Pages

Wednesday, July 25, 2012

FAHAM TU...!!

ASSALAMUALAIKUM


19 comments:

  1. Itulah yg hubby kakak selalu kata Nor. Sedih lagi bila dlm keadaan tak sempurna pulak tu dedikasi pada arwah ayah/bonda lagi. Kesian kan...

    ReplyDelete
  2. salam kak..orang jenis macam ni memang tak tau malu.tapi kalo kita tegur kita plak dipersalahkan, katanya mengaibkan diri mereka.siap ckp lagi kat kita kalo kita membuka aib orang, Allah swt akan bukak aib kita plak.dia plak kasi warning kat kita.

    ReplyDelete
  3. yelah...yelah...
    tapi nak buat cemana kan..
    kesedaran dalam diri setiap individu..
    bukan kita boleh tarik telinga diorang dan marah kalau diorang buat sambil lewa je dengan perkataan yg diungkapkan tu..kan?
    :)

    ReplyDelete
  4. Salam,
    Kak mohon izin share entri : tangisan pertama di bumi.

    Maaf dah publishpun. Untuk kebaikan boleh kan :)

    ReplyDelete
  5. syukur bukan hanya dengan kata2 saja kan..dengan perbuatan juga menandakan kita hamba yang bersykur dengan mentaati perintahNya dan menjauhi laranganNya..

    masak apa berbuka harini k.nor?:)

    ReplyDelete
  6. peringatan yg berguna utk kita semua

    ReplyDelete
  7. itu la...
    kadang2 penyebutan tanpa tahu maknanya...
    bahaya...

    ReplyDelete
  8. Terima kasih atas sebuah peringatan yang amat bermakna.

    ReplyDelete
  9. Adie Achim-silakan adie,tak minta izin pun tak apa

    ReplyDelete
  10. Kakzakie-samalah mcm hubby saya kak..


    Hidayah Bach-allah beri otak mereka tak gunakan

    ReplyDelete
  11. Prettywrite -setuju dik.

    p/s masak simple2 aje

    ReplyDelete
  12. mie-itulah adik mencari ilmu tu wajib

    ReplyDelete
  13. naam ahsanti :) uhibbu entry ni kak :)

    ReplyDelete
  14. Bulan Syurga Firdausi -syukran..naam.

    Allah telah mencipta manusia supaya menjadi KhalifahNya di bumi.Allah membezakan manusia drp mahkluk2 lain dgn akal dan elok ciptaan.

    BERSYUKURLAH.KALAU KITA TIDAK MENURUT PERINTAH ALLAH,MAKNANYA KITA MENDERHAKA KPD ALLAH.

    ReplyDelete
  15. satu lagi yg buat tahlil utk mak ayah tapi pemakaian di luar tak jage. die tak fikir kah ayah nya derita bile aurat die tak jage? hmm.

    ReplyDelete

Terima kasih banyak-banyak kesudian anda datang ke sini,saya amat menghargainya.

Labels

rezeki (8) sakit (5) hadiah (4) solat (4) ilmu (3) kek (3) muhasabah (3) segmen.. (3) .... (2) Malaikat (2) Neraka (2) aktiviti (2) hati.. (2) lelaki (2) makan (2) sumber dr buku 150 wasiat Rasulullah utk wanita (2) sumber.. (2) ............ (1) AKU... (1) Adab... (1) Alien (1) Azab (1) Azan (1) Begini (1) Celaru........ (1) Iblis . (1) Jangan-jangan (1) Kerana Allah. (1) MAMA (1) PROTON PREVE (1) SEGMEN (1) Speech (1) Tasbih.. (1) Yang terpuji.. (1) ajal (1) al-Quran (1) al-kisah (1) amal (1) anak (1) anakku (1) animation (1) approval.. (1) asal (1) aurat.. (1) bau (1) berkumpul dua thn sekali (1) berniaga. (1) berniaga.. (1) bila malam (1) binatang.. (1) bumi (1) bunga. (1) busuk.. (1) cahaya malam.. (1) cake (1) culture shock.. (1) cup cake (1) dakwah.. (1) dish (1) do (1) doktor (1) dosa (1) dr buku..-- (1) dunia sementara.. (1) dunia yg fana.. (1) exam..anak-anak. (1) familyku (1) fitnah dunia (1) gua (1) hasil.. (1) hati (1) hati... (1) hidup.. (1) human (1) ilmu. (1) indahnya (1) indahnya kampung (1) insaf (1) insaf. (1) islam (1) jangan jadi kelab rakan syaitan (1) jangan main2 ye.. (1) jawab soalan (1) jemari.. (1) juadah (1) kari murunggai (1) kenduri kampung (1) kerenah anak-anak (1) lagi2 sakit..nak buat macam mana..dah tu...? (1) lukisan suami (1) manusia.. (1) masa (1) masak utk mereka yg sakit (1) mata (1) matang.. (1) matematik (1) mati. (1) maut (1) mempelam (1) menangis takut kpd Allah SWT. (1) menu sIhat..?? (1) merepek (1) mertua (1) miskin (1) muhammad (1) mumia (1) nasi beriani (1) neraka. (1) nikmat..pada buah (1) non.muslim (1) pasti.. (1) pcl n family.. (1) penyakit hati.. (1) penyakit... (1) pergi tak kembali.. (1) perihal anakku (1) perjalanan kamu wahai anak2 masih jauh (1) perumpamaan (1) pilih lauk mentah (1) polka... (1) positif (1) resepi keli (1) resepi koci labu (1) resepi tako (1) resepi tiramisu azhan.. (1) rezeki.. (1) riya (1) roh.. (1) sabar ye... (1) saja-saja (1) saja-saja. (1) santai sabtu...ahad.. (1) sedekah (1) sedikit angin (1) sehat. (1) sejarah bola sepak (1) selalu minta pada Allah dpt khusuk dlm shalat.. (1) semua kerana Allah (1) senaman. (1) solat jumaat. (1) sumber dr buku.. (1) sunny (1) syurga. (1) tegas (1) tempahan.teman. (1) tetamu/abang (1) tidur siang hari (1) timbangan (1) tip (1) tiru.. (1) ulama (1) untung nasib.. (1) yang terpuji (1)