah pula geli nak makan daging lembu ye..sebab cacing jenis ini tak bahaya.

jenis cacing yang ada pada khinzir sangat bahaya,memang cacing itu kekal dalam dagingnya.


"menghalalkan bagi mereka yang baik-baik dan mengharamkan yang buruk."
{Surah al-A'raf,ayat 145)

11 comments:

  1. skt jantung??? kalu kena penyakit 3 serangkai lg bgs.. ;-)

    ReplyDelete
  2. Kakak ada kawan bukan Islam tapi sebab dia tahu betapa hina dan kotornya daging ini dia tak makan tau Nor sekeluarga lagi...

    ReplyDelete
  3. eeeeeeeee.. tgk si khinzir ni pun rasa nk muntah apatah lg nak makan...

    ReplyDelete
  4. Membaca entri Cinnamon ni, saya menjadi ngeri sebab sebahagian makanan kita yg dijual di pasaran, mengandungi unsur2 ini, spt yang didedahkan oleh akhbar dan persatuan pengguna. Kita selalu terkejut dan terkejut, tak perlulah nak di senaraikan di sini kerana ia amat banyak, taip sajalah di Google ini, macam-macam ada.Sekian, tkasih.

    ReplyDelete
  5. Terima kasih kongsi cerita ni.. Bermanfaa :-)

    ReplyDelete
  6. ee..mcm mana la org kafir ni suka menatang ni


    meh tgk sapa yg glamer ..http://gilamodified.blogspot.com/2012/07/glamer-lagik.html

    ReplyDelete
  7. Sejujurnya saya katakan itulah daging yang paling sedap pernah saya makan. Sedapnya sehingga menyebabkan ketagihan namun ianya mahal dan hanya sekali-sekala dapat makan.

    Setelah memeluk Islam saya merasa jijik sangat sangat dengan daging tu. Malah untuk melintas di restoran cina saya boleh termuntah.

    SubhanaAllah! Alhamdulillah!

    ReplyDelete
  8. Alhamdulillah..kak ingat mmg di lahirkan Islam.

    Allah Maha Besar

    ReplyDelete

Terima kasih banyak-banyak kesudian anda datang ke sini,saya amat menghargainya.

Labels

rezeki (8) sakit (5) hadiah (4) solat (4) ilmu (3) kek (3) muhasabah (3) segmen.. (3) .... (2) Malaikat (2) Neraka (2) aktiviti (2) hati.. (2) lelaki (2) makan (2) sumber dr buku 150 wasiat Rasulullah utk wanita (2) sumber.. (2) ............ (1) AKU... (1) Adab... (1) Alien (1) Azab (1) Azan (1) Begini (1) Celaru........ (1) Iblis . (1) Jangan-jangan (1) Kerana Allah. (1) MAMA (1) PROTON PREVE (1) SEGMEN (1) Speech (1) Tasbih.. (1) Yang terpuji.. (1) ajal (1) al-Quran (1) al-kisah (1) amal (1) anak (1) anakku (1) animation (1) approval.. (1) asal (1) aurat.. (1) bau (1) berkumpul dua thn sekali (1) berniaga. (1) berniaga.. (1) bila malam (1) binatang.. (1) bumi (1) bunga. (1) busuk.. (1) cahaya malam.. (1) cake (1) culture shock.. (1) cup cake (1) dakwah.. (1) dish (1) do (1) doktor (1) dosa (1) dr buku..-- (1) dunia sementara.. (1) dunia yg fana.. (1) exam..anak-anak. (1) familyku (1) fitnah dunia (1) gua (1) hasil.. (1) hati (1) hati... (1) hidup.. (1) human (1) ilmu. (1) indahnya (1) indahnya kampung (1) insaf (1) insaf. (1) islam (1) jangan jadi kelab rakan syaitan (1) jangan main2 ye.. (1) jawab soalan (1) jemari.. (1) juadah (1) kari murunggai (1) kenduri kampung (1) kerenah anak-anak (1) lagi2 sakit..nak buat macam mana..dah tu...? (1) lukisan suami (1) manusia.. (1) masa (1) masak utk mereka yg sakit (1) mata (1) matang.. (1) matematik (1) mati. (1) maut (1) mempelam (1) menangis takut kpd Allah SWT. (1) menu sIhat..?? (1) merepek (1) mertua (1) miskin (1) muhammad (1) mumia (1) nasi beriani (1) neraka. (1) nikmat..pada buah (1) non.muslim (1) pasti.. (1) pcl n family.. (1) penyakit hati.. (1) penyakit... (1) pergi tak kembali.. (1) perihal anakku (1) perjalanan kamu wahai anak2 masih jauh (1) perumpamaan (1) pilih lauk mentah (1) polka... (1) positif (1) resepi keli (1) resepi koci labu (1) resepi tako (1) resepi tiramisu azhan.. (1) rezeki.. (1) riya (1) roh.. (1) sabar ye... (1) saja-saja (1) saja-saja. (1) santai sabtu...ahad.. (1) sedekah (1) sedikit angin (1) sehat. (1) sejarah bola sepak (1) selalu minta pada Allah dpt khusuk dlm shalat.. (1) semua kerana Allah (1) senaman. (1) solat jumaat. (1) sumber dr buku.. (1) sunny (1) syurga. (1) tegas (1) tempahan.teman. (1) tetamu/abang (1) tidur siang hari (1) timbangan (1) tip (1) tiru.. (1) ulama (1) untung nasib.. (1) yang terpuji (1)