Pages

Saturday, February 18, 2012

Lunch hari ini...

Assalamualaikum.

Entri hari sabtu,ingatkan boleh luruskan kaki atau bersandar di kerusi buruk.Rupanya..?
Anak-anak masing-masing ada aktiviti ,terpaksalah saya ke hulur hilir.
Adakah kehidupan ini semakin sibuk atau semakin sempit atau juga semakin lapang.Setiap hari adakah kita rasa gembira atau sebaliknya.

"Ya Allah,kami memohon daripada-Mu ilmu yang bermanfaat,rezeki yang luas dan kesembuhan daripada segala penyakit.'

 

"Sesungguhnya seseorang itu di ciptakan dalam perut ibunya selama empat puluh hari dalam bentuk nutfah,empat puluh hari menjadi segumpal darah dan empat puluh hari menjadi segumpal daging.Kemudian Allah mengutuskan malaikat untuk meniupkan roh ke dalamnya dan menuliskan empat ketentuan,iaitu tentang rezekinya,ajalnya,amal perbuatannya,dan (jalan hidupnya) sengsara atau bahagia." {Riwayat al-Bukhari dan Muslim}

Nota:Bersyukur dengan apa yang ada.Terima kasih Allah.

Wassalam

20 comments:

  1. Alhamdulillah...sedap makanan. lapar dibuatnya. hehe.

    ReplyDelete
  2. salam akak cinnamon..pekaba?bape hari tak ziarah akak...alhamdulilah..syukur rezeki tuk hari nie..bestla..nampak sedap tu..

    p/s:akak..gerun pulak tengok gambar kucing atas tu..mata die.huhu

    ReplyDelete
  3. ZaroL-Tq ziarah sini..


    Tiramisu Fatiema-biasa-biasa aje tu..

    p/s.suami yg ambil gambar kucing hitam ni,mak dia punya,tapi kucing ke sayangan mak mertua ni dah lama tak balik rumah,hilang atau kena curi. mak mertua sedih sgt.sbb dia sayang sgt kat kucing ni..mmg mata dia warna hijau n bersinar.kucing ni nampak aje garang,tapi manja bukan main..

    ReplyDelete
  4. semoga rezeki kita melimpah2.. amin

    ReplyDelete
  5. Insya Allah rezeki yg diperoleh penuh dgn barakah...

    ReplyDelete
  6. hari ne duduk umah je mmenguruskan rumahtangga...

    ReplyDelete
  7. wow...kak..saya nampak sambal belacan...sambal belacan tu kan?...sedapnyer...saya asyik buat sambal belacan tapi asyik x jadik jer...huhuhu

    ReplyDelete
  8. baru ja pekena char ko teow tadi

    ReplyDelete
  9. ilovekampungku-ye adik sambal belacan..ada mood aje,kak buat.

    ReplyDelete
  10. apa yg ada itula rezeki kita.. amin.. setakat ini alhamdulillah..

    jom baca sekejap.=)
    http://lolz-l.blogspot.com/2012/02/menyekutukan-allah.html

    ReplyDelete
  11. Mengucapkan syukur walau apa pun yang kita terima, kerana kita hanyalah hambaNya yang dipinjamkan kehidupan di dunia ini... :)

    ReplyDelete
  12. selamat pagi buat akan cinnamon sekeluarga..

    ReplyDelete
  13. rezeki Allah kan..alhamdulillah...

    ReplyDelete
  14. alhamdulillah syukur dgn apa yg ditulis untuk kita. sedap betol lauk akk tu? nyameehh

    ReplyDelete
  15. selamat tengahari akak cinnamon... dah lepas makan lunch ye.. saya baru selesai makan sorang2 kat bandar.. ehehe

    ReplyDelete
  16. Kancil suka berblog kerana berkongsi maklumat, pandangan, ilmu dan pengetahuan...

    ReplyDelete
  17. lame x ziarah cni..hope akak sihat sllu :) tringin nk mkn masakan akak la :) mmm seram nye tgk kucing atas tu hehehe

    ReplyDelete

Terima kasih banyak-banyak kesudian anda datang ke sini,saya amat menghargainya.

Labels

rezeki (8) sakit (5) hadiah (4) solat (4) ilmu (3) kek (3) muhasabah (3) segmen.. (3) .... (2) Malaikat (2) Neraka (2) aktiviti (2) hati.. (2) lelaki (2) makan (2) sumber dr buku 150 wasiat Rasulullah utk wanita (2) sumber.. (2) ............ (1) AKU... (1) Adab... (1) Alien (1) Azab (1) Azan (1) Begini (1) Celaru........ (1) Iblis . (1) Jangan-jangan (1) Kerana Allah. (1) MAMA (1) PROTON PREVE (1) SEGMEN (1) Speech (1) Tasbih.. (1) Yang terpuji.. (1) ajal (1) al-Quran (1) al-kisah (1) amal (1) anak (1) anakku (1) animation (1) approval.. (1) asal (1) aurat.. (1) bau (1) berkumpul dua thn sekali (1) berniaga. (1) berniaga.. (1) bila malam (1) binatang.. (1) bumi (1) bunga. (1) busuk.. (1) cahaya malam.. (1) cake (1) culture shock.. (1) cup cake (1) dakwah.. (1) dish (1) do (1) doktor (1) dosa (1) dr buku..-- (1) dunia sementara.. (1) dunia yg fana.. (1) exam..anak-anak. (1) familyku (1) fitnah dunia (1) gua (1) hasil.. (1) hati (1) hati... (1) hidup.. (1) human (1) ilmu. (1) indahnya (1) indahnya kampung (1) insaf (1) insaf. (1) islam (1) jangan jadi kelab rakan syaitan (1) jangan main2 ye.. (1) jawab soalan (1) jemari.. (1) juadah (1) kari murunggai (1) kenduri kampung (1) kerenah anak-anak (1) lagi2 sakit..nak buat macam mana..dah tu...? (1) lukisan suami (1) manusia.. (1) masa (1) masak utk mereka yg sakit (1) mata (1) matang.. (1) matematik (1) mati. (1) maut (1) mempelam (1) menangis takut kpd Allah SWT. (1) menu sIhat..?? (1) merepek (1) mertua (1) miskin (1) muhammad (1) mumia (1) nasi beriani (1) neraka. (1) nikmat..pada buah (1) non.muslim (1) pasti.. (1) pcl n family.. (1) penyakit hati.. (1) penyakit... (1) pergi tak kembali.. (1) perihal anakku (1) perjalanan kamu wahai anak2 masih jauh (1) perumpamaan (1) pilih lauk mentah (1) polka... (1) positif (1) resepi keli (1) resepi koci labu (1) resepi tako (1) resepi tiramisu azhan.. (1) rezeki.. (1) riya (1) roh.. (1) sabar ye... (1) saja-saja (1) saja-saja. (1) santai sabtu...ahad.. (1) sedekah (1) sedikit angin (1) sehat. (1) sejarah bola sepak (1) selalu minta pada Allah dpt khusuk dlm shalat.. (1) semua kerana Allah (1) senaman. (1) solat jumaat. (1) sumber dr buku.. (1) sunny (1) syurga. (1) tegas (1) tempahan.teman. (1) tetamu/abang (1) tidur siang hari (1) timbangan (1) tip (1) tiru.. (1) ulama (1) untung nasib.. (1) yang terpuji (1)